چگونه به جزیره هرمز برویم؟

به گزارش یزد بلاگ، پرسش چگونه به جزیره هرمز برویم برای هر مسافر و گردشگری که تمایل دارد به جنوب ایران سفر کند و جزیره هایی که در میان آب های خلیج همیشه فارس قرار دارند از جمله جزیره هرمز را ببیند، بیان می شود. این جزیره کوچک پر از شگفتی و جاذبه های مختلف طبیعی و گردشگری است و با داشتن فضاهایی برای اقامت یکی از معدود نقاطی است که حجم بالایی از گردشگر را به خود جذب می کند.

چگونه به جزیره هرمز برویم؟

در ادامه به موقعیت مکانی و جغرافیایی جزیره هرمز می پردازیم تا بهتر و دقیق تر پی ببریم که به چه طریق می توانیم به آن دسترسی پیدا کنیم و از جاذبه ها و ویژگی های بی بدیل آن می خوانیم.

موقعیت مکانی جزیره هرمز و جاذبه های آن

برای بررسی اینکه چگونه به جزیره هرمز برویم نیاز است تا درباره موقعیت جغرافیایی این جزیره زیبا و پر رمز و راز بیشتر بدانیم، جزیره هرمز به لحاظ تقسیمات کشوری در استان هرمزگان بی نظیر و شهرستان بندرعباس دوست داشتنی واقع شده است و از نظر اقلیمی در منطقه ای است که آب وهوای گرم و مرطوب را شامل می شود. جزیره هرمز با وسعتی معادل 42 کیلومتر مربع در میان آب های خلیج همیشه فارس واقع شده است و جاذبه های طبیعی کم نظیری را در خود جای داده است از جمله این جاذبه ها می توان به دره رنگین کمان، دره مجسمه ها، ساحل سرخ، ساحل صخره ای، الهه نمک و موزه دکتر نادعلیان اشاره کرد.

سؤال چگونه به جزیره هرمز برویم به وسیله مسافران و گردشگرانی که تمایل دارند به جنوب ایران عزیز ما سفر و از جزیره های واقع در خلیج همیشه فارس دیدن کنند مطرح می شود، چرا که این جزیره دارای خاکی منحصر به فرد و دیدنی است و سواحل آن یکی از دیگری زیباتر و چشم نوازتر هستند. مردمان هرمز بی آلایش و صمیمی رفتار می کنند و جمعیت ساکن این جزیره طبق آخرین سرشماری به 6000 نفر می رسد، بدون شک هم صحبتی و مراوده با اهالی و بومی های هر نقطه از دنیا مجذوب کننده و به یادماندنی است و هرمز مهربان از این قاعده مستثنی نیست.

اگر برای سفر کردن به جنوب ایران جویا می شوید که چگونه به جزیره هرمز برویم، لازم است در جریان قرار بگیرید که از دو طریق امکان سفر به جزیره هرمز وجود داد، از بندرعباس و همین طور به وسیله جزیره قشم. بندرعباس تا جزیره هرمز تنها 28 کیلومتر فاصله دارد و امکان دسترسی به این جزیره را به بهترین شکل ممکن به وسیله اسکله شهید حقانی خود فراهم می کند، این در حالی است که جزیره قشم تا جزیره هرمز 36 کیلومتر مسافت دریایی دارد و برای رفتن از قشم به هرمز نیاز است تا خود را به اسکله شهید ذاکری در آن رساند.

در پاسخ سؤال چگونه به جزیره هرمز برویم بهتر است بگوییم بستگی دارد تا مبدأ سفر شما کجا باشد، به طور معمول گردشگرانی که به بندرعباس و جزیره قشم سفر می کنند مایل به دیدن و رفتن به جزیره هرمز هستند و گفتنی است که از این دو نقطه برای جزیره هرمز شناور حمل مسافر وجود دارد و این شناورها امکان رسیدن به هرمز را به زیبایی فراهم می کنند. همان طور که پیش تر گفته شد از بندرعباس تا جزیره هرمز 28 کیلومتر فاصله است و برای طی کردن این فاصله لازم است تا در ابتدا به اسکله شهید حقانی بندرعباس رفته یا به صورت آنلاین بلیط سفر دریایی به هرمز را تهیه کنیم.

اسکله شهید حقانی

راه دیگر چگونه به جزیره هرمز برویم، این است که خود را به شرق جزیره قشم برسانیم و با دسترسی پیدا کردن به اسکله شهید ذاکری به گیت خرید بلیط مراجعه کنیم و با ارائه کارت ملی و پرداخت هزینه، بلیط سفر به هرمز را تهیه کنیم و بعد از عبور از گیت کنترل و در محل مسافرگیری شناورها حاضر شویم و پس از سوار شدن به شناور و تکمیل لیست، حرکت ما به سوی هرمز شروع می شود. پی بردیم که برای رسیدن به جزیره هرمز می توانیم به وسیله شناور یا تندروهایی که در اسکله های شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم وجود دارد در زمانی کوتاه پا به خاک ناب هرمز بگذاریم.

ساعت حرکت شناورها به سوی جزیره هرمز

حال که دانستیم چگونه به جزیره هرمز برویم خوب است از ساعت حرکت شناورهایی که بندرعباس و قشم را به مقصد جزیره هرمز ترک می کنند نیز مطلع شویم. از اسکله شهید حقانی بندرعباس در ساعت های 7:00، 9:00، 13:00، 17:00 و 21:00 شناورهای حمل مسافر به سمت جزیره هرمز حرکت می کنند و تندروهای موجود در اسکله شهید ذاکری قشم رأس ساعت های 7:00، 9:00، 14:00 و 15:00 به مقصد هرمز، قشم را ترک می کنند. به طور معمول و در شرایط عادی، سفر دریایی از بندرعباس و همین طور از قشم تا هرمز حدود یک ساعت زمان نیاز دارد و توصیه می شود 30 دقیقه پیش از شروع سفر در محل مسافرگیری حاضر شد و در طی سفر دریایی از دویدن در شناور و خم شدن به سمت آب پرهیز شود.

اسکله شهید ذاکری

منبع: گردشبان
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4912

به "چگونه به جزیره هرمز برویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه به جزیره هرمز برویم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به جزیره هرمز برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید