57 عارضه خطرناک با دیابت نوع دو

به گزارش یزد بلاگ، بر اساسِ جامع ترین تحقیقی که صورت گرفته، کارشناسان دریافتند که بیماری دیابت نوع دوم با افزایش خطر ابتلا به 57 بیماریِ بلندمدت مرتبط است. بعلاوه خطر ابتلا به سرطان در این افراد 9 درصد بالاتر از دیگران است.

57 عارضه خطرناک با دیابت نوع دو

خطر ابتلا به 57 عارضه شاملِ سرطان، بیماری کلیه و بیماری های عصبی در افرادی که دیابت نوع دوم دارند بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگاران ، میلیون ها نفر در سراسر دنیا دیابت نوع دوم دارند که با اضافه وزن یا غیرفعال بودن یا سابقه خانوادگی دیابت نوع دوم مرتبط است. به خوبی شناخته شده است که این عارضه خطر انواع بیماری ها را افزایش می دهد.

اکنون محققان در دانشگاه کمبریج در انگلستان پیروز شده اند اندازهِ دقیقی را که بیمارانِ دیابتِ نوع دوم در معرض ابتلا به سایر عوارض هستند، نشان دهند.

در جامع ترین تحقیقِ مشاهده ای که تا به امروز در این زمینه صورت گرفته است و شرکت نمایندگان میان سال با و بدونِ بیماریِ دیابت نوع دوم در آن مشارکت کردند، کارشناسان دریافتند که این شرایط با افزایش خطر ابتلا به 57 بیماریِ بلندمدت مرتبط است.

کسانی که به دیابت نوع دوم مبتلا بودند به طور میانه 5 سال زودتر از سایر افرادی که این بیماری را نداشتند به عوارض نامبرده دچار شده بودند.

کارشناسان این مطالعه را هشداردهنده توصیف کردند و گفتند این تحقیق لزوم اقدامات فوری برای کاهش خطر ابتلای تعداد بیش تری از افراد به دیابت نوع دوم را نشان می دهد.

این مطالعه نیازمند داوری است و در کنفرانس دیابت انگلستان ارائه شده است.

برای انجام این مطالعه داده های 3 میلیون از شهروندان انگلستان، به همراه تاریخچه سلامت عمومی و 116 نوع از بیماری ها که معمولاً در سنین میان سالی شایع است، آنالیز شد.

برطبق این مطالعه کسانی که دیابت نوع دوم داشتند، بیش تر امکان داشت که به 57 بیماری دیگر دچار شوند و خطر ابتلا به سرطان در این افراد 9 درصد بالاتر از دیگران بود.

افرادی که دیابت نوع دوم داشتند، 5.2 برابر بیش تر از سایرین به بیماری های لاعلاج و کشنده کلیه، 4.4 برابر بیش تر به سرطان کبد و 3.2 برابر بیش تر به بیماریِ تباهی لکه زرد (که باعث نابینایی می گردد) دچار شده بودند.

وقتی نوبت به آنالیز بیماری های مرتبط با دستگاه گردش خون رسید، خطر ابتلا به 23 از 31 عارضه در بینِ مبتلایان به دیابت نوع دوم بالاتر بود.

دیابت نوع دوم خطر بیماری های عصبی را 2.6 برابر، خطر بیماری های چشمی را 2.3 برابر، خطر مسائل مرتبط به گوارش را 1.9 برابر و خطر بیماری های روانی را 1.8 برابر بالاتر بوده بود.

این مطالعه روی افراد 30 سال به بالا متمرکز بود. کارشناسان دریافتند که در افراد بالای 50 سال که دچار دیابت نوع دوم هستند، خطر ابتلا به این عوارض به مراتب افزایش پیدا می نماید.

کارشناسان اعلام کردند که این پژوهش هشدار به افرادی است که در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند برای آنکه خطر ابتلا به این بیماری را در خود کاهش دهند و همین طور هشدار به افرادی است که هم اکنون دچار این بیماری هستند، برای آنکه به مراقبت های روتین و منظم دسترسی داشته باشند و بتوانند شرایطِ خود را مدیریت نمایند.

دکتر لوآنلوآن سان، که یکی از نویسندگان ارشد این پژوهش است، می گوید: این پژوهش نشان می دهد که پیش گیری و به تأخیر انداختنِ دیابت نوع دوم برای کم کردنِ خطر ابتلا به انواع بیماری ها در میان سالی بسیار حیاتی است.

منبع: The Guardian

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4870

به "57 عارضه خطرناک با دیابت نوع دو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "57 عارضه خطرناک با دیابت نوع دو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید