پرونده سفر نوبخت به قزوین با تخصیص 695 میلیارد تومان اعتبار عمرانی بسته شد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/قزوین معاون رئیس جمهور بیان کرد: مصوبات شورای برنامه ریزی استان قزوین در 2 سرفصل تنظیم شد، سرفصل نخست با 695 میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی و سرفصل دوم نیز به طرح های جهش فراوری بازمی شود که 1379 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

پرونده سفر نوبخت به قزوین با تخصیص 695 میلیارد تومان اعتبار عمرانی بسته شد

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

محمدباقر نوبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که عصر امروز سوم شهریور در محل سالن شهید ستاری مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار گردید، اظهار کرد: مصوبات این شورا در 2 سرفصل تنظیم شد، سرفصل نخست با 695 میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی مربوط می گردد که تا سرانجام سال به بهره برداری خواهند رسید البته 2 طرح نیز تا سرانجام دولت بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: از پروژه های سرفصل نخست می توان به احداث 62 کیلومتر از راه اصلی قزوین- الموت، احداث 68 کیلومتر خط دوم راه آهن قزوین-زنجان، احداث ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب، احداث سدهای نُهُب و چنگور و آبرسانی از سد طالقان به آبیک اشاره نمود که این پروژه ها تا سرانجام سال به بهره برداری خواهند رسید؛ همچنین در این سرفصل پروژه هایی همچون سدبالاخانلو نیز وجود دارد که تا سرانجام خرداد 1400 آبگیری خواهد شد.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: از 695 میلیارد تومان اعتبار 150 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تأمین آب شرب پنج شهر استان قزوین هزینه خواهد شد همچنین تصفیه خانه شهرهای آبگرم و شال نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وی اظهار داشت: احداث بیمارستان 700 تختخوابی یک پروژه زمان بر است و طی یک سال و 2 سال نمی توان آن را احداث کرد ولی این آمادگی وجود دارد که با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) قرارداد داشته باشیم که طی هفته جاری و یا هفته آینده از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دعوت خواهیم کرد تا در جلسه ای برای سپردن این پروژه به قرارگاه خاتم الأنبیا (ص) توافق کنیم.

نوبخت توضیح داد: از دیگر مصوبات امروز می توانیم به 45 طرح و پروژه در راستای جهش فراوری اشاره کنیم که این پروژه ها در بخش های گردشگری، صنعت، کشاورزی و شرکت های دانش بنیان اجرایی خواهد شد و اعتباری بالغ بر 1379 میلیارد تومان اعتبار از منابع دولتی و غیردولتی برای آن پیش بینی شده است که انتظار می رود با اشتغال زایی 5135 نفری در پی افزایش فراوری 12هزار و 400 میلیارد تومان درآمد را ببینیم.

وی تأکید کرد: خودمان را نسبت به طرح های مصوب متعهد می دانیم در سفر پیشین 41 مصوبه نهایی شد و 919 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی کردیم و تا به امروز 1027 میلیارد پرداخت شده است که با توجه به افزایش قیمت ها نتوانستیم پروژه ها را در وقت مشخص انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: سال جاری سال بسیار سختی را داریم و وظیفه ما در جنگ مالی این است که منابع مختصر را با اولویت بندی تخصیص دهیم و مسائل را با تدبیر حل کنیم.

نوبخت در سرانجام تشریح کرد: درآمد بالا یکی از شاخص های اختصاص بودجه است و استان ها بیش از آن که درآمد ایجاد نمایند هزینه دارند. از سوی نمایندگان مجلس بازبینی در شاخص های بودجه استان قزوین مطرح شد که باید بگویم با حضور نمایندگان استان قزوین و همکارانم در سازمان برنامه و بودجه جلساتی را تشکیل خواهیم داد تا موارد مطرح شده کارشناسی و آنالیز شده و اگر شاخص ها منطقی بود اصلاحات برای بودجه 1400 انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1617

به "پرونده سفر نوبخت به قزوین با تخصیص 695 میلیارد تومان اعتبار عمرانی بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده سفر نوبخت به قزوین با تخصیص 695 میلیارد تومان اعتبار عمرانی بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید