6 دامن ترند و محبوب برای بهار و تابستان سال 2021

به گزارش یزد بلاگ، هر چه قدر دمای هوا رو به افزایش می رود و روزها روشن تر و بلندتر شوند، نوبت به آن می رسد که آن شلوارهای ورزشی را که مدت هاست پوشیده اید کنار بگذارید و لباس های تابستانی تان را از اعماق کمد بیرون بیاورید. یک دامن سبک و خوش استایل انتخاب مناسبی برای فصل گرما است. شما می توانید آن را برای پیک نیک، پیاده روی یا حتی دورهمی ها و قرارهایتان بپوشید.

6 دامن ترند و محبوب برای بهار و تابستان سال 2021

اگر شک دارید که آیا دامن ها جز مد امسال هستند یا خیر، باید بگوییم که بله؛ مدل های مختلفی از دامن جز ترندهای فشن بهار و تابستان امسال هستند. در این مقاله به بررسی مدل های محبوب و ترندهای دامن در بهار و تابستان امسال می پردازیم. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا سبک دامن مورد علاقه تان را پیدا کنید؛ اما قبل از آن بیایید کمی بیشتر با تاریخچه دامن ها آشنا شویم.

تاریخچه دامن

تاریخچه دامن ها به مصر باستان برمی شود. جالب است بدانید که اولین بار، مردها بودند که دامن می پوشیدند. این دامن ها شبیه شالی بودند که مانند کمربند، دور کمر بسته می شدند. نام این دامن ها، شندیت (Shendyt) و جنس آن ها از کتان بود. در آن دوره تنوع پارچه بسیار محدود بود و در واقع کتان ها به علت بافت و جنسی که دارند، مناسب ترین انتخاب برای هوای مرطوب و گرم مصر بودند. در آن دوره، افرادی که ثروتمندتر و بانفوذتر بودند، دامن های سبک تر و نازک تر می پوشیدند؛ در حالی که کارگران و بردگان پارچه ای لنگ مانند و نخی می پوشیدند. اما برعکس، خانم ها پیراهن را ترجیح می دادند. آن ها معمولا پیراهن هایی سفید و بلند که قدشان به زمین می رسید، می پوشیدند. همانند مردان، هرچه قدر در جامعه جز طبقات مردم پایین تر بودند، جنس لباس هایشان هم ارزان تر بود.

قرن 20، دامن ها نمادین شدند

قرن 20 به طور کلی زمان تجربه ها و اختراعات زیادی در زمینه اجتماعی بود. دامن ها هم در این دوره با شکل های تازه و مدل های مختلف توسعه پیدا کرد. در سال 1940، به علت محدودیت هایی که در طول جنگ دنیای دوم وجود داشت، دامن ها و به طور کلی لباس، ظاهر ناجورتری نسبت به قبل گرفت. اما همان طور که می دانید، مد همیشه در حال تغییر کردن است؛ در آن دوره هم به همین گونه بود. دامن ها در اوایل کاملا بلند بودند اما به تدریج در طول دهه های 1960 تا 1970 و بعد از آن، مدل های مختلفی از دامن ها طراحی و ارائه شدند و طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کردند.

انواع دامن

دامن ها به نظر لباس های ساده ای می آیند؛ اما در خوش استایلی و شیک بودن تأثیر زیادی دارند. در ادامه به بررسی چند نمونه از مدل های اصلی دامن می پردازیم که بد نیست در مورد آن ها بیشتر بدانید.

1. دامن فون (A-line Skirt)

دامن فون از معروف ترین و متداول ترین دامن هاست؛ به علت فرم خاصی که دارد شبیه به حرف A انگلیسی است. این دامن مناسب برای اندام های مثلث شکل (گلابی) است.

اگر به خیاطی و دوخت لباس علاقه دارید، در مطلب زیر می توانید رسم الگوی سه مدل ساده و زیبای دامن فون را یاد بگیرید.

  • آموزش تصویری رسم الگو، برش و دوخت 3 مدل دامن فون

2. دامن خمره ای (Pencil/Fitted Skirt)

این دامن، همان طور که از اسمش پیداست، یک مدل دامن تنگ است. مدل اصلی آن تا زانو یا یک الی دو سانتیمتر زیر زانو است؛ به این شکل فرم خود را بهتر نشان می دهد. این مدل دامن معمولا کمر پهن تری دارد و برجستگی باسن را بیشتر نشان می دهد. این مدل برای اندام های ساعت شنی مناسب تر است.

3. دامن چین دار (Gathered Skirt)

دامن چین دار یک مدل دامن گشاد است که در قسمت کمر از طریق کش چین می خورد و جمع می شود. این مدل بیشتر مناسب اندام های مستطیل شکل و مثلث وارونه (توت فرنگی) است.

4. دامن کوتاه (Mini Skirt)

دامن کوتاه دامنی است که قد آن تقریبا بین 25 تا 44 سانتیمتر است. این دامن را هر فرم بدنی می تواند بپوشد اما چون مدل بسیار کوتاهی دارد پاها را در معرض دید قرار می دهد و بهتر است مناسب فرم بدنی تان مدل مناسب را انتخاب کنید.

5. دامن کلوش (Circle Skirt)

دامن های کلوش دو مدل تمام کلوش و نیم کلوش دارند. دامن تمام کلوش از الگوی یک دایره کامل دوخته می شود و نیم کلوش هم همان طور که از اسمش پیداست، از نیم دایره. دامن کلوش را با لباس های بسیار زیادی می توانید ست کنید. این دامن مناسب هر فرم بدنی است و استایل شما را زیبا و شیک می کند.

ترندهای دامن بهار و تابستان 2021

امروزه، دامن ها مدل های بسیار متنوع و همچنین طرفداران بسیار زیادی دارند. دامن ها جزو موارد ضروری در کمد لباس یک خانم هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از ترندهای دامن ها در بهار و تابستان امسال را مرور کنیم.

1. دامن جین (Denim Skirt)

پارچه جین جز پارچه های راحت است و پوشیدن و ست کردن آن بسیار آسان است. دامن های جین جز دسته دامن هایی هستند که در هر فصلی می توانید آن ها را بپوشید؛ چه مدل های کوتاه و چه مدل های بلند. شما با دامن جین می توانید هم استایلی اسپرت و هم استایلی شیک و رسمی داشته باشید. اگر علاقمند به استایل رسمی هستید می توانید دامن جینتان را با بلوز، تک کت و یک جفت کفش پاشنه بلند بپوشید. تیشرت های طرح دار و کتانی های اسپرت به خصوص با رنگ سفید مناسب کسانی است که به استایل اسپرت علاقه مند هستند.

2. دامن کوتاه (Mini Skirt)

اولین ترند امسال، دامن های کوتاه هستند. دامن های کوتاه بدون شک از ضروری ترین آیتم ها در کمد لباس شماست. دامن های کوتاه مدل ها و جنس های مختلفی دارند که شما طبق سلیقه شخصی و فرم بدنی تان می توانید مدل مناسب برای خودتان را انتخاب کنید. دامن های کوتاه ممکن است تنگ یا راسته، پلیسه دار، کلوش و… باشند؛ اما مدل رایج تر دامن های کوتاه، معمولا تنگ و راسته است. دامن کوتاه را با بلوزهای مجلسی، و تاپ و یا تیشرت های اسپرت به همراه اکسسوری های ساده و مینیمال می توانید ست کنید.

3. دامن لنگی (Wrap Skirt)

این دامن ها بسیار راحت اند و انتخاب خوبی برای فصل تابستان هستند. در زمان قدیم قد دامن های لنگی معمولا به مچ پا می رسید. اما امروزه ما دامن های لنگی را در میزان ها، جنس ها و استایل های مختلفی می بینیم. این دامن ها را بدون هیچ پیش زمینه ای هم می توانید برای خودتان آماده کنید. این دامن ها روی کمر مانند لنگ از طریق یک بند یا کمربند بسته می شوند. شما می توانید با دامن های لنگی تیشرت، بلوز و حتی کت جین ست کنید و به همراه آن می توانید یک جفت کتانی اسپرت یا یک جفت صندل بندی تابستانی را انتخاب کنید.

4. دامن حریر شیشه ای (Sheer Skirt)

دامن حریر از مواردی است که شما را بسیار مجذوب کننده و خوش استایل نشان خواهد داد. اگر اندام لاغری دارید، دامن های حریر بهترین گزینه برای شما هستند. این دامن ها مدل های مختلفی دارند؛ هم می توانید مدل های گشادتر را انتخاب کنید و هم مدل های راسته. انتخاب آن به سلیقه شماست.

دامن های حریر را با لباس های مختلفی می توانید ست کنید و استایل های متفاوت و شیکی داشته باشید؛ مثلا می توانید آن را با یک تیشرت ساده جذب و کت کتان به همراه یک جفت نیم بوت بپوشید، یا می توانید آن را با یک بلوز مجلسی و کت اورسایز و کفش پاشنه بلند ست کنید. همچنین اگر به استایل اسپرت علاقه دارید، می توانید آن را با یک تیشرت و یک جفت کتانی اسپرت بپوشید.

5. دامن گل دار (Floral Skirts)

زمانی بهتر از بهار و تابستان، برای پوشیدن دامن های گل دار پیدا نخواهید کرد. اگر دوست دارید استایل دخترانه داشته باشید و یا احساس شادابی و جوانی کنید، دامن های گل دار بهترین انتخاب برای شما هستند. دامن های گل دار علاوه بر تنوع مدل، تنوع رنگی هم دارند و رنگ های پاستلی یک انتخاب خوب برای استایل های بهار و تابستانه هستند. شما می توانید دامن های گل گلی تان را با یک تیشرت ساده و جذب و یا یک بلوز ست کنید.

6. دامن بافتنی (Knitted Skirt)

دامن های بافتنی معمولا مناسب آب و هوای خنک هستند اما انواع نازک تر آن که بافت ظریف تری دارند را می توانید در آب و هوای بهاری هم بپوشید. این مدل دامن جزو ترندهای فشن 2021 است. دامن های بافتنی ممکن است برای ست کردن میزانی سخت باشند؛ اما همه چیز بستگی به سلیقه فشن شما دارد. برای مثال، بهترین گزینه برای ست کردن دامن های بافتنی، نیم بوت های پاشنه بلند هستند که ظاهر شما را رسمی تر می کنند. همچنین دامن های بافتنی را می توانید با یک بلوز بافت همرنگش بپوشید و استایلی شیک و مجذوب کننده داشته باشید.

سخن آخر

دامن ها لباس هایی هستند که با وجود سادگی، به خوش استایلی و مجذوب کنندهیت شما اضافه می کنند. همه مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم یک پیشنهاد هستند و باید به یاد داشته باشید که همیشه گزینه ای را انتخاب کنید که مطمئن هستید در آن اعتماد به نفس بیشتری دارید؛ حتی اگر آن لباس مد روز نباشد.

منابع: fashiongum, popsugar, patra, whowhatwear

منبع: دیجی استایل
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4205

به "6 دامن ترند و محبوب برای بهار و تابستان سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دامن ترند و محبوب برای بهار و تابستان سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید