عراق، قطعی شدن اسامی 19 وزیر کابینه الکاظمی، زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد

به گزارش یزد بلاگ، یک نماینده مجلس عراق گفت که به احتمال زیاد کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر مأمور تشکیل دولت در جلسه اواسط هفته آینده مجلس بتواند رأی اعتماد بگیرد.

عراق، قطعی شدن اسامی 19 وزیر کابینه الکاظمی، زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عباس الزاملی نماینده مجلس عراق به شبکه تلویزیونی السومریه گفت: به احتمال زیاد، دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر در جلسه ای که مجلس در اواسط هفته آینده برگزار خواهد نمود، خواهد توانست رأی اعتماد بگیرد.

وی برنامه دولت الکاظمی را کوتاه دانست اما گفت که هدف مورد نظر را برآورده می نماید زیرا مرحله آینده و وظایف دولت متعدد نیست.

الزاملی گفت: برنامه دولت الکاظمی روی مسائل اساسی از جمله تهیه مقدمات برای برگزاری انتخابات به دور از تأثیرپذیری از اهرم سلاح و پول سیاسی، مسائل مربوط به بخش بهداشتی و بحران مالی متمرکز است.

وی توضیح داد: با وجود دشواریها در راستا تأیید کابینه الکاظمی در مجلس، اما داده های کلی در زمان حاضر از امکان طی کردن این مرحله از سوی کابینه (و کسب رأی اعتماد) حکایت دارد که فکر می کنم جلسه مجلس اواسط هفته آینده برگزار گردد.

الزاملی گفت: الکاظمی در برنامه خود به موضوع اخراج نیروهای بیگانه نپرداخته است چرا که مجلس و دولت مستعفی عراق عملاً گام ها در این زمینه را شروع نموده اند و نیروهای زیادی درحال ترک کشورمان هستند زیرا بقای آنها از نظر مردمی و سیاسی قابل قبول نیست.

وی در عین حال گفت: در صورت تغییر داده ها و برگزار نشدن جلسه مجلس در اواسط هفته آینده، این بدان معنا خواهد بود که فرایند امور منفی است. اختلاف عمیقی درباره شکل دولت وجود دارد. این سناریویی است که امید داریم روی ندهد و بعید هم می دانیم روی دهد زیرا با وجود بعضی اختلافات بین الکاظمی و بعضی نیروهای سیاسی اما می توان در سقف معین شده قانونی برای معرفی دولت از این اختلافات عبور کرد.

قطعی شدن اسامی 19 پست دولت الکاظمی

یک منبع سیاسی مطلع عراقی امروز آدینه از قطعی شدن اسامی 19 پست دولت الکاظمی اطلاع داد.

این منبع سیاسی به سایت الاخباریه گفت: 19 وزارتخانه در دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر به استثنای وزارتخانه های کشور و دارایی و نفت نهایی شده است.

وی اضافه نمود: فراکسیون های سیاسی با الکاظمی درخصوص اعطای وزارت کشور به ائتلاف الفتح و وزارت نفت به جریان حکمت ملی و وزارت دارایی به نمودها توافق نموده اند اما آنها تا این لحظه اسامی نامزدهای خود برای تصدی آنها را تعیین ننموده اند.

در همین زمینه، آزاد حمید شفی نماینده کرد ائتلاف سائرون نیز امروز آدینه از توافق فراکسیون های سیاسی درخصوص 19 وزارتخانه دولت الکاظمی اطلاع داد و به سایت شفق نیوز گفت فراکسیون ها درباره رأی دادن به (اسامی وزیران پیشنهادی) 19 وزارتخانه همراه با تعویق رأی دادن به وزارتخانه های دارایی، کشور و نفت به توافق رسیدند.

وی اضافه نمود: این تشکل ها برای اعطای وزارت کشور به ائتلاف العامری و وزارت نفت به جریان حکمت ملی و وزارت دارایی به کُردها توافق کردند اما هنوز درخصوص اسامی نامزدهای تصدی این وزارتخانه ها توافق ننموده اند.

این نماینده درباره موضع فراکسیون سائرون درخصوص تصدی پست وزارت دارایی از سوی فؤاد الحسین گفت: سائرون هیچ ملاحظه ای در قبال فؤاد الحسین ندارد اما بعضی نمایندگان فراکسیون همچنان در قبال تصدی دوباره این وزارتخانه توسط او ملاحظاتی دارند.

+

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1178

به "عراق، قطعی شدن اسامی 19 وزیر کابینه الکاظمی، زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، قطعی شدن اسامی 19 وزیر کابینه الکاظمی، زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید