کاهش 40 درصدی ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان ها ، مردانی: دفعه قبل گول خوردیم ، بچه ها زیر 5 سال ماسک نزنند

به گزارش یزد بلاگ، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان ها 30 تا 40 درصد کاهش پیدا نموده و میزان مرگ ومیر هم کم شده است.

کاهش 40 درصدی ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان ها ، مردانی: دفعه قبل گول خوردیم ، بچه ها زیر 5 سال ماسک نزنند

با ما همراه باشید و درباره بهترین کارت اعتباری کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، دکتر مسعود مردانی امروز در برنامه تلویزیونی چاپ اول گفت: کم شدن آمار کرونا به معنی رد شدن از شرایط اضطرار نیست و دفعه قبل که آمار کرونا کم شد، گول خوردیم. پس باید هوشیارانه عمل کنیم. ورودی بیمار کرونایی در بیمارستان ها 30 تا 40 درصد کاهش پیدا نموده و میزان مرگ و میر هم کم شده است، ولی نباید فکر کنیم که کرونا کم شده و می توانیم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم.

او اظهار کرد: باید با احتیاط برخورد کنیم. چون مراسم محرم، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را پیش رو داریم و باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشیم. مردم باید توجه داشته باشند شرکت در عزاداری محرم کمتر از 2 ساعت، در فضای باز و با فاصله 2 متری از دیگران باشد. همچنین بر خلاف سال های گذشته نذورات و ایستگاه های صلواتی برداشته شده اند و تاکید شده که نذورات را به صورت خام یا بسته بندی توزیع گردد.

  • ماسک برای بچه ها

مردانی در بخش دیگری از صحبتش به میزان ضرورت استفاده از ماسک برای بچه ها اشاره نمود و گفت: بچه ها زیر 5 سال استثنا هستند و توصیه نمی کنیم ماسک برای آن ها زده گردد؛ زیرا ممکن است بند ماسک برای کودک خطر ساز شده و منجر به خفگی او گردد.

او اضافه نمود: سازمان جهانی بهداشت به تازگی نسبت به بچه ها 5 تا 12 سال تاکید زیادی نموده است که حتما از ماسک استفاده نمایند. چون عده زیادی از جوانان ما به دلیل اینکه مراکز مختلف باز شده، در اجتماعات حضور پیدا می نمایند و خیلی از آن ها ممکن است به کرونا مبتلا باشند، ولی علامتی نداشته باشند که به اندازه بیمار علامت دار می توانند بیماری را منتقل نمایند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بچه ها 5 تا 12 سال حتما ماسک بزنند. چون باعث قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس می گردد. البته بهترین کار برای بچه ها زیر 5 سال این است که آن ها را در معرض تماس دیگران قرار ندهیم.

  • سه جزء مهم واکسن کرونا در حال تحقیق است

این متخصص بیماری های عفونی درباره واکسن کرونا هم گفت: ساخت واکسن به صورت جدی دنبال می گردد و محققانی در واشنگتن به دنبال ساخت واکسن استنشاقی هستند. برای ساخت واکسن روی سه موضوع مهم کار می گردد. ابتدا ایمنی است که پادتن ایجاد می نماید، دوم ایمنی سلولی است که لنفوسیت ها در کار ایجاد ایمنی یا مصونیت در برابر کرونا نقش عمده ای ایفا می نمایند و سومین نوع ایمنی ذاتی است.

او بیان نمود: به این دلیل در روزهای کرونایی مسافرت رفتن خطرناک است که خیلی از افراد ممکن است به کرونا مبتلا باشند، ولی علامتی نداشته باشند که از آن ها به عنوان ناقل بدون علامت یاد می کنیم. این افراد مثل بیمار کرونایی که در آی سی یو بستری است می تواند ویروس را به سایرین منتقل کند. مورد بعدی اینکه در سفر با افراد زیادی در ارتباط هستید و تعیین نیست که آن ها به کرونا مبتلا هستند یا خیر. تاکید می کنیم که مردم به سفر نروند؛ زیرا هنوز هم سفر یکی از راه های مهم انتقال است.

مردانی گفت: در هند، آمریکا و برزیل شرایط شیوع کرونا خیلی بد است و ما هم هنوز وضع قابل قبول و خوبی نداریم. در هر استان بر اساس بیمار مبتلا شرایط تعیین می گردد، اما همه جای ایران برای ما مخاطره آمیز است.

  • بهبودیافتگان کرونا چه زمانی پلاسما اهدا نمایند؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با اشاره به اینکه 30 درصد علائم کرونا می تواند علائم گوارشی باشد، گفت: در مبتلایان به کرونا عوارض جدیدی مثل مسائل گوارشی بروز نموده و عوارض آن ممکن است فقط با اسهال، معده درد، استفراغ و بی اشتهایی شدید بروز کند.

مردانی تاکید نمود: ایران یکی از کشورهای پیشتاز در اهدای پلاسما است و نکته حائز اهمیت در پلاسما درمانی این است که افراد در ابتدای بیماری پلاسما دریافت نمایند نه زمانی که روی تخت آی سی یو هستند. بهبود یافتگان به محض اینکه آزمایش خون دادند و متوجه شدند که آنتی بادی آی دی جی در خونشان وجود دارد می توانند پلاسما اهدا نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2051

به "کاهش 40 درصدی ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان ها ، مردانی: دفعه قبل گول خوردیم ، بچه ها زیر 5 سال ماسک نزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان ها ، مردانی: دفعه قبل گول خوردیم ، بچه ها زیر 5 سال ماسک نزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید