ابهام در نحوه دریافت کنتور گاز واحد های مسکن مهر پردیس

به گزارش یزد بلاگ، در شرایطی که بعضی مالکان مسکن مهر شهر جدید پردیس، به منظور دریافت کنتور گاز با مشکل روبرو شده اند، مدیرعامل شهر جدید پردیس ضمن شرح درباره علل این موضوع، از کوشش این شرکت برای رفع شدن آن خبر می دهد.

ابهام در نحوه دریافت کنتور گاز واحد های مسکن مهر پردیس

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، همزمان با شروع ساخت 4.2 میلیون واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر، احداث 13 هزار واحد مسکونی در شهرجدید پردیس شروع شد. تعداد واحد مسکونی شهر جدید پردیس در دو مقطع افزایش یافت و در حال حاضر عملیات ساخت 82 هزار واحد مسکن مهر در این شهر پیگیری می گردد. با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولین مرتبط، تا به امروز 45 هزار واحد مسکونی از مسکن مهر پردیس افتتاح شده و از این تعداد 37 هزار واحد مسکونی به مالک تحویل داده شده است. با این وجود، ابهاماتی در زمینه نحوه تحویل واحد های مسکن مهر پردیس به مردم وجود دارد که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم:

*ابهام در نحوه دریافت کنتور گاز واحد های مسکن مهر پردیس

یکی از مسائل مرتبط با نحوه تحویل واحد های مسکونی به مردم، مسئله مشخص و تکلیف انشعاب تاسیسات نظیر انشعاب گاز و برق است. به همین دلیل، مالک یکی از واحد های مسکن مهر پردیس که به تازگی پیروز به تحویل دریافت واحد خود شده است، گفت: پس از اینکه شرکت عمران شهر جدید پردیس به ما بیان نمود که واحد مسکونی آماده تحویل شده است، از واحد مسکونی مذکور بازدید و مشاهده کردیم هنوز هیچکدام از انشعابات گاز و برق آن برقرار نشده و حداقل تا چند ماه دیگر، این واحد قابل سکونت نخواهد بود.

این شخص با اشاره به مسائل و هزینه های موجود در حوزه تایید سلامت انشعاب گاز و تحویل کنتور، اضافه کرد: در شرایطی که شرکت عمران شهر جدید پردیس موظف به پرداخت هزینه تایید و تحویل کنتور است، این هزینه به مردم تحمیل شده و هزینه حضور مهندس ناظر برای چک کردن انشعابات و اعطای مجوز دریافت کنتور گاز نیز به عهده مردم گذاشته شده است.

*شرحات مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره هزینه نصب کنتور گاز

مهدی راهنمایی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره این موضوع گفت: نصب انشعابات گاز با نصب کنتور گاز متفاوت است. در حال حاضر نصب تمامی انشعاب تاسیسات مورد احتیاج واحد مسکونی نظیر انشعاب آب، برق و گاز بر عهده شرکت عمران شهر جدید پردیس بوده و هیچ واحد مسکونی بدون دارا بودن انشعاب تاسیسات تحویل مالک نشده است.

راهنمایی درباره هزینه دریافت مجوز نصب کنتور اضافه کرد: مقدمات نصب کنتور مرتبط با انشعابات می بایست توسط مالک واحد مسکونی مربوطه انجام گردد، زیرا کنتور تاسیسات باید به نام شخص حقیقی مالک باشد. در این حوزه با توجه به پرداختی های شرکت عمران شهر جدید پردیس به سازمان های مربوطه، احتیاجی به پرداخت هزینه توسط مالک برای دریافت کنتور انشعابات وجود ندارد.

*هزینه حضور ناظر برای اعطای مجوز کنتور گاز برعهده شرکت عمران پردیس نیست

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در شرح علت اخذ هزینه از مردم علی رغم پرداخت شرکت عمران پردیس به سازمان های مرتبط با تاسیسات گفت: مطابق توافق انجام شده، ناظر برای تایید انشعابات و اعطای مجوز نصب کنتور گاز، موظف به یک بار حضور در هر بلوک است. در صورتیکه مالک واحد مسکن مهر به موقع برای تحویل دریافت واحد خود اقدام نکرده و در زمان مراجعه ناظر به بلوک تاییدیه مذکور را نگرفته باشد، موظف به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ناظر به منظور مراجعه چندباره به واحد مسکونی است، زیرا مهندس ناظر متعهد به یک بار حضور برای تایید است.

راهنمایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات مدنظر شرکت عمران شهر های جدید به منظور کاهش هزینه های دریافت تاییدیه کنتور و تسهیل شرایط دریافت واحد های مسکونی توسط مردم، بیان نمود: با توجه به مسائل پیش آمده در این حوزه، شرکت عمران شهر جدید پردیس در حال رایزنی با سازمان های مربوطه برای تسهیل شرایط مالکین و کاهش و تثبیت هزینه ها به منظور حضور مهندس ناظر برای تایید در مراتب دوم و سوم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 974

به "ابهام در نحوه دریافت کنتور گاز واحد های مسکن مهر پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در نحوه دریافت کنتور گاز واحد های مسکن مهر پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید