موانع پیچیده در کمین زنان مهاجر برای فرار از خشونت ها

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوبال نیوز دکتر شیوا نورپناه، استاد دانشگاه سنت ماری کانادا گزارشی تحت عنوان زنان مهاجر و پناهنده برای فرار از خشونت خانگی با موانع پیچیده روبرو هستند، ارائه داده است.

موانع پیچیده در کمین زنان مهاجر برای فرار از خشونت ها

این استاد دانشگاه در این گزارش می گوید: نمی توان ادعا کرد زنان مهاجر، بیشتر با خشونت روبرو هستند؛ واقعیت این است که همه زنان، کانادایی و غیرکانادایی، هنگام کوشش برای ترک روابط توهین آمیز یا فرار از موقعیت های خشونت بار با موانعی روبرو می شوند اما زنان مهاجر و پناهنده با موانع بسیار پیچیده تری روبرو می شوند. اصلی ترین مانع هم؛ زبان است که می تواند برای افراد به سادگی تامین احتیاجهای غذایی چالش برانگیز کند.

نورپناه، شرح می دهد: بسیاری از زنان مهاجر فکر می نمایند که حضورشان در کانادا وابسته همسرانشان است و همین باعث می گردد تا مورد سوء استفاده قرار بگیرند. در حالیکه سیاست ها و قوانینی وجود دارد که می تواند به زنان در این موقعیت ها یاری کند، اما این زنان از آن ها مطلع نیستند.

نورپناه دلیل را در پیچیدگی های دیوانه نماینده، سیاست های مهاجرت می داند و ادامه می دهد: احتیاج به مطلعی از سیاست های مهاجرت وجود دارد؛ مانند اینکه قوانین چیست؟ چگونه می توانید به زنی که ویزای موقت دارد یاری کنید؟ اگر حکم اخراج دارد، چه باید بکنید؟ وکلای مناسب چه کسانی هستند؟

جدیدترین مطالب

مهاجرت به کبک؛ از ضرورت تا محدویت

کاهش 15 درصدی قیمت مسکن تا دسامبر 2023

ترودو آب پاکی را بر دستان لوگو ریخت

کرایه خانه ها در ونکوور همچنان بالا می رود

شیوا نورپناه بعد از مهاجرت به کانادا در سال 2008 در انجمن خانه انتقالی نوا اسکوشیا فعالیت می نماید. این مجموعه یک سازمان اجتماعی است که به زنان و خانواده هایشان که خشونت را تجربه می نمایند خدماتی چون سرپناه عمومی رایگان 24 ساعته، بر طرف کردن احتیاجهای اولیه، خدمات مشاوره و… ارائه می دهد.

بعلاوه او با مدرک دکترای انسان شناسی اجتماعی در دانشگاه های سنت ماری، دالهاوزی در هالیفاکس و دانشگاه جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیا تدریس نموده است.

این استاد دانشگاه تحقیقات زیادی درباره اصول اخلاقی یاری به پناهندگان، حقوق بشر زنان با تمرکز بر یاری به پناهندگان، تجربیات اسکان و ادغام پناهندگان افغان در کانادا منتشر نموده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4843

به "موانع پیچیده در کمین زنان مهاجر برای فرار از خشونت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع پیچیده در کمین زنان مهاجر برای فرار از خشونت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید