چالش سخت نگار سماک نژاد در مواجهه چهارگانه اش با دماوند

به گزارش یزد بلاگ، برند مای لیدی که در سال های گذشته حمایت و پشتیبانی از زنان را در راستای رسیدن به اهداف متهورانه شان، در دستور کار قرار داده و در این عرصه به اسم یکی از اولویت های خود در حوزه مسئولیت اجتماعی عملکرد بسیار خوبی داشته، این بار میخواهد با حمایت از نگار سماک نژاد، دونده بین المللی کشورمان، او را در جهت فتح قله دماوند از چهار جبهه و پشت سر گذاشتن چالشی نو، کمک کند.

چالش سخت نگار سماک نژاد در مواجهه چهارگانه اش با دماوند

مای لیدی در راستای توانمندسازی زنان، سفر هیجان انگیز و جسورانه نگار سماک نژاد، دونده بین المللی ایرانی را مورد پشتیبانی قرار داده است. ورزشکاری که پیش از این هم در مسابقات معروف UTMB سروصدای زیادی در محافل مختلف به پا نموده بود.

چالش سفر به بام ایران از چهار جبهه، برای اولین بار به وسیله یک بانوی ایرانی شروع شده است. بانویی که به نمایندگی از تمام زنان ایرانی در راستا پیدا شدن قدم برمی دارد.

نگار یک نماینده است و در این رخداد هر زن ایرانی می تواند نگار باشد. او هزاران گام برمی دارد و هر گامی که برمی دارد سفری درونی برای خودشکوفایی اوست. قله نماد و مقصد است، گام راستا است.

مای لیدی در رابطه با این کمپین در صفحه اجتماعی خود نوشته است: پیدا شدن جزئی از زندگی ست. توانایی کشف زیبایی هایی که در دل اتفاقات کوچک و عظیم پیرامون ما پنهانند. ما زنان می توانیم با همراهی و همفکری هم در راستا پیدا کردن خودمان، احساسات، توانایی ها و باور هایمان حرکت کنیم.

ما کنار هم کوهی هستیم به عظمت دماوند، با شکوه، زیبا و ماندگار. ما اینجاییم تا با قدم هایمان این راستا را هموار کنیم. در این سفر با ما باش، قدمی بردار و در راستا پیدا شو…. قدم های راسخ مای لیدی در راستا توانمندسازی زنان نخستین بار نیست که صورت می گیرد و به نظر می رسد که آخرین بار هم نباشد.

مای لیدی، همیشه به اشکال مختلف مشوق زنان توانمند ایرانی بوده تا برای ابراز بیشتر افکار، احساسات و باورهای خود و اطمینان به خودشان در موقعیت های گوناگون اجتماعی قدم بردارند و حمایت این برند معتبر ایرانی برای یافتن و آشکار کردن توانایی های زنان ایرانی قطعا اثرا گذار بوده است.

هر بار زنی پا پیش می گذارد و قفل سکوت و انزوا و در خود فرو رفتن را می شکند و از خودش و هویتش و چالش های زندگی اش می گوید، الهام بخش دیگر زنان برای بیان خویشتن می گردد.

به همین علت، ابراز هویت فردی و اطمینان به خود، حرکتی است که اگر در کنار هم انجام گردد، تاثیر ماندگارتر و پررنگ تری خواهد گذاشت.

درباره نگار سماک نژاد چه می دانیم؟

بسیاری از ایرانیان، نگار سماک نژاد را به واسطه پیروزیت های متعدد در چند سال گذشته می شناسند؛ پیروزیت هایی که با کوشش نگار و تداوم ثبت آن ها، نامی برای او دست و پا نموده اند.

نگار بعد از تحصیلات در مقطع دکترای رشته علوم شناختی از کالیفرنیا به ایران آمد و اکنون عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی مغز دانشگاه شهید بهشتی و مربی دو استقامت است.

درخشش او اما در مسابقه UTMB: Ultra-Trail du Mont-Blanc بیش از پیش به چشم آمد، چرا که توانست رقابت خود را با زمان 41 ساعت به سرانجام برساند.

مسابقات UTMB معتبهترین مسابقه دو استقامتی در دنیا به تعداد می رود که دوندگان طی آن بیش از 170 کیلومتر مسافت و پیمایش بیش از 10 هزار متر ارتفاع را به صورت متوالی انجام می دهند.

صندلی این ورزشکار کشورمان در رتبه بندی دنیای هم تحسین برانگیز است؛ چرا که بنابر اعلام UTWT: Ultra Trail World Tour، او رتبه 41 لیست بهترین دوندگان استقامت زن دنیا در سال 2019 را از آن خود نموده است.

از دیگر افتخارات ثبت شده در کارنامه وی می توان به کسب پیروزیت در مسابقه بین المللی و معتبر Salomon Cappadocia Ultra Trail با طی مسافت 120 کیلومتر و پیمایش ارتفاع 3730 متر با مدت زمان 20 ساعت به صورت متوالی در سال های 2017، 2018 و 2019 اشاره نمود.

وی بعلاوه نفر سوم مسابقه بین المللی و معتبر Aladaglar Sky-Trail در سال 2017 با طی مسافت بیش از 47 کیلومتر و پیمایش ارتفاع 3500 متر با مدت زمان 9 ساعت است.

در کنار تمامی این فعالیت ها و افتخارات، او با همکاری یکی از دوستان خود، رانینگ کلاب الترا ایران با بیش از 200 دونده را راه اندازی نموده تا بتواند در کنار پیروزیت های خود، الهام بخش علاقه مندان دیگر هم باشد.

صعود نگار به قله دماوند چگونه صورت می گیرد؟

نگار سماک نژاد بامداد روز ششم شهریور (درصورت شرایط جوی مساعد) از پای کوه دماوند، صعود خود را به بلندقامت ترین نماد ایران شروع خواهد نمود. جبهه های جنوبی، شمالی، غربی و شمال شرقی جزو راستاهای صعود او به قله هستند.

سفر نگار شامل کوهنوردی انفرادی سرعتی در جریان رسیدن به قله است تا بتواند در کمترین زمان از چهار جهت به دماوند صعود نموده و از این چالش سربلند بیرون بیاید.

او در طول سفر خود در پناهگاه های سیمرغ، تخت فریدون، بارگاه سوم و پناهگاه شمالی استراحت می نماید و با انرژی در راستا رسیدن به قله و پیداشدن قدم بر می دارد.

نگار سماک نژاد اولین زنی است که میخواهد از چهار جبهه قله دماوند را فتح کند. اگرچه هدف نگار صعود به قله است؛ اما می داند که در طول راستا با زوایای تازه ای از خودش آشنا می گردد و توانایی هایش را کشف می نماید.

ثبت صعود نگار در قاب دوربین سام کلانتری

حمایت مای لیدی از این اتفاق هیجان انگیز صرفا به پشتیبانی از صعود نگار سماک نژاد ختم نمی گردد، چراکه این برند ساخت مستندی از این صعود به روایت سام کلانتری، مستندساز بنام کشورمان را در دستور کار دارد. وی که چندین فیلم پیروز را در عرصه ملی و بین المللی به نام خود به ثبت رسانده، در آخرین ساخته خود با اسم جایی برای فرشته ها نیست که در آن به موضوع ورزش زنان و دغدغه های آنان پرداخته بود، بار دیگر توجه بسیاری را جلب کرد.

به همین دلیل، در مردادماه 1400 و در جشن مستقل سینمای مستند ایران، به پاس فعالیت و زحماتش در سینما از او تقدیر به عمل آمد.

این بار، هیچ کس نخوابد اسم فیلمی است که با حمایت ما ی لیدی و کارگردانی سام کلانتری از سفر نگار سماک نژاد به بلندترین قله ایران ساخته می گردد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4427

به "چالش سخت نگار سماک نژاد در مواجهه چهارگانه اش با دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش سخت نگار سماک نژاد در مواجهه چهارگانه اش با دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید