فعالیت همزمان 2 سامانه بارشی در کشور ، کاهش دما بین 8 تا 18 درجه

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در شمال شرق دما بین 12 تا 18 درجه کاهش می یابد و از پنج شنبه تا آدینه در دامنه جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق بین 8 تا 12 درجه کاهش دما داریم.

فعالیت همزمان 2 سامانه بارشی در کشور ، کاهش دما بین 8 تا 18 درجه

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در مصاحبه با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور در روز جاری و روزهای آینده گفت: از امشب و اوایل وقت روز آینده دو سامانه بارشی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: سامانه شمالی روز آینده در استان های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان شرقی سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان نمود: سامانه جنوبی فردا ششم اسفند در استان های فارس، خوزستان، بوشهر، غرب و مرکز خلیج فارس سبب بارندگی و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می گردد.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده شدت بارش ها در استان گیلان است و روز پنج شنبه هفتم اسفند غیر از مناطق شمال غرب، شمال شرق و سیستان و بلوچستان در اغلب مناطق کشور بارندگی داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش ها روز آینده در استان های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان نمود: روز آدینه در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران و رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و مرکزی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان افزود: روز شنبه 9 اسفند در بعضی نقاط فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده دمای هوا در استان های ساحلی خزر و اردبیل 8 تا 12 درجه کاهش می یابد با توجه به کاهش شدید دما انتظار داریم روز آینده بارش در مناطق جلگه ای دریای خزر به شکل برف باشد.

وی افزود: روز آینده با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه های شمالی البرز وجود دارد.

ضیائیان اظهار کرد: در دو روز آینده در شمال شرق دما بین 12 تا 18 درجه کاهش می یابد و از پنج شنبه تا آدینه در دامنه جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق بین 8 تا 12 درجه کاهش دما داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان نمود: در دو روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور بخش هایی از شمال شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید خواهیم داشت و این شرایط روز آدینه در شرق و جنوب شرق حاکم است که می تواند منجر به گرد و غبار گردد.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می گردد و فردا شب نیز آسمان تهران ابری تا نیمه ابری است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 11 و 01 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده مشهد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر، زنجان با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر همچنین اردبیل با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در 18 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3435

به "فعالیت همزمان 2 سامانه بارشی در کشور ، کاهش دما بین 8 تا 18 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت همزمان 2 سامانه بارشی در کشور ، کاهش دما بین 8 تا 18 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید