آنچه پیش روی کشتی بانوان است

به گزارش یزد بلاگ، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در خصوص برنامه های پیش روی کشتی بانوان توضیحاتی ارائه داد.

آنچه پیش روی کشتی بانوان است

به گزارش خبرنگاران، بانوان کشتی گیر با کسب قهرمانی تاریخی در مسابقات دنیای آلیش بیش از گذشته توانایی و استعداد خود را به جامعه ورزش نشان دادند. این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که فعالیت کشتی بانوان بسیار کم شده بود و تقریبا جز چند مرحله اردوی تیم ملی هیچ برنامه دیگری نداشت، با این وجود بانوان کشتی گیر ثابت کردند در صورتی که به آنها توجه گردد، می توانند برای ایران افتخار آفرینی نمایند. سوال اینجاست که فدراسیون کشتی پس از این قهرمانی چه برنامه ای برای کشتی بانوان و گسترش آن در سطح کشور دارد؟

فاطمه درخشانی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در گفت وگو با خبرنگاران به برنامه های فدراسیون برای بانوان کشتی گیر اشاره و بیان نمود: اواخر فروردین ماه 1399 مسابقات آسیایی آلیش را داریم، البته این برنامه هنوز در سایت اتحادیه دنیای کشتی قرار نگرفته است. بنابراین مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را نیمه دوم اسفند برگزار می کنیم. علاوه بر این اواخر بهمن ماه نیز مسابقات قهرمانی کشور کشتی کلاسیک را داریم.

او در ادامه اضافه نمود: از آنجایی که تعطیلات فروردین ماه و پس از آن مسابقات آسیایی را در پیش داریم، اردوهای تیم ملی را بعد از هفته اول فرودین ماه برگزار می کنیم.

انگیزه دوباره دختران کشتی گیر با قهرمانی در دنیا

درخشانی در خصوص تاثیر قهرمانی تیم آلیش در توجه به کشتی بانوان گفت: خانم منظمی(نایب رئیس سابق فدراسیون) و تیم قبلی زحمات زیادی کشیدند تا تیم به اینجا برسد، خوشخبتانه با تمام سختی ها و چالش هایی که داشتیم کشتی گیران نتیجه خوبی گرفتند. ورزش بانوان در کشور با چالش های زیادی رو به رو است اما موفقیت دختران آلیش کار روی فدراسیون و وزارت ورزش وجوانان اثر مثبتی داشت. علاوه براین خیلی از دختران آلیش انگیزه شان را از دست داده بودند اما این موفقیت باعث شد تا انگیزه آنها دوباره اوج بگیرد و تمرینات خود را آغاز نمایند.

او در ادامه اضافه نمود: من، خانم میرزایی، سرمربی تیم ملی، مربیان و تمام کسانی که در کشتی بانوان دخیل هستیم تمام کوشش مان را می کنیم تا زمینه ای را فراهم کنیم که کشتی گیران به صندلی واقعی خود برسد و با مثبت تر شدن نگاه ها راحت تر به این ورزش ادامه بدهند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی با بیان اینکه فدراسیون در سال آینده نیز برنامه هایی را برای بانوان دارد، ادامه داد: در نظر داریم سطح مربیگری و داوری را بالاتر ببریم. با توجه به اینکه در اواخر سال 98 هستیم دستمان بسته است و فقط می توانیم مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم اما در سال جدید می توانیم از مربیان سازنده استفاده کنیم تا با یاری هم کشتی بانوان را به صندلیی که استحقاقش را دارد، برسانیم.

فعالیت کلاسیک فعلا داخلی است

درخشانی در واکنش به اینکه فدراسیون در زمان ریاست رسول خادم بیشتر به کشتی کلاسیک اهمیت می داد اما اکنون بیشتر به آلیش توجه می گردد، گفت: آقای دبیر هرگز چنین صحبتی نداشته که یکی از دو رشته آلیش و کلاسیک را حفظ و دیگری را رها کنیم. هر دو رشته را ادامه می دهیم اما کلاسیک ابداع فدراسیون ایران است، هیچ مسابقه برون مرزی ندارد و تبلیغ نماینده اش ایران است، از طرف دیگر با توجه به اینکه در سال منتهی به المپیک هستیم و توجه به رشته های المپیکی است در نتیجه برنامه ای برای مسابقات برون مرزی کلاسیک نداریم. به همه کشتی گیران کلاسیک هم گفته ام که فعالیت کلاسیک فعلا در سطح داخلی است تا بعد که برای آن هم مسابقات برون مرزی در نظر بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 452

به "آنچه پیش روی کشتی بانوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه پیش روی کشتی بانوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید