حقایقی جالب درباره ایرلاین لوفت هانزا

به گزارش یزد بلاگ، لوفت هانزا یکی از اعضای استار الاینس می باشد که بزرگترین اتحادیه شرکت های هواپیمایی جهان به شمار می رود و مقر آن در شهر فرانکفورت آلمان است. لوفت هانزا در سال 1997 تاسیس شده است. کلمه لوفت هانزا از دو بخش: لوفت (luft) به معنای هوا و هانزا (hansa) به معنی کلمه لاتین (guild) به معنای انجمن و اتحادیه می باشد که در طول تاریخ اغلب در رابطه با اتحادیه بازرگانان استفاده می شده است.

حقایقی جالب درباره ایرلاین لوفت هانزا

در این مطلب خبرنگاران حقایقی جالب درباره ایرلاین لوفت هانزا ارائه می دهد:

  1. لوفت هانزا (Lufthansa) عظیمترین ایرلاین موجود در اروپا محسوب می گردد.

از زمانی که لوفت هانزا با دیگر شرکت های تابعه اش یعنی ایرلاین سوئیس، ایرلاین اتریش یا جرمن وینگز (Germanwings) ادغام شد، به عظیمترین شرکت هواپیمایی در اروپا بدل گشت؛ هم از نظر تعداد مسافر و هم از حیث ظرفیت بالای ناوگان برای جای دادن 656 هواپیما. لوفت هانزا به تنهایی 267 هواپیما دارد.

لوفت هانزا از نظر ظرفیت با هواپیمایی امارات مقایسه می گردد که دارای 245 هواپیمای غول پیکر است و یکی از عظیمترین خطوط هوایی دنیا به شمار می رود.

  1. طولانی ترین پرواز لوفت هانزا 13 ساعت و 55 دقیقه به طول می انجامد.

هر وقت که پرواز 510 LH از فرودگاه بین المللی فرانکفورت بلند می گردد، تنها تعداد انگشت شماری از مسافران می دانند که پرواز 14 ساعته آنها بلندبردترین پرواز سیستمی لوفت هانزا در دنیاست. دومین پرواز طولانی لوفت هانزا از فرانکفورت برنامه ریزی می گردد که شما را به شرق آسیا و به عبارت دقیق تر به سنگاپور می رساند. این پرواز 12 ساعت و 15 دقیقه با ایرباس A380 به طول می انجامد.

در حال حاضر طولانی ترین پرواز دنیا بین دالاس (Dallas) و سیدنی (Sydney) توسط حامل استرالیایی کانتاس (Qantas) صورت می گیرد. این پرواز 16 ساعت و 55 دقیقه از طریق یک ایرباس A380 انجام می گردد. پرواز QF 8 پروازی فوق العاده طولانی محسوب می گردد.

  1. لوفت هانزا عظیمترین اپراتور بوئینگ 8-747 می باشد.

سالیان درازیست که جت جامبو بخش مهمی از ناوگان لوفت هانزا محسوب می گردد. اولین پرواز آن در سال 1969 انجام گرفت و از آن موقع به بعد همواره به روز شده است. بوئینگ 8-747 جدیدترین نسخه این بوئینگ به شمار می رود که به ملکه آسمان ها معروف است و امروز درازترین هواپیمای دنیا محسوب می گردد.

بیشتر ایرلاین های دنیا امروزه به ایرباس A380 سوپر جامبو اعتماد دارند و بوئینگ 747 کم کم در حال محو شدن از آسمان است. لوفت هانزا تصمیم گرفت تا 20 برند جدید از جامبو خریداری کند و ناوگان خود را به عظیمترین ناوگان 8-747 در دنیا بدل نموده است. در کنار این حامل آلمانی تنها ایر چاینا و ایر کانادا مشتریان برند جدید بوئینگ هستند.

  1. لوفت هانزا اولین ایرلاینی بود که اینترنت بی سیم را در طول پرواز ارائه داد.

در سال 2004 لوفت هانزا اولین ایرلاینی بود که اینترنت بی سیم در پروازهای بین المللی را به مسافران ارائه داد. اینترنت بی سیم این روزها بسیار معمول است، اما زمانی یک تغییر عظیم در دنیای سفر به شمار می رفت.

اما چطور ممکن است در فاصله 30000 پا از سطح زمین و در میان آسمان ها به دنیای خارجی متصل شد؟ در حقیقت بسیار ساده است. هواپیما سیگنال هایی را به چند ماهواره که در سراسر کره زمین می چرخند انتقال می دهد و آنها را به زمین باز می گرداند که دوباره به هواپیما ارسال می شوند.

  1. لوفت هانزا اولین مشتری بوئینگ 737 بود.

عنوان بهترین فروش جت مسافربری در دنیا به بوئینگ 737 می رسد؛ از سال 1968 تا به امروز 9000 فروند از این هواپیما ساخته شده و بیش از 4000 فروند از آن سفارش داده شده است.

خواندن این مقاله 5 دقیقه طول می کشد و در همین مدت کوتاه بیش از 75 بوئینگ 737 برمی خیزند و فرود می آیند. با این مثال طیف گستره استفاده از این نوع هواپیما را درک خواهید کرد. لوفت هانزا اولین بوئینگ 100-737 خود را در 28 دسامبر سال 1967 دریافت کرد و در 10 فوریه سال بعد به اولین ایرلاین غیر آمریکایی برای راه اندازی هواپیمای جدید بوئینگ تبدیل شد.

  1. لوفت هانزا عظیمترین ناوگان ایرباس A380 اروپا را در اختیار دارد.

این حامل آلمانی برای پروازهای بین قاره ای ناوگان چشمگیری دارد، که شامل 36 بوئینگ 747 می گردد؛ یعنی دومین اپراتور عظیم بعد از بریتیش ایرویز.

لوفت هانزا با برخورداری از 14 فروند ایرباس A380 عظیمترین ناوگان در اروپا محسوب می گردد. 509 مسافر می توانند در 4 کلاس مسافرتی، مختلف بنشینند. از جمله 8 ظرفیت فرست کلاس، 78 تخت مسطح برای مسافران کلاس تجاری و 423 ظرفیت کلاس اقتصادی. ایرباس همواره به عنوان عظیمترین هواپیمای دنیا شناخته می گردد که این امر صحت ندارد.

هواپیمای An-225 که تنها سه فروند از آن تا به امروز فراوری شده، یک هواپیمای 6 موتوره باربری و عظیمترین هواپیما به شمار می رود که هنوز پرچم دار اوکراین می باشد.

  1. لوفت هانزا عظیمترین خریدار خاویار دنیا است.

لوفت هانزا لوکس ترین ایرلاین دنیا نیست اما با خریداری سالیانه بیش از ده تن خاویار به نظر می رسد که برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس سنگ تمام می گذارند.

پذیرایی توسط آشپزهای LSG SKY صورت می گیرد. سرآشپزهای آسمان با بیش از 320 هواپیمایی، 220 فرودگاه و 210 مرکز سرویس مشتریان در سراسر دنیا و 53 کشور همکاری می نمایند و بیش از 580 میلیون وعده غذایی تهیه می نماید.

  1. فرودگاه فرانکفورت بیشترین مقاصد دنیا را در اختیار دارد.

فرودگاه بین المللی فرانکفورت، قطب اصلی لوفت هانزا و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیاست. شهر فرانکفورت مهد بانک مرکزی اروپا و مرکز اقتصادی اتحادیه اروپا می باشد.

این فرودگاه به نام راین-مین (Rhein-Main) شناخته می گردد. فرودگاه فرانکفورت به 264 مقصد در 113 کشور دنیا سرویس دهی می نماید و به فرودگاهی با بیشترین مقاصد بین المللی در دنیا بدل گشته است.

  1. آوردن جام دنیای قهرمانی به خانه.

در روز چهاردهم جولای 2014، یک روز پس از پیروزی آلمان در فینال جام دنیای فوتبال در برابر آرژانتین، بازیکنان آلمانی با پرواز لوفت هانزا به کشور بازگشتند. این هواپیما Siegerflieger Fanhansa به معنای برنده مسابقه نامگذاری شد و لوفت هانزا به Fanhansa تبدیل شد.

در طول پرواز، کاپیتان Uwe Strohdeicher درخواست کرد تا از روی قلب برلین، محدوده ای غیر مجاز برای پرواز و محلی که 500 هزار نفر از هوادارن منتظر بودند تا قهرمانان خود را در ارتفاع 700 متری ببینند، عبور نمایند. نمایش این پرواز در تلویزیون پخش شد و توسط میلیون ها آلمانی دیده شد.

  1. لوفت هانزا عضو موسس اتحادیه استار الاینس به شمار می رود.

لوفت هانزا نیروی محرکه در ایجاد عظیمترین اتحادیه در دنیا بود. با همکاری هواپیمایی تای ایرویز، ایر کانادا، یونایتد ایرلاین و هواپیمایی اسکاندیناوی، اتحادیه استار تشکیل شد و امروز با همکاری 28 ایرلاین دیگر به یکی از غول های صنعت هواپیمایی بدل شده است.

دفتر مرکزی این ایرلاین در فرانکفورت واقع شده است؛ جایی که اتحادیه عظیم آن سازمان دهی شده است. پنج مثلث موجود در لوگو، بیانگر 5 عضو بنیانگذار آن است. اعضای استار الاینس باید حداقل یکی از هواپیماهایشان را با ستاره رسمی اتحادیه رنگ نمایند.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 992

به "حقایقی جالب درباره ایرلاین لوفت هانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره ایرلاین لوفت هانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید