لانچیا Pu+Ra؛ از خودرو تا معماری اصیل ایتالیایی!

به گزارش یزد بلاگ، استلانتیس به عنوان مالک برند لانچیا خاتمه از خودرو مفهومی Pu+Ra HPE رونمایی کرد. طی ماه های گذشته حواشی زیادی در رابطه با اچ پی ئی ایجاد شده بود، اما تصاویر رسمی نقطه پایانی بر تمامی پیش بینی ها محسوب می گردد.

لانچیا Pu+Ra؛ از خودرو تا معماری اصیل ایتالیایی!

به گزارش عصر ایران، اولین موردی که در رابطه با مفهومی Pu+Ra HPE می توان گفت به طراحی رادیکال و جسورانه آن مربوط می گردد که به عنوان یک الکتریکی کامل و خودرویی آینده نگر، همزمان نگاهی نوستالژیک و خلاقانه به دهه 70 میلادی و لانچیا بتا داشته است.

بازگشت به روز های اوج لانچیا با بتا تمام نمی گردد، زیرا در طراحی مفهومی Pu+Ra HPE می توان ردپای استریتوس را نیز مشاهده کرد. بله از استریتوس افسانه ای صحبت می کنیم که یکی از محصولات جاودانه صنعت بین المللی خودرو است که در سال 193 تا 1978 (492 دستگاه نسخه خیابانی) به وسیله لانچیا خودروساز ایتالیایی روی خط فراوری قرار داشت. این خودرو در دو نسخه ویژه رالی و خیابانی ارائه شد و طراح آن از مارچلو گاندینی از گروه مطرح برتونه بود.

اما Pu+Ra HPE به چه علت برای نام این خودرو انتخاب شده است؟ در پاسخ باید بگوئیم این نام در واقع ترکیبی از کلمات pure and radical و اچ پی ئی نیز کوتاه شده عبارت High Performance Electric است که به پیشرانه الکتریکی خالص و البته قدرتمند لانچیا تازه اشاره دارد.

لانچیا در طراحی خودرو Pu+Ra HPE برنامه خاصی برای ورق زدن تاریخ خود داشته، زیرا در قسمت رنگ بدنه و بعلاوه داخل کابین نیز سراغ یکی دیگر از محصولات خود یعنی فلامینی رفته تا ترکیب رنگی مجذوب کننده از کد رنگ اختصاصی سبز برای بدنه و یک کد از طلائی را برای جزئیات داخل ارائه دهد.

Pu+Ra HPE

این ترکیب مجذوب کننده از گذشته و آینده لانچیا در قسمت سقف نیز خودرویی فرق دارد، زیرا نمایشی جسورانه از هندسه ایتالیایی را اجرا می نماید. کف خودرو با پشم طبیعی فرش شده و در هر ردیف یک بخش میز مانند گرد کوچک نیز قابل مشاهده است که این مورد هم بخشی از تم سبک زندگی و دکوراسیون داخلی خانه های ایتالیایی برای پذیرایی با قهوه را نمایش می دهد.

قسمت داخلی درب ها با پوششی به نام MARM MORE کار شده که ترکیبی از 50 درصد ضایعات پودر مرمر ساختمانی و بعلاوه پارچه بازیافتی است که با رنگ های طبیعی آمیخته شده و معجون زیبایی را شکل داده است. این پوشش دارای بافت نرم و ضد آب است.

انتخاب های خلاقانه لانچیا برای این خودرو از طراحی تا رنگ و مواد اولیه جزئیات کابین ارتباط محکمی را با معماری و سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی برقرار می نماید که این پیوند عمیق تجربه حضور در یک خانه مجلل و اصیل ایتالیایی را به سرنشین انتقال می دهد.

در کنسول اصلی جلو، همانطور که مشاهده می کنید خبری از نمایشگر های بزرگ دیجیتال نیست و اینجا لانچیا بازهم از یک سیستم تازه با نام Sound Air Light Augmentation (SALA) استفاده نموده که برپایه هوش مصنوعی و واقعیت افزوده عمل می نماید و به راننده امکان می دهد تا با فشردن یک دکمه محیط کابین را به میل خود شخصی سازی کند.

در رابطه با بخش فنی اطلاعات خاصی ارائه نشده، اما قطعا لانچیا Pu+Ra HPE یک الکتریکی خالص است که برد حرکتی 700 کیلومتر را در اختیار دارد. این خودرو براساس پلتفرم ماژولار اس تی ال ای الکتریکی استلانتیس توسعه خواهد یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4977

به "لانچیا Pu+Ra؛ از خودرو تا معماری اصیل ایتالیایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لانچیا Pu+Ra؛ از خودرو تا معماری اصیل ایتالیایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید