مصاحبه، استاد دانشگاه لبنان: دلایل استعفای سعد الحریری؛ او تحت فشارهای شدید عربستان و امارات قرار داشت

به گزارش یزد بلاگ، استاد دانشگاه لبنان گفت: حریری به شدت تحت فشار قدرت های خارجی و دقیقاً از سوی امارات متحده و عربستان قرار داشت تا شرایط در صحنه لبنان بحرانی تر، زمینه فروپاشی ساختار حاکمیت فراهم شده و بر رئیس جمهور برای استعفا فشار وارد کند.

مصاحبه، استاد دانشگاه لبنان: دلایل استعفای سعد الحریری؛ او تحت فشارهای شدید عربستان و امارات قرار داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الحریری عصر امروز سه شنبه 29 اکتبر (هفتم آبان) خطاب به مردم لبنان گفت: به بن بست رسیدم و استعفای خود را تقدیم میشل عون رئیس جمهور خواهم کرد.

در این زمینه صادق النابلسی استاد علوم سیاسی دانشگاه لبنان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درباره چرایی استعفای سعد الحریری و تأثیرات آن بر شرایط لبنان گفت: بیش از یک فرضیه را می توان درباره این استعفا عنوان نمود؛ اول فرضیه آن است که احزاب و جریان های سیاسی لبنان تا این لحظه به توافقی درباره اصلاحاتی که باید انجام گردد نرسیدند و با توجه به اختلاف نظر شدیدی که درباره نحوه برون رفت از این بحران وجود دارد او ترجیح داد که به جای تحمل مسئولیت گزینه استعفا را برگزیند.

وی اضافه نمود: فرضیه دوم این است که حریری به شدت تحت فشار قدرت های خارجی و دقیقاً از سوی امارات متحده و عربستان نهاده شد تا شرایط در صحنه لبنان بحرانی تر، زمینه فروپاشی ساختار حاکمیت فراهم شده و بر رئیس جمهور برای استعفا فشار وارد کند.

استاد دانشگاه لبنان ادامه داد: از دیدگاه ما فشارهای خارجی علت اصلی تصمیم حریری برای استعفا است.

وی گفت: درباره پرسش شما باید بگویم که سمت وسوی اوضاع در هاله ای از ابهام فرو رفته است، اما آنچه تعیین است این که نشانه های یک جنگ داخلی در حال نمایان شدن است.

النابلسی اضافه نمود: ما شاهد نقص شدیدی در بعضی از مواد غذایی هستیم، به ناتوانی مردم در دریافت دارایی های خود از بانک ها هم باید اشاره نمود. اگر به سرعت برای حل این معضل چاره ای اندیشیده نگردد ما به سوی بحرانی تر شدن اوضاع پیش می رویم.

این استاد دانشگاه لبنان اظهار داشت: اگر بخواهیم به این مسئله کمی عمیق تر بنگریم، باید بگویم که سعد حریری خود بخشی از توطئه علیه لبنان است، توطئه ای که نقطه هدف آن خلع سلاح حزب الله است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 38

به "مصاحبه، استاد دانشگاه لبنان: دلایل استعفای سعد الحریری؛ او تحت فشارهای شدید عربستان و امارات قرار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، استاد دانشگاه لبنان: دلایل استعفای سعد الحریری؛ او تحت فشارهای شدید عربستان و امارات قرار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید