طرز تهیه نوشیدنی قهوه زنجبیلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه کرونا

به گزارش یزد بلاگ، با نزدیک شدن به روزهای سرد سال احتمال ابتلا به انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا محتمل است. امسال هم که با وجود ویروس کرونا در تمام دنیا نگرانی از بابت همپوشانی ویروس های مختلف سرماخوردگی و آنفولانزا با ویروس بیماری کرونا کووید 19 در تمام دنیا وجود دارد. اما ما به جز رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک چه کار دیگری می توانیم انجام بدهیم؟ تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس های احتمالی. یکی بهترین و آسان ترین روش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از مواد غذایی، مایعات و نوشیدنی گرم و غذاهای مفید است. یکی از این نوشیدنی های بسیار مقوی و خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن دمنوش قهوه زنجبیلی است. طرز تهیه نوشیدنی گرم قهوه زنجبیلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در روزهای پاییز و زمستان پیش رو را از سایت Taste of home در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه نوشیدنی قهوه زنجبیلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه کرونا

طرز تهیه نوشیدنی قهوه زنجبیلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد لازم برای 6 لیوان

پودر قهوه ترک (قهوه فوری استفاده نکنید): 6 قاشق غذاخوری

پوست پرتقال یا لیموترش رنده شده: 1 قاشق غذاخوری

زنجبیل رنده شده: 1 قاشق غذاخوری

پودر دارچین: ½ قاشق چایخوری

آب سرد یا شیر سرد: 6 لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن قهوه زنجبیلی هم می توانید از شیر استفاده کنید و هم از آب. در هر صورت اگر از شیر استفاده می کنید ابتدا شیر را در قوری بریزید و داغ کنید تا به دمای جوش برسد. سپس دارچین و زنجبیل را به آن اضافه کنید. ده دقیقه روی حرارت کتری یا سماور بگذارید. بعد از 10 دقیقه پودر قهوه را اضافه کنید و مثل دم کردن قهوه ترک صبر کنید. با شعله ملایم گاز 3 الی چهار دقیقه زمان بدهید تا قهوه به حالت جوش برسد و کف کند. شعله گاز را خاموش کنید و نوشیدنی قهوه زنجبیلی را سرو کنید.

یک روش دیگر این است که از آب به جای شیر استفاده کنید. در این صورت از همان ابتدا تمام مواد را در قوری یا جذوه بریزید و مثل درست کردن قهوه ترک صبر کنید تا به حالت جوش برسد و کف کند. سپس قهوه زنجبیلی را سرو کنید. می توانید برای شیرین کردن آن موقع سرو مقداری عسل طبیعی به نوشیدنی اضافه کنید. برای درست کردن یک لیوان از این نوشیدنی مقدار مواد را 1/6 در نظر بگیرید.

0 0 vote

Article Rating

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2059

به "طرز تهیه نوشیدنی قهوه زنجبیلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نوشیدنی قهوه زنجبیلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید