پاکستان تا اواسط خرداد درگیر کرونا است

به گزارش یزد بلاگ، محققان دانشگاه فن آوری و طراحی سنگاپور که در حال بررسی توانمندی کشورها در مهار شیوع ویروس کووید-19 هستند، پیش بینی کردند: شرایط کرونا در پاکستان هنوز به نقطه اوج خود نرسیده و ممکن است غلبه بر این ویروس برای پاکستانی ها تا اواسط خردادماه طول بکشد.

پاکستان تا اواسط خرداد درگیر کرونا است

رسانه های پاکستانی روز یکشنبه به نقل از نتایج تحقیق متخصصان سنگاپوری که در حال بررسی مقدار زمان کافی برای کشورهای درگیر کرونا برای غلبه بر آن هستند، گزارش دادند: محققان این دانشگاه با استفاده از داده های هوش مصنوعی مقدار زمان لازم برای غلبه بر بحران کووید-19 را تخمین زدند.

در این گزارش آمده است: شیوع کرونا در پاکستان هنوز به نقطه اوج خود نرسیده در عین حال اتخاذ تدابیر بهتر و شیوه های موثرتر می تواند به مهار این بیماری کمک کند.

محققان سنگاپوری مدعی شدند که غلبه بر ویروس کرونا در پاکستان به رغم به کارگیری تدابیر سخت ممکن است تا اواسط خردادماه (8 ژوئن) طول بکشد و هند به عنوان کشور همسایه پاکستان ممکن است تا اول خردادماه (21 می) جلوی کرونا را بگیرد.

در این گزارش اضافه کرده شده: آمریکا که بزرگترین کشور درگیر با ویروس کرونا است، تا اواخر اردیبهشت (11می) 97 درصد قادر به غلبه بر این بیماری خواهد بود.

نتایج نظرسنجی محققان یک دانشگاه معتبر در کراچی پاکستان که ماه گذشته اجرا شده بود، نشان می دهد: نیمی از جمعیت این کشور نسبت به خطرات ویروس کرونا بی خبرند و تنها بیماران دیابتی، آسم و افراد سیگاری را در برابر این ویروس آسیب پذیر می دانند.

موسسه گالوپ نیز اواسط فروردین سال جاری نتایج نظرسنجی خود در پاکستان را منتشر کرد که براساس آن، سه نفر از هر چهار شهروند پاکستانی ویروس کرونا را تهدید بالقوه علیه خود می دانند درحالی که 74 درصد از پاکستانی ها نسبت به سرانجام این بیماری تا خردادماه سال جاری (ژوئن) خوشبین هستند.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز شمار مبتلایان به کرونا را 12 هزار و 723 نفر خاطرنشان کرد و اضافه کرد: 2866 بیمار بهبود یافته و 269 نفر نیز تا به امروز بر اثر این ویروس جان باختند.

افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در پاکستان همچنان سرعت جهشی دارد و مسؤولان هشدار دادند که اگر سطح تمهیدات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تشدید نشود، مهار کرونا از کنترل خارج خواهد شد.

دولت پاکستان از ماه گذشته اعمال ممنوعیت تردد بین شهری و حضور در معابر را به اجرا گذاشت و هفته گذشته نیز طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای چهارمین مرتبه تمدید کرد.

براساس نظرسنجی موسسه گالوپ، 68 درصد پاکستانی ها از اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی حمایت کردند. 23 درصد با تعطیلی شهرها مخالفند و 34 درصد زنان نیز مخالف طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1164

به "پاکستان تا اواسط خرداد درگیر کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان تا اواسط خرداد درگیر کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید