واکسن سل برای کرونا بررسی می شود

به گزارش یزد بلاگ، قرار است بررسی واکسن سل به عنوان یک راه چاره برای مقابله با ویروس کرونا در سطح بین المللی گسترش یابد.

واکسن سل برای کرونا بررسی می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، براساس تازه ترین اخبار منتشر شده، قرار است بررسی واکسن سل به عنوان یک راه حل برای مقابله با ویروس کرونا در سطح بین المللی گسترش یابد.

یک کارآزمایی در مورد اثربخشی واکسن سل در محافظت در برابر COVID-19 گسترش خواهد یافت و شامل کارمندان بهداشت در استرالیا، اسپانیا و هلند خواهد شد.

نتایج یک پژوهش حدود یک ماه پیش نشان داد، کشورهایی که دارای یک برنامه واکسیناسیون گسترده BCG هستند، میزان مرگ و میرشان در اثر کرونا حدود شش برابر کمتر از کشورهایی است که از آن استفاده نمی کنند.

نیگل کرتیس، سرپرست این مطالعه جهانی به شینهوا گفت: پژوهش ها نشان داده واکسن BCG سیستم ایمنی بدن را به شکلی تقویت می کند که فقط برای یک نوع ویروس یا باکتری ها باشد، به این معنی که ممکن است محافظت در برابر کووید 19 را نیز انجام دهد.

واکسن BCG در حال حاضر سالانه برای بیش از 130 میلیون نوزاد و به منظور محافظت در برابر سل استفاده می شود.

کرتیسکه سرپرست گروه تحقیقات بیماری های عفونی MCRI، استاد بیماری های عفونی بچه ها در دانشگاه ملبورن و رئیس بخش بیماری های عفونی در بیمارستان رویال بچه ها ملبورن است توضیح داد: نکته جالب در مورد این واکسن این است که بیش از آن که توانایی محافظت در برابر سل را دارد، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

وی امیدوار است که واکسن BCG در محافظت از کارکنان بهداشتی که در معرض COVID-19 قرار دارند مؤثر باشد و تا زمان ایجاد واکسن اختصاصی برای بیماری، به عنوان پل عمل کند.

استاد بیماری های عفونی بچه ها در دانشگاه ملبورن گفت: ما اکنون می دانیم که این واکسن می تواند بخش مقدماتی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند که به آن ایمنی ذاتی گفته می شود و این اولین بخش سیستم ایمنی بدن است که به ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا می پردازد.

وی ادامه داد: فایده این واکسن این است که مدتهاست وجود دارد، تا به امروز ایمن بوده و ما می دانیم که چگونه آن را تولید کنیم؛ می توانیم تولید را بالا برده و از آن استفاده کنیم.

در حالی که اخیراً علاقه جهانی به اثرات BCG و پتانسیل استفاده از آن علیه COVID-19 کاهش یافته است، اما مقامات بهداشتی به دنبال پژوهش های بیشتری درباره این واکسن هستند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1213

به "واکسن سل برای کرونا بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن سل برای کرونا بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید