نگاهی به کوپه اشرافی لینکلن کانتیننتال مدل 1958

به گزارش یزد بلاگ، در بین مجموعه بازیگران برجسته هالیوود، تنها چند چهره را می توان یافت که با ورود به دهه ششم یا هفتم زندگی کماکان جذابیت خود را حفظ نموده اند. جورج کلونی یکی از بازیگرانی است که علیرغم عبور از 58 سالگی همچنان در فیلم های مختلف نقش مردان میانسال و حتی جوان را ایفا می نماید. لینکلن کانتیننتال کوپه سری 1958 هم وضعیتی مشابه دارد و علیرغم عبور از سن واقعا زیاد 62 سال، درست مثل روز اول مخوف، مجلل و جذاب به نظر می رسد. این خودرو کمیاب که هم در ایران و هم در آمریکا در بین کلکسیونرها اتومبیلی به شدت باارزش است، اینجا در این چند قاب توسط یکی از عکاسان خوب حوزه خودرو (بهزاد اویسی) شکار شده است. ما هم گزارشی کوتاه درباره این خودرو جذاب و قدیمی داریم که حاوی نکات جالبی است.

نگاهی به کوپه اشرافی لینکلن کانتیننتال مدل 1958

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

کانتیننتال که تا همین امروز خودرو پرچمدار برند مشهور لینکلن است، از سال های میانی جنگ جهانی دوم وارد خط فراوری شده و در 10 نسل مختلف ادامه حیات داشته است. این خودرو در واقع عمری قریب به هشتاد سال دارد و به طور میانگین هر هشت سال یک نسل تازه از آن به بازار عرضه شده است. نسل سوم این خودرو که در فاصله سال های 1958 تا 1960 توسط جان ناجار آمریکایی خلق شده، یکی از بیادماندنی ترین فرم های طراحی ها را در میان همه محصولات آمریکایی دهه 60 میلادی دارد.

این فرم که به گربه وحشی یا wild cat مشهور است، یادآور مفهوم رویای آمریکایی در شکوفاترین دوره رونق اقتصاد آمریکا بوده و المان های خاصی مثل لبه های تیز و باله مانند صندوق بار، چراغ های نامتعارف در نمای جلو، بدنه کشیده و عموما دو رنگ در کنار کابین مجلل و براق را با خود دارند.

بدنه خودرو با طول 5.81 متر جای کافی برای نشستن چهار و حتی پنج سرنشین بزرگسال از نوع بسیار مرفه! را دارد. عکس های اویسی هم نشان می دهد نمونه موجود در ایران کابینش سالم و دست نخورده باقی مانده و جلای بالایی دارد. ترکیب چرم آبی رنگ با قطعات فلزی و پلاستیک روشن که در نمای بیرونی خودرو هم نمود دارند، ترکیبی مهیج از این محصول آمریکایی ساخته که پس از شش دهه کماکان جاذبه خود را حفظ نموده است. کانتیننتال کوپه که از موتوری 7000 سی سی و هشت سیلندر به قدرت 375 اسب بخار مجهز است، از سیستم جعبه دنده اتوماتیک و سه سرعته به صورت فرمانی بهره برده و به رادیو پخش و جایگاه های برقی مجهز است.

بنابراین حتی با وجود پنج سرنشین سنگین و وزن 2300 کیلویی بدنه کانتیننتال کوپه اساسا مسئله ای برای شتاب گیری و سریع رفتن ندارد. قیمت این خودرو در آمریکا بین 32 تا 142 هزار دلار بسته به میزان سلامت، سال ساخت و خریداران خاصش (بازیگران، رهبران سیاسی یا کلکسیونرها) در نوسان است، اما نمی توان در ایران برای آن عددی دقیق بیان کرد.

منبع: دیوار
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 276

به "نگاهی به کوپه اشرافی لینکلن کانتیننتال مدل 1958" امتیاز دهید

5 کاربر به "نگاهی به کوپه اشرافی لینکلن کانتیننتال مدل 1958" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کوپه اشرافی لینکلن کانتیننتال مدل 1958"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید