چیزهایی که گربه تان دوست دارد

به گزارش یزد بلاگ، از آنجایی که گربه ها حیواناتی باهوش و حساس هستند، می توانند لیستی بلند بالا از آرزوها و چیزهایی که دوست دارند داشته باشند! با علایق جالب گربه ها آشنا شوید.

چیزهایی که گربه تان دوست دارد

در بیشتر موارد چیزهایی که گربه تان دوست دارد درست همان هایی هستند که شما هم می پسندید مثلا غذایی تازه و خوشمزه، چرتی طولانی در جایی گرم و نرم و بازی و سرگرمی! درست مانند ما انسان ها، با بالا رفتن سن گربه ممکن است علایقش هم تغییر نمایند. ممکن است گربه تان یک روز عروسک پارچه ای خود را دوست داشته باشد و روز دیگر از بازی کردن با آن خسته بگردد. به عنوان مسئول گربه، این وظیفه شما است که علایق گربه تان را بدانید و با تغییر نظر گربه، چیزهای جدیدی که دوست دارد را برایش فراهم کنید.

این را نباید فراموش کنید که چیزی که یک گربه دوست دارد ممکن است از نظر گربه دیگر جالب نیاید. با این حال این 8 مورد در فهرست آرزوهای هر گربه ای یافت می شوند!

1- چرت زدن!

گربه ها عاشق چرت زدن هستند، این بر هیچ کس پوشیده نیست. در حقیقت هر گربه در روز به طور میانه 12 تا 16 ساعت می خوابد! چون گربه ها حیواناتی شبگرد هستند بیشتر اوقات روز را در حال چرت زدن اند. این را هم بدانید که بچه گربه ها و گربه های مسن بیشتر از گربه های بالغ می خوابند. با این حال اگر نگران هستید که گربه تان بیش از حد (یا خیلی کم) می خوابد، او را نزد دامپزشک ببرید.

2- آراسته بودن و آراسته کردن

می دانستید گربه های بالغ نصف زمان بیداری شان را صرف تمیز کردن خود می نمایند؟ معین است که آراسته بودن برای یک گربه از اهمیت بالایی برخوردار است! اما خب گربه ها دلایل دیگری غیر از تمیزی هم برای این کار دارند. آنها با این کار پوست و موهاشان را سالم نگه می دارند، این کار باعث ریلکس شدن آنها می گردد، وقتی گربه های دیگر را می لیسند و آراسته می نمایند دوستان جدیدی پیدا می نمایند و در نهایت این کار بدن آنها را خنک نگه می دارد. همه گربه ها دوست ندارند به وسیله انسان ها آراسته شوند، اما اگر گربه شما این کار را دوست دارد هر روز او را شانه بزنید تا احساس آرامش کند.

3- غذای تازه و مقوی

احتمالش خیلی کم است که دوست داشته باشید برای شام تان غذایی مانده و خراب بخورید، گربه تان هم مثل شما است. غذای مانده نه تنها مزه بدی می دهد، بلکه ممکن است دارای باکتری هم باشد. پس قبل از اینکه غذای خشک یا آبدار به گربه بدهید تاریخ انقضای آن را چک کنید.

4- آب جاری!

اگر گربه دارید می دانید که او از هر فرصتی برای نوشیدن آب از شیر آب باز استفاده می نماید. خوشبختانه فواره های زیادی برای گربه ها طراحی شده اند تا آنها بتوانند به راحتی آب تازه بنوشند. باور کنید یا نه، بعضی از نژادها حتی دوست دارند در آب بازی نمایند. اگر گربه تان دوست دارد در آب جست و خیز و بازی کند، برای او ظرفی بزرگ یا یک تشت بچه تهیه کنید و درون آن کمی آب به عمق چند سانتی متر بریزید تا بتواند در آن بازی کند. این کار برای او بسیار خوشایند است و به خنک ماندن بدنش در روزهای گرم تابستان هم یاری می نماید.

5- پنجه کشیدن

یکی از چیزهایی که در غریضه گربه ها است این است که با پنجه کشیدن به سطوح مختلف چنگال هاشان را تیز نمایند. آنها از این کار لذت فراوانی هم می برند! پنجه کشیدن باعث آرمش گربه ها هم می گردد. برای آنکه گربه تان را درک کنید این رفتار را معادل رفتار کش و قوس دادن به بدن در انسان ها تصور کنید!

6- بازی روزانه

بازی مقوله ای جدی برای گربه ها است، از کودکی تا بزرگسالی. مشغول کردن یک گربه اصلا کار سختی نیست. او با هر چیزی، از یک تکه نخ گرفته تا اسباب بازی های مخصوصش، بازی می نماید. بازی کردن برای رشد ذهنی گربه ها لازم است. بازی کردن نه تنها غریضه شکارگر آنها را ارضا می نماید، بلکه باعث می گردد ورزش نمایند و شاد بمانند. در فروشگاه های حیوانات می توان بازی های زیادی برای گربه ها پیدا کرد اما ممکن است گربه تان بازی کردن با یک کاغذ مچاله شده را به هر اسباب بازی ترجیح دهد. اسباب بازی که گربه به آن علاقه دارد مهم نیست، مهم این است که هر روز بازی کند.

7- دیدن کردن پرنده ها!

حتما تا به حال دیده اید که گربه تان بر لبه پنجره بنشیند و دقیقه ها و حتی ساعت ها به بیرون خیره گردد. اما او چرا این کار را می نماید؟ چون می تواند از این جا پرنده ها را دیدن کند! شاید گربه به این خاطر از دیدن آنها لذت می برد که طعمه اش هستند و شاید هم تنها به خاطر اینکه متحرک هستند توجهش را جلب می نمایند.

8- صاحب شان

با اینکه بارها شنیده ایم که گربه ها را موجوداتی سرد و بی وفا می نامند، اما گربه دارها می دانند که این ادعا درست نیست. گربه ها به عشق، توجه و همنشینی احتیاج دارند و دوست دارند این ها را از صاحب شان دریافت نمایند. آنها تنها در ابراز عشق شان با انسان ها تفاوت دارند.

گربه ها با میو میو کردن، لیس زدن شما، گذاشتن سرشان روی بدن شما، خر خر کردن، خوابیدن در کنار شما و حتی چسباندن پشت بدن شان به صورت تان، به شما ابراز عشق می نمایند! باور کنید!

منبع: فوت و فن / thesprucepets.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4863

به "چیزهایی که گربه تان دوست دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهایی که گربه تان دوست دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید