نکو: برای تحقق آرمان های انقلاب از جناح پروری پرهیز کنیم

به گزارش یزد بلاگ، یک فعال سیاسی گفت: بعضی گروه های سیاسی خود را نسبت به دیگری برتر می دانند و سهم بیش تری از منافع و منابع طلب می نمایند؛ این نگاه هم آفت امروز ما است.

نکو: برای تحقق آرمان های انقلاب از جناح پروری پرهیز کنیم

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که با توجه به آرمانهای انقلاب چه کاستی ها و عقب افتادگی هایی در کشور داریم، اظهار کرد: این موضوع در ابعاد مختلفی قابل آنالیز و پیگیری است. من به یک مورد آن را در حوزه سیاست داخلی اشاره می کنم که در راستای نیازمندی های کشور در ایام پیش رو، یعنی ایام انتخابات واقع شده است. ما در بعد سیاست داخلی در مورد جریانات و جناح های سیاسی هنوز نتوانستیم به آنچه که باید برسیم.

وی ادامه داد: معنای واقعی و صحیح در بها دادن به جریان های سیاسی محقق نشده است. نتوانسته ایم برنامه ریزی داشته باشیم تا این ابزار دمکراسی بتواند در عرصه های مختلف بویژه در عرصه انتخابات نقش آفرین باشد.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: این خلاء در طولانی مدت به ضرر کشور و نظام شده است؛ چراکه وقتی صندلی و نقش احزاب و جریان های سیاسی معین نیست، حوزه های مختلفی مثل اقتصاد و فرهنگ از افراد کارشناس و نظرهای علمی بی بهره می مانند.

وی گفت: امروز باید در این موضوع برنامه ریزی صحیحی صورت بگیرد. جناح ها در چهل و یکمین سالگرد انقلاب باید بیش از همواره نقششان را در حوزه های اصلی کشور مثل سیاست، فرهنگ و اقتصاد معین نمایند.

نکو به همین دلیل گفت: متاسفانه بعضی گروه های سیاسی خود را نسبت به دیگری برتر می دانند و سهم بیش تری از منافع و منابع طلب می نمایند؛ این نگاه هم آفت امروز ما است.

این فعال سیاسی در ادامه یادآور شد : در بعد مالی هم شاهد موفقیت های مقطعی هستیم. در مقاطعی مخصوصا در دولت های یازدهم و دوازدهم بر اساس اتفاقاتی مثل مذاکرات پیشرفت های مالی رخ می دهد؛ اما درست براساس همان عامل پیش رفت به مسائل کلان هم بر می خوریم .

وی اضافه کرد: ما از اهداف و برنامه های تعریف شده مثل اسناد بالا دستی برنامه های توسعه دور شده ایم. آن طوری که می توانستیم به پیش رویم، نرفتیم و گاها عقب گرد هم داشته ایم. چهار سال تا سرانجام سند چشم انداز مانده و از سند طراحی شده خودمان هم عقب هستیم. الان دیگر امکان رسیدن به رتبه اول مالی در 1404 را نداریم و حتی در رتبه های آخر هم قرار گرفته ایم.

وی در سرانجام گفت: با کاهش حواشی، مدیریت درست و پرهیز از جناح پروری که باعث عدم تحقق آرمان های انقلاب می گردد؛ می توان این کمبود ها و کاستی ها را جبران کرد. در این صورت است که مردم هم به مسئولین و هم به اهداف و آرمان های انقلاب دلگرم تر می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3289

به "نکو: برای تحقق آرمان های انقلاب از جناح پروری پرهیز کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکو: برای تحقق آرمان های انقلاب از جناح پروری پرهیز کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید