نگاهی به جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین

به گزارش یزد بلاگ، جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین شامل پل موستار، دژ ماگلای، مسجد فرهادیه، کلیسای جامع قلب مسیح، پارک ملی سواتیسکا، رود بونا و ... است.

نگاهی به جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین

خبرنگاران | سرویس گردشگری - بوسنی و هرزگوین کشوری است در جنوب شرقی اروپا که پایتخت آن سارایوو است. این کشور در غرب و شمال غرب با کرواسی، در شرق با صربستان و در جنوب شرقی با مونته نگرو همسایه است.در کشور بوسنی و هرزگوین سه قوم مسلمان، صرب و کروات زندگی می نمایند.بوسنی و هرزگوین کاندیدای بالقوه پیوستن به اتحادیه اروپا و همچنین از آوریل 2010 کاندیدای عضویت در ناتو است. علاوه بر این بوسنی و هرزگوین از آوریل 2002 عضو شورای اروپا، عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و نیز عضو ناظر در سازمان همکاری اسلامی است.

کشور بوسنی و هرزگوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرق اروپا و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته است با آب و هوایی معتدل و کوهستانی و سرسبز زیبا؛ که با کشورهای کرواسی، صربستان و مونته نگرو مرز مشترک دارد. این کشور از دو ناحیه بوسنی (در شمال) و هرزگوین (در جنوب) تشکیل شده است. مرز آبی این کشور به طول 22 کیلومتر در جنوب تنها راه دسترسی این کشور به آبهای آزاد دریای مدیترانه است، بندر نئوم در این منطقه واقع شده است. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین انداخته ایم.

موقعیت جغرافیایی جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین بر روی نقشه

1. پل موستار

پل موستار، پلی است تاریخی در شهر موستار در کشور بوسنی و هرزگووین است. پل موستار یکی از معروف ترین پل قوسی در بوسنی هرزگوین است.این پل تاریخی به سال 1566 میلادی توسط امپراتوری عثمانی به روی رودخانهٔ نارنتا ساخته شدهاست.پل موستار توسط یکی از شاگردان معمار سنان به نام (معمار خیر الدین) طراحی شده است. پل موستار که شهر موستار را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می نماید در اوایل سال 1566 میلادی ساخته شده بود. این پل دارای 4 متر عرض، 30 متر طول و 20 متر ارتفاع نسبت به سطح آب رودخانه بود، و 2 برج در دو طرف شرقی و غربی پل احداث شده بودند.

پل قدیمی موستار که در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شده است، در طول قرن ها از جنگ های بسیاری جان سالم به در برده بود، اما در سال 1993 میلادی بر اثر آتش توپخانه کروات ها ویران شد.

پل موستار یکی از جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین

2. آبشار کراویس

آبشارهای چند گانه کراویس که ارتفاعی بالغ بر 25 متر را داراست، از دیگر جاذبه های طبیعی بوسنی به شمار می آید. پوشش جنگلی این منطقه به گردشگران این امکان را خواهد داد که علاوه بر آبشار، صخره نوردی را نیز در برنامه تفریحی خود بگنجانند. اگر قصد سفربه کراویس را دارید، رستوران های محلی این محوطه را نباید فراموش کنید. از طرف دیگر دیدن این سفر با ثبت نام در یکی از تورهای مسافرتیمنطقه به شما توصیه می گردد.

تصویری بی نظیر از آبشارهای کراویس

3. پارک ملی سواتیسکا

این پارک جنگلی که دومین پارک حفاظت شده در اروپاست، به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده خود توانسته مقصد قسمت عظیمی از گردشگران باشد. ناکفته نماند که سفر به این پارک به علت وسعت، تنها در قالب تورهای مسافرتی توصیه می گردد. جنگل های زیبا، آبشارهای بلند، مرتفع و طبیعت کوهستانی این منطقه مثال زدنی است.

بازدید نمایندگان در پارک ملی سواتیسکا

4. رود بونا

اگرچه رود بونا جزو رودهای کوتاه در بوسنی است، اما این منطقه به دلیل داشتن زیبا ترین و ناب ترین جذابیت های بصری در فصل پائیز به شهرت رسیده است. طوری که گفته می گردد زیبا ترین پاییز را در بین تمام مناطق اروپایی داراست. از طرف دیگر دهکده های زیبا و خانه های سنگی که در اطراف این رود ساخته شده اند، جذابیتی دو چندان را برای مسافران به همراه خواهد داشت.

رود بونا یکی از جاذبه های طبیعی بوسنی و هرزگوین

5. مسجد فرهادیه

این مسجد در مرکز شهر سارایوو قرار گرفته و یکی از مکان های دیدینی بوسنی و هرزگوین است. این مسجد در قرن 16 زمانی که بوسنی و هرزگوین تحت سیطره امپراتوری عثمانی قرار داشت ساخته شد. بنای این ساختمان در سال 1993 به دستور مقامات تخریب شد و این بنا دوباره در حال بازسازی است. این بنا 1579 به دستور سنجاک بی (به انگلیسی: Sanjak-bey) سلطان عثمانی ساخته شد. معماری این مسجد سبک کلاسیک دارد و هیچ اطلاعات دقیقی از سازند و معمار این بنا در دست نیست.

مسجد فرهادیه یکی از مساجد اصلی بوسنی و هرزگوین

6. کلیسای جامع جیسوس هارت (قلب مسیح)

کلیسای جامع نئوگوتیک قلب جیسوس در شهر سارایوو در سال 1889 توسط Josip Vancas، از شاگردان فردریک اشمیت (یکی از بهترین معماران زمان خود) ساخته شده است. وانکاز به خاطر بیماری که اشمیت داشت، به سارایوو فرستاده شد. این شخص 38 سال در این شهر زندگی کرد و یادگاری باشکوهی برای شهر و مردمش به جا گذاشت. بازدید از این کلیسا را از دست ندهید.

نمای بیرونی کلیسای جامع جیسوس هارت

7. تونل جنگی سارایوو

بازدید از تونل و موزه جنگ سارایوو باعث می گردد دیدی بهتر از حال و روز این شهر و مردمش در هنگام محاصره دهه 1990 پیدا کنید. جنگ در بوسنی از سال 1992 تا 1995 به طول انجامید. سارایوو که به شدت آسیب دیده بود، به میدان جنگ تبدیل شد. در سراسر جنگ، تونل این شهر، تنها راه ارتباط سارایوو با دیگر نقاط جهان بود و از آن برای انتقال غذا، اسلحه و سربازان، مجروحان و پناهندگان استفاده می کردند. برای مردم سارایوو، این تونل منبع بی انتها امید بود، از این رو آن را تونل امید هم می نامند.

تونل جنگی سارایوو یکی از جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین

پیشنهاد خبرنگاران

اگر از زمستان های سرد کشور بوسنی و هرزگوین را فاکتور بگیریم، دیگر فصول برای سفر کامل مناسب هستند. به دلیل بارش هایی که در طول سال در این کشور مشاهده می شوند، پیشنهاد می گردد قبل از سفر اخبار پیش بینی وضع هوا را آنالیز نموده و لباس مناسب با فصل را انتخاب کنید.

منابع: ویکی پدیا، همگردی، نشاط آوران

گروه گردشگری خبرنگاران

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: setare.com
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3224

به "نگاهی به جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید