گفتگوی مهر با مربی که در یک هفته از دو فدراسیون حکم گرفت

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال هفته گذشته عباس آقاکوچکی را به عنوان سرمربی تیم 2021 نوجوانان آماده کرد تا این تیم را برای سال آینده و حضور در رویدادهای آسیایی پیش بینی شده برای آن آماده کند. به فاصله چند روز بعد نیز با پیشنهاد فدراسیون جانبازان و معلولان و تأیید کمیته ملی پارالمپیک، وی راهنمایی تیم ملی بسکتبال با ویلچر را برای بازی های پارالمپیک 2020 توکیو عهده دار شد.

گفتگوی مهر با مربی که در یک هفته از دو فدراسیون حکم گرفت

این مربی که تجربه زیادی از همکاری با هر دو فدراسیون را دارد در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص دلیل پذیرش همزمان این دو پیشنهاد و چگونگی برنامه ریزی برای عدم ایجاد تداخل در پیگیری امور مربوط به هر یک از آنها شرح داد.

وی با تاکید بر اینکه ابتدا پیشنهاد راهنمایی تیم نوجوانان مطرح شد، گفت: وقتی این پیشنهاد را از فدراسیون بسکتبال دریافت کردم، تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بلاتکلیفی اعزام شدن یا نشدن به پارالمپیک بود، آن موقع تمام صحبت ها پیرامون این تیم مربوط به همین موضوع می شد و هیچ صحبتی در خصوص کادر فنی و نفراتش مطرح نبود.

آقاکوچکی ادامه داد: بعد از تغییر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک و قطعی شدن اعزام این تیم به توکیو، در خصوص کادر فنی و حضورم در رأس آن صحبت هایی شد که پس از آنالیز های لازم با آن موافقت کردم. اما موضوع اینجاست که حکم مربیگری ام در تیم نوجوانان درست زمانی صادر شد که همکاری با این تیم هم قطعی شده بود. اینگونه نبود که دو پیشنهاد را یک هفته گرفته و همزمان با آنها موافقت نموده باشم.

این مربی بسکتبال در خصوص برنامه های مورد نظر برای هر یک از تیم هایی که راهنمایی آنها را بر عهده گرفته است، توضیح داد: در خصوص تیم 2021 نوجوانان همان طور که از نامش پیداست باید برای سال آینده برنامه و اردوی تمرینی داشته باشیم اما قاعدتاً از سال جاری اردوی مقطعی برای استعدادیابی و ارزیابی بازیکنان را شروع می کنیم. به خاطر درگیری تیم ملی بسکتبال در کاپ انتخابی آسیا هنوز با کمیته تیم های ملی فدراسیون و آنالیز برنامه های این تیم نشستی نداشته ایم. این نشست را به زودی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص تیم ملی بسکتبال با ویلچر هم تابع شرایط هستیم، اعلام کرد: هفته گذشته حضورم در این تیم قطعی شد. این هفته نشستی با مسئولان پارالمپیک خواهم داشت تا در خصوص تیم و برنامه های آن تصمیم گیری گردد. 146 روز تا پارالمپیک توکیو باقی مانده است، فرصت زیادی نداریم اما از طرفی به خاطر شیوع ویروس کرونا قاعدتاً با محدودیت هایی برای تمرین و اردو روبرو خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تاکید نمود: بعید می دانم با توجه به شرایط فعلی بتوانیم در چند روز باقی مانده تا خاتمه سال اردویی داشته باشیم. با این حال موضوع در نشستی که احتمالاً دوشنبه برگزار می گردد، آنالیز شده و در خصوص آن تصمیمات لازم اتخاذ می گردد. در هر صورت اینکه کار همزمان در تیم نوجوانان و تیم ملی بسکتبال با ویلچر تداخلی با یکدیگر نخواهد داشت.

آقاکوچکی که در پارالمپیک ریو هم راهنمایی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را بر عهده داشت و با این تیم صندلی دهم آن دوره بازی ها را به دست آورد، اعلام کرد: برای تیمی که یک دوره طولانی در محدودیت و ممنوعیت از هر حضور بین المللی به سر می برد، صندلی دهمی بهترین نتیجه ای بود که می توانست به دست بیاورد. در دوره محرومیت بسکتبال با ویلچر ایران، تمام تمرکز ما روی فعالیت های داخلی بود و کارکردن بر روی بازیکنان با استعداد؛ اگر تیم ملی امروز در بهترین شرایط ممکن به سر می برد و ترکیبی ایده آل دارد به خاطر چگونگی فعالیت ها و برنامه ها در همان دوران است.

وی همچنین در خصوص پیش بینی خود از چگونگی عملکرد تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک توکیو گفت: پیش بینی در ورزش منطقی و کارشناسی نیست اما قطعاً نسبت به المپیک ریو نتیجه بهتر و پُررنگ تری به دست خواهیم آورد. امید زیادی دارم که با این تیم بتوانیم در توکیو جزو چهار تیم برتر شده و حتی صاحب سکو شویم.

شما کمال عشق و مسعود فلاح را به عنوان دستیاران خود در کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر معرفی نموده اید. چرا برای کامل شدن کادر از مازیار میرعظیمی که تیم ملی با راهنمایی او صاحب سهمیه شد، استفاده نکردید؟، این پرسش خاتمهی خبرنگاران بود که عباس آقاکوچکی در پاسخ به آن گفت: انتخاب مربیان بر عهده سرمربی است. آقای میرعظیمی هم از مربیان خوب بسکتبال با ویلچر است. هم وی و هم آقای دستیار که قبل از او سرمربی تیم بود، از دوستان من هستند اما به هر حال ترجیح دادم که با نفرات دیگری کار کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 536

به "گفتگوی مهر با مربی که در یک هفته از دو فدراسیون حکم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مهر با مربی که در یک هفته از دو فدراسیون حکم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید