آنفلوانزا در خراسان جنوبی شیوع پیدا کرده است

به گزارش یزد بلاگ، مدیر مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آنفلوانزا در خراسان جنوبی هم همانند سایر استان های کشور شیوع پیدا کرده است لذا مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت کنند.

آنفلوانزا در خراسان جنوبی شیوع پیدا کرده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مجید شایسته روز سه شنبه 5 آذر افزود: بیماری آنفوآنزا حاد و ویروسی است و در گروه های سنی کودک و مسن، بیماری های خاص، قلبی و کلیوی امکان ایجاد عوارض و مرگ و میر وجود دارد.

وی اعلام هرگونه آمار در این زمینه را منوط به اعلام مرکز مبارزه با بیماری های وزارت بهداشت دانست و گفت: تب شدید بالای 38 درجه، سردرد، گلودرد و بدن درد غیرمعمول از مهمترین علایم این بیماری است.

شایسته با بیان اینکه معمولا بچه ها هسته اولیه انتشار این بیماری هستند، گفت: والدین نسبت به آموزش رعایت نکات بهداشتی به دانش آموزان اقدام کنند و در صورت بروز بیماری ضمن مراجعه به پزشک استراحت کودک و استفاده از مایعات فراوان را در دستور کار قرار دهند.

وی شرح داد: با توجه به شیوع ویروس آنفلوآنزا مردم از مسافرت های غیر ضرور خودداری کنند و شست و شوی دست ها را در اولویت خود و خانواده قرار دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به فصل بروز آنفلوانزا فوق حاد پرندگان اما خراسان جنوبی عاری از هرگونه بیماری در بحث طیور است.

محمد اصغر زاده گفت: تمامی آموزش های لازم در بحث بهداشت و مراقبت از ابتدای سال جاری اجرا شده و هیچ یک از مرغداری های استان درگیر این بیماری نشده اند.

وی در ادامه افزود: این موضوع به غیر از مرغداری ها در مورد حیوانات خانگی هم صدق می کند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 153

به "آنفلوانزا در خراسان جنوبی شیوع پیدا کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوانزا در خراسان جنوبی شیوع پیدا کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید