آشنایی با فرودگاه بین المللی بریستول انگلستان

به گزارش یزد بلاگ، فرودگاه بریستول انگلستان | Bristol Airport

در ادامه آشنایی با فرودگاه های جهان قصد داریم تا فرودگاه بریستول انگلستان را معرفی نماییم. این فرودگاه یکی از فرودگاه های مهم کشور انگلستان بوده و در فاصله 13 کیلومتری در جنوب غربی شهر بریستول واقع شده است. این فرودگاه بین المللی پروازهای زیادی را در داخل انگلستان و همچنین سایر کشورهای جهان میزبانی می کند. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب در مورد فرودگاه بریستول انگلستان و امکانات و دسترسی به آن بخوانیم.

آشنایی با فرودگاه بین المللی بریستول انگلستان

فرودگاه بین المللی بریستول

فرودگاه بریستول انگلستان با کد یاتا BRS و کد ایکائو EGGD در لالسگیت بوتوم (Lulsgate Bottom) در شمال سومرست (Somerset) واقع شده است. فرودگاه بریستول انگلستان یک فرودگاه تجاری بوده که برای این شهر و حومه آن مورد استفاده قرار می گیرد. این فرودگاه در محل سابق فرودگاه لالسگیت ساخته شده و از سال 1997 تا 2010 به عنوان فرودگاه بین المللی بریستول شناخته می شده است. در سال 2018 فرودگاه بریستول انگلستان به عنوان نهمین فرودگاه شلوغ بریتانیا شناخته شده که تقریبا 8.7 میلیون مسافر را جا به جا کرده است. این میزان 5% نسبت به سال 2017 افزایش داشته است. نظرسنجی هایی که در سال 2015 انجام گرفته نشان می دهد 32.5 درصد از سفرهای استفاده شده از این فرودگاه در شهر بریستول، 9.6 درصد در گلاسسترشایر (Gloucestershire)، 24.5 درصد در سومرست و 16.9 درصد در شهر دوون (Devon) بوده که یا از آن آغاز و یا به آن ختم شده است. خطوط هوایی که از فرودگاه بریستول انگلستان به عنوان پایگاه هوایی خود استفاده می کنند شامل ایزی جت (EasyJet) و رایان ایر (Ryanair) می باشد. این فرودگاه دارای مجوزی بوده که می تواند برای پروازهای مسافربری و همچنین پروازهای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

خدمات و امکانات فرودگاه بریستول انگلستان

اینترنت وای فای: استفاده از اینترنت وای فای و بی سیم در فرودگاه بریستول انگلستان برای مدت 2 ساعت به صورت رایگان و قابل دسترس می باشد. برای اتصال به شبکه وای فای فرودگاه می بایست به شبکه Bristol Airport WiFi متصل شوید. در صورتی که نیاز دارید تا زمان بیشتری از این اینترنت استفاده کنید لازم است تا از طریق کارت های اعتباری بین المللی خریداری نمایید. در صورتی که شما تلفن همراه یا وسیله اتصال به انترنت همراه خود نداشته باشید، میزهایی در محوطه فرودگاه امکان دسترسی را به شما می دهند.

کانتر اطلاعات فرودگاه: کانتر اطلاعات فرودگاه بریستول انگلستان در طبقه همکف این فرودگاه و در نزدیکی WHSmith واقع شده است.

صرافی و خدمات پولی: تعداد 10 عدد دستگاه خودپرداز یا ATM در سراسر فرودگاه بریستول انگلستان وجود داشته که در صورتی که نیاز به پول نقد دارید می توانید از آن ها یورو یا استرلینگ دریافت نمایید. البته لازم است توجه داشته باشید که برخی از بانک ها درصدی را برای دریافت نقدی کسر خواهند کرد. علاوه بر این 3 صندلی صرافی وجود داشته که ارز خارجی خود را می توانید در آنجا تغییر دهید. یکی از آن ها در لندسایت (Landside) و در نزدیکی کانتر ایرلاین ایزی جت قرار داشته، صرافی دیگر در نزدیکی فری شاپ (Duty Free) و یک صرافی دیگر نیز در محل پروازهای ورودی و در قسمت سالن تحویل چمدان ها واقع شده است.

خرید و فروشگاه فری شاپ: علاوه بر فروشگاه های فری شاپ فرودگاه بریستول انگلستان می توانید از فروشگاه های WH Smith، Dixons Travel، Accessorize و … نیز خریدهای خود را انجام دهید.

رستوران ها و کافه ها: آب خوری هایی در قسمت عمومی فرودگاه و در نزدیکی محل تحویل بار وجود دارند. علاوه بر این در بخش مسافران نیز در نزدیکی گیت 9 الی 16 می توانید یک آب خوری دیگر را مشاهده نمایید. در قسمت کنترل کننده های چمدان پیش از پرواز، یک سینک وجود داشته که شما می توانید بطری آب خود را در آنجا خالی کرده و بطری خالی را همراه با خود به داخل ببرید. تنها رستوران ریتازا (Ritazza) در قسمت عمومی فرودگاه بریستول انگلستان وجود دارد که به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می کند. سایر رستوران ها و کافه ها بر اساس برنامه پروازی باز می باشند. سایر گزینه های غذاخوری در بخش عمومی فرودگاه غیر از رستوران ریتازا شامل کافه کاستا (Costa Café) و شیرینی فروشی وارنز (Warrens Bakery) می باشد. در قسمت اختصاصی مسافران کافه ها و رستوران های استارباکس (Starbucks)، برگر کینگ (Burger King)، آپرکراست (Upper Crust)، برونل (Brunel) و باربوریتو (Bar Burrito) می باشد.

مراقبت از کودک: امکانات عوض کردن کودک در سراسر فرودگاه بریستول انگلستان وجود داشته و در تمامی رستوران های آن نیز صندلی بلند برای نشستن بچه ها قرار گرفته است.

روش های حمل و نقل فرودگاه بریستول انگلستان

اتوبوس: فرودگاه بریستول انگلستان به خوبی به سیستم اتوبوسرانی متصل است. در این خصوص می توان به اتوبوس های سریع السیر فرودگاه (Airport Flyer Express Bus) که هر 10 دقیقه حرکت کرده و هزینه آن 7 پوند به ازای بلیط یک طرفه می باشد اشاره کرد. علاوه بر این اتوبوس های فرودگاهی که به وستون سوپرمیر (Weston-super-Mare) می فرایند، هر ساعت حرکت کرده و 5 پوند به ازای بلیط یک طرفه هزینه دارد. اتوبوس های بت (Bath) که به منطقه ای با همین نام می فرایند هر 30 دقیقه حرکت کرده و می توان به ازای 14 پوند بلیط یک طرفه آن ها را دریافت نمود.

تاکسی: تاکسی ها در فرودگاه بریستول انگلستان به صورت 24 ساعته حضور دارند. تمامی ماشین ها دارای تاکسی متر بوده و نیازی نیست که بخواهید بر سر قیمت با آن ها به توافق برسید. در تمامی های تاکسی ها نیز هم پول نقد و هم کارت اعتباری قابل قبول می باشد.

اجاره اتومبیل: شرکت های اجاره اتومبیل در فرودگاه بریستول انگلستان شامل آلامو (Alamo)، آویس (Avis)، باجت (Budget)، اینترپرایز (Enterprise)، یوروپکار (Europcar)، هرتز (Hertz) می باشد.

قطار: فرودگاه بریستول انگلستان شما را قادر می کند تا به شبکه راه آهن از طریق ایستگاه های بریستول میدز و وسترن سوپرمیر (Weston-super-Mare) دسترسی پیدا کنید. این سبکه ریلی به بیشتر نقاط انگلستان خدمت رسانی می کند. شما می توانید بلیط قطار را از دستگاه های فروش بلیط در ورودی های فرودگاه بریستول انگلستان دریافت نمایید.

منبع: www.sleepinginairports.net

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1086

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی بریستول انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی بریستول انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید