چینی ها به زندگی عادی باز می گردند

به گزارش یزد بلاگ، ایرنا نوشت: به دنبال کاهش شمار مبتلایان و فروکش کردن تب کرونا در چین، شماری از پارک ها و مکان های گردشگری شهری این کشور بر روی مردم باز شده و شمار دیگری هم در حال بازگشایی است.

چینی ها به زندگی عادی باز می گردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روزنامه شانگهای دیلی از شرق چین، پارک ها و مکان های گردشی و موزه های این شهر بتدریج به روی عموم باز می گردد اما محدودیت های زمانی برای مردم در نظر گرفته خواهد شد و شمار معدودی در روز می توانند از آنها بازدید کنند.

از شهر نن جینگ در جنوب شرق چین هم خبر می رسد که دولت محلی بیش از 45 میلیون دلار برای مصرف بیشتر و افزودن به تقاضای مردم و هزینه کردن بیشتر برای تحرک مالی اختصاص می دهد.

در استان هوبی کانون شیوع بیماری در مرکز چین که شمار مبتلایانش بشدت کاهش یافته است دولت محلی تحت تدابیر کنترلی و با بعضی از محدودیت های خاص اجازه تردد و گردشگری را در بعضی از نقاط صادر نموده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین نیز اعلام نموده که با کاهش شمار مبتلایان در واقع چین از نقطه اوج شیوع فاصله گرفته است و آمارهای اخیر نیز این را تایید می نماید.

در روز آدینه گذشته فقط 4 نفر در استان هوبی به کرونا مبتلا شدند و هفت مورد ابتلای دیگر در شهرهای شانگهای، پکن و استان گانسو از آمریکا، ایتالیا و عربستان به چین بازگشته بودند.

در شماری از شهرهای چین نظیر شانگهای اعلام شده است که مردم قبل از اینکه بخواهند از موزه ها و یا مراکز تفریحی، گردشگری و پارک های سرگرمی بازدید کنند باید از قبل ثبت نام کنند.

در شانگهای چین برای مثال روزانه فقط 2 هزار نفر می توانند از پارک ها آنهم برای 2 ساعت بازدید کنند و بین 3 تا 5 هزار نفر مجاز به حضور در موزه ها پس از ثبت نام اینترنتی هستند و ساعات کار این مراکز تفریحی نیز محدود است.

در شهر پکن هنوز گردهمایی ها و تجمع ممنوع است حتی اعلام شده است که مردم حق برگزاری مراسم در ماه آوریل برای تعطیلات روز اموات و تجمعات را ندارند با این وصف بتدریج بعضی از فعالیت های روزمره تفریحی و گردشی در بسیاری از شهرها در حال اجرا است با این تفاوت که هنوز تفریحات داخل سالن از جمله استفاده از استخرهای سرپوشیده و سینماها ممنوع است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 684

به "چینی ها به زندگی عادی باز می گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها به زندگی عادی باز می گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید