نویسنده مجموعه بازیهای استاکر درگذشت

به گزارش یزد بلاگ، ایوانف سرگی نیکولاویچ، نویسنده مجموعه بازی های استاکر، در سن 66 سالگی درگذشته است. سرگی ایوانف نویسندگی بازی استاکر: سایه چرنوبیل را برعهده داشت و با استودیوی سازنده این مجموعه بازی ها، در طول ساخت سه گانه اصلی استاکر همکاری می کرد.

نویسنده مجموعه بازیهای استاکر درگذشت

با اینکه مجموعه بازی های استاکر برگرفته از رمان پیکنیک کنار جاده، نوشته برادران استروگاتسکی هستند، اما فیلم نامه ای متفاوت و قصه ای مختص به خود دارند. سرگی ایوانف فیلم نامه سایه چرنوبیل را با الهام از کتاب پیک نیک کنار جاده، ولی با دیدگاه خود نوشته بود.

این نویسنده اوکراینی، پیش از اینکه به نوشتن داستان های علمی-تخیلی روی بیاورد، چند دهه ای به عنوان استاد علوم سایبرنتیک در دانشگاه های اوکراین مشغول به کار بود. او حین تدریس خود به نوشتن داستان های علمی-تخیلی در روزنامه ها و نشریات اوکراین روی می آورد.

علاقه ایوانف به بازی های ویدیویی، او را ترغیب می نماید تا در سال 1991 فیلم نامه ای براساس رمان پیکنیک کنار جاده بنویسد. این فیلم نامه کاملا با در نظر دریافت طبیعت تعاملی یک ویدیوگیم نوشته شده و کاملا برگرفته از رمان اصلی بود. نهایتا هم استودیوی بازی سازی GSC Game World که مجموعه بازی های استاکر را ساخته، بر اساس این فیلم نامه ساخت قسمت اول بازی استاکر را شروع می نماید.

این بازی که قرار بود دقیقا از روی نوشته های سرگی ایوانف و عینا شبیه به رمان اصلی ساخته گردد، S.T.A.L.K.E.R: Oblivion Lost نام داشت. سرگی ایوانف با اسودیوی GSC Game World مستقیما در ساخت این بازی همکاری نموده بود. با این حال، ساخت Oblivion Lost لغو شد.

چند سال بعد، استودیوی GSC Game World تصمیم گرفت تا دوباره ساخت استاکر را شروع کند و این بار با تغییر فیلم نامه سرگی ایوانف، قصه ای متفاوت برای بازی استاکر در نظر بگیرند. نتیجه نهایی این کوشش، بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl بود که به یکی از بهترین نقش آفرینی های اول شخص زمان خود تبدیل شد. سایه چرنوبیل، یک پیش درآمد و یک دنباله به نام های Clear Sky و Call of Pripyat داشت.

ایوانف پس از دو سال کار فعالیت استودیوی GSC Game World همکاری اش را با آن ها به سرانجام رساند و تا سال 2012 سه رمان عظیم فانتزی نوشت. او هفته گذشته به خاطر ابتلا به کووید 19 در گذشت.

استودیوی بازی سازی GSC Game World در حال حاضر مشغول ساخت STALKER 2 برای کامپیوتر و ایکس باکس سری است.

منبع: GamingBible

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2964

به "نویسنده مجموعه بازیهای استاکر درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده مجموعه بازیهای استاکر درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید