گفت وگوی تلفنی مرکل و پوتین درباره تحولات لیبی و سوریه

به گزارش یزد بلاگ، رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان روز سه شنبه تلفنی درباره تحولات در لیبی و سوریه گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی مرکل و پوتین درباره تحولات لیبی و سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز سه شنبه نگرانی خود از تشدید درگیری ها در لیبی را ابراز داشتند.

بر اساس اعلام کاخ کرملین، سران روسیه و آلمان در این گفت وگوی تلفنی بر توقف درگیری ها در لیبی و شروع مذاکرات برای حل بحران در این کشور تاکید کردند.

پوتین در این گفت وگوی تلفنی درباره بحران انسانی در سوریه نیز بحث کرد و دو طرف حمایت خود از مذاکرات چهارجانبه درباره درگیری ها در شرق اوکراین را نیز ابراز داشتند.

رایزنی ها درباره آتش بس در لیبی طی روزهای اخیر افزایش یافته است و به همین دلیل ریچارد نورلاند سفیر آمریکا در طرابلس نیز گفت که فرصت برگزاری مذاکرات سیاسی طی روزهای آینده میان طرف های درگیر در لیبی افزایش یافته و امکان رسیدن به آتش بس وجود دارد.

طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس در لیبی به یکی از مهمترین محورهای گفت وگوی کشورهای دخیل در بحران لیبی تبدیل شده است.

خلیفه حفتر رهبر شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی به همراه عقیله صالح، رئیس مجلس طُبرُق (واقع در شرق لیبی و مخالف دولت وفاق) روز شنبه،در قاهره با رئیس جمهور مصر و مقامات نظامی و اطلاعاتی این کشور ملاقات کردند؛ نتیجه این ملاقات ایجاد ابتکار آتش بس در لیبی بود.

مصر بر اساس این طرح، خواهان توقف درگیری ها بین دو طرف های متخاصم در لیبی شد. به رغم استقبال کشورهای عربی به ویژه محور عربستان سعودی، امارات و بحرین از این طرح، دولت وفاق ملی آن را رد و بر آزادسازی همه مناطق لیبی از دست کودتاچی ها تأکید کرد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1469

به "گفت وگوی تلفنی مرکل و پوتین درباره تحولات لیبی و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی مرکل و پوتین درباره تحولات لیبی و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید