آداب نشست و برخاست

به گزارش یزد بلاگ، وقتی درست می نشینید، درست می ایستید و درست راه می روید، عضلات پشتیبان و رباط های بدن شما کمترین فشار را تحمل می نمایند؛ شرایط ستون فقرات شما در حالت استراحت و خنثی می ماند و اعضای حیاتی بدن تان آسوده ترند؛ دستگاه عصبی و سایر دستگاه های بدن شما راحت تر کار می نمایند؛ کارایی عضلات حداکثر است؛ تحلیل و سایش نابه هنجار مفاصل کاهش می یابد و از التهاب مفاصل جلوگیری به عمل می آید. با رعایت 31 توصیه زیر می توانید نحوه ایستادن، نشستن و راه رفتن خود را اصلاح کنید.

آداب نشست و برخاست

آداب نشست و برخاست

وقتی درست می نشینید، درست می ایستید و درست راه می روید، عضلات پشتیبان و رباط های بدن شما کمترین فشار را تحمل می نمایند؛ شرایط ستون فقرات شما در حالت استراحت و خنثی می ماند و اعضای حیاتی بدن تان آسوده ترند؛ دستگاه عصبی و سایر دستگاه های بدن شما راحت تر کار می نمایند؛ کارایی عضلات حداکثر است؛ تحلیل و سایش نابه هنجار مفاصل کاهش می یابد و از التهاب مفاصل جلوگیری به عمل می آید. با رعایت 31 توصیه زیر می توانید نحوه ایستادن، نشستن و راه رفتن خود را اصلاح کنید.

4 فرمان راه رفتن

1 سر را بالا نگاه داشته و با چشم های تان مستقیم به جلو نگاه کنید.

2 شانه های خود را در یک راستا با ستون بدن تان حفظ کنید.

3 حرکت طبیعی بازوها را هنگام راه رفتن مختل نکنید.

4 پاها را در یک راستا و موازی هم قرار داده و به اطراف منحرف نکنید.

5 فرمان نشستن

1 صاف و قائم بنشینید. کمر راست و شانه ها به عقب.باسن شما باید با پشت جایگاه در تماس باشد. سه قوس طبیعی بدن باید حین نشستن حفظ گردند. استفاده از یک تکیه گاه مانند حوله لوله شده در ناحیه کمر سودمند است.

2 وزن بدن را به طور مساوی روی دو سوی باسن خود توزیع کنید. زانوها باید هم سطح باسن و یا بالاتر از آن قرار گیرد برای این کار می توانید از یک چهارپایه بهره ببرید. پاها نباید روی یکدیگر قرار گیرند.

3 سعی کنید در یک شرایط بیش از 30 دقیقه ننشینید.برخیزید و پس از انجام دادن چند حرکت کششی مجددا بنشینید.

4 هنگام برخاستن از حالت نشسته به سمت جلو جایگاه حرکت نموده و با صاف کردن پاها برخیزید. از خم شدن به جلو از ناحیه کمر بپرهیزید. سپس حرکت کششی انجام دهید مثلا 10 مرتبه کمر خود را خم و راست کنید.

5 از خم کردن گردن به اطراف تا حد امکان خودداری کنید و به جای این کار تمام بدن خود را به سمت دلخواه بچرخانید.

4 فرمان ایستادن

1 سر را بالا نگاه دارید: قائم و راست. سر را به جلو و چانه را به داخل بدهید. چانه را به عقب و به پهلو کج نکنید. قفسه سینه را جلو نگاه داشته و استخوان کتف را عقب نگاه دارید. زانوها را صاف نگاه داشته و فرق سرتان را به سمت سقف بکشید. شکم را به داخل دهید. باسن را به عقب و یا جلو کج نکنید.

2 سعی کنید به مدت طولانی در یک شرایط نایستید. هرگاه مجبور به این کار شدید، سعی کنید یک پای خود را با قرار دادن روی یک جعبه و یا چهار پایه بالا نگاه دارید و پس از مدتی پای بالا آمده را با پای دیگر عوض کنید.

3 هنگام ایستادن وزن خود را روی هر دو پا توزیع نموده و بیشترین وزن خود را انگشت شست پا اعمال کنید، نه پاشنه پا. بهتر است پاها را هم به میزان عرض شانه از هم باز کنید.

4 کفش پاشنه کوتاه و راحت به پا کنید.

منبع: http://www.salamat.com

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4513

به "آداب نشست و برخاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب نشست و برخاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید