هشدار سازمان های امدادرسان درباره بحران انسانی جدی در اتیوپی

به گزارش یزد بلاگ، سازمان های امدادرسان امروز (دوشنبه) هشدار دادند که به دلیل ناآرامی ها در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی، وصول کمک ها به صدها هزار غیرنظامی نیازمند، سخت شده است و یک بحران انسانی و شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در آستانه وقوع است.

هشدار سازمان های امدادرسان درباره بحران انسانی جدی در اتیوپی

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای سازمان های امدادرسان از کمبود غذا، دارو و کیسه های ویژه نگهداری اجساد در منطقه تیگرای شکایت دارند؛ منطقه ای که حتی قبل از وقوع درگیری میان دولت مرکزی اتیوپی و نظامیان جبهه آزادسازی تیگرای 600 هزار تن از ساکنانش نیازمند کمک های غذایی بودند.

یکی از پزشکان در تیگرای در پیامی مکتوب گفت، در جریان اعتراضات مردمی در تیگرای نسبت به غارت شهر میکیلی، مرکز منطقه تیگرای دو تن دیگر کشته و چهار تن هم زخمی شدند. اوضاع بهداشتی در میکیلی نیز در آستانه فروپاشی است . هیچ گونه سوخت، دارو و مواد غذایی وجود ندارد و نیروهای نظامی آمبولانس ها را تصاحب کرده اند.

29 نوامبر آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی پس از کنترل نیروهای دولت فدرال بر میکیلی علیه جبهه مردمی آزادسازی تیگرای اعلام پیروزی کرد و گفت، در این درگیری هیچ غیرنظامی کشته نشده است اما درگیری ادامه دارد.

دولت اتیوپی همچنین از پایان عملیات نظامی در منطقه تیگرای خبر داد و اینکه در حال حاضر روی وصول کمک های انسانی به مردم تیگرای متمرکز است.

به همین دلیل، پایگاه خبری عرب نیوز گفت، درگیری که دولت اتیوپی اخیرا در تیگرای به راه انداخته به شدت تلاش ها برای مقابله با کرونا را در آفریقا مختل کرده است چرا که در اثر این درگیری نزدیک به یک میلیون تن آواره شده و خدمات رسانی داخلی نیز در آستانه فروپاشی است.

دهها هزار فراری این درگیری موجود در تیگرای به سودان پناه برده اند که خود از شیوع گسترده ویروس کرونا در رنج است و در حال حاضر بیش از چهل و پنج هزار آواره در نواحی دور دست سودان در چادرهای شلوغ و پرجمعیت به سر می برند و امکان انجام آزمایش کرونا یا ارائه خدمات درمانی هم وجود ندارد و همین مساله تهدیدی برای شیوع هر چه بیشتر این ویروس در آفریقا و وقوع بحرلن انسانی به شمار می رود. ، ایسنا

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3030

به "هشدار سازمان های امدادرسان درباره بحران انسانی جدی در اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان های امدادرسان درباره بحران انسانی جدی در اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید