پرواز جدید ایرفرانس با استفاده از روغن پخت و پز

به گزارش یزد بلاگ، شبکه خبری فرانس24 از انجام یک پرواز طولانی مدت خطوط هوایی ایرفرانس به مقصد مونترال کانادا با استفاده از نوعی سوخت پایدار خبر داد که منشا آن روغن پخت و پز بوده است.

پرواز جدید ایرفرانس با استفاده از روغن پخت و پز

خطوط هوایی ایرفرانس کی ال ام (Air France-KLM) دیروز سه شنبه با استفاده از سوخت بیولوژیک ایرباس A350 از پاریس به مونترال پرواز کرد و آمادگی این شرکت را برای استفاده از سوخت با آلاینده های کم به رغم اختلافات عمیق در مورد تصویب استفاده از سوخت های پایدار نشان داد.

پرواز 342 ایرفرانس از فرودگاه شارل دوگل فرانسه با مخلوط 16درصد سوخت پایدار هواپیمایی (SAF) که در تولید آن از روغن پخت و پز استفاده شده، انجام گشت.

سوخت پایدار عنوانی است که به انواع پیشرفته سوخت زیستی هوایی مورد استفاده در هواپیماهای جت گفته می شود. ضایعات روغن پخت و پز یکی از منابع مورد استفاده در تولید چنین سوخت هایی است. منابع دیگر آن هم شامل چربی های حیوانی و روغن های گیاهی دیگر، زباله های جامد از جمله کاغذ و بسته بندی و حتی ضایعات غذایی می شود.

شرکت ایرفرانس به دنبال انجام این پرواز در بیانیه ای گفت: این پرواز نشان دهنده بلندپروازی های مشترک برای کربن زدایی نظام حمل و نقل هوایی و توسعه زنجیره تامین سوخت پایدار هوایی در فرانسه است.

گفته می شود سوخت تولید شده این جت امکان کاهش انتشار کربن را دارد هرچند هزینه تولید آن در مقایسه با نفت سفید بسیار بالاتر است.

براساس اهداف مشخص شده از سوی اتحادیه اروپا، از سال آینده پروازهای خروجی از فرانسه باید از یک درصد سوخت پایدار استفاده کند و این مقدار تا سال 2025 باید به دو درصد و تا سال 2030 باید به پنج درصد برسد.

اما شرکت های هواپیمایی با استدلال اینکه شرط استفاده از سوخت های پایدار در پروازهای طولانی مدت آنها را در معرض رقابت ناعادلانه خارجی قرار دهد و از این رو سعی در معافیت پروازهای طولانی مدت در استفاده از این نوع سوخت دارند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3945

به "پرواز جدید ایرفرانس با استفاده از روغن پخت و پز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز جدید ایرفرانس با استفاده از روغن پخت و پز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید