صالحی امیری: میزبانی بحرین، حاصل تبانی AFC و فیفاست، حمایت فدراسیون فوتبال از شیخ سلمان اشتباه بود

به گزارش یزد بلاگ، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان میزبانی بحرین در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 را حاصل تبانی AFC و فیفا دانست.

صالحی امیری: میزبانی بحرین، حاصل تبانی AFC و فیفاست، حمایت فدراسیون فوتبال از شیخ سلمان اشتباه بود

به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری درباره تصمیم AFC مبنی بر عدم میزبانی ایران در مقدماتی جام دنیای گفت: واقعیت امر این است که مردم ما باید آگاه باشند. یک سال فدراسیون بلاتکلیف بود و به دلیل خللی که ایجاد شد، رقبا از این فرصت کذایی سوءاستفاده کردند و پنهانی به صورت تبانی تصمیماتی کاملاً سیاسی گرفتند که مغایر با روح ورزش، منشور المپیک و جوانمردی بود.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت وگو می کرد، ادامه داد: ما با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا صحبت کردیم و پیگیری لازم را به عمل آوردیم. آنها دلایلی آوردند که به نظر من قانع کننده نبود. مسئولان شورای المپیک آسیا بحث اسپانسر و ... را مطرح کردند که به نظر من بهانه بود. دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. سکوت فیفا بسیار معنادار است. چطور وقتی که صحبت از وزارت ورزش و کمیته المپیک مطرح می گردد فیفا دخالت می نماید، ولی در این رأی که تضییع حق فوتبال ایران است، سکوت نموده است؟ این تصمیم مغایر همه اصول و چارچوبی است که ما در ورزش فوتبال داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: وزارت امور خارجه کوشش نموده است. ما و فیفا ارتباط مان در حد مکاتبه است و رسماً با شورای المپیک صحبت نموده ایم. معتقدم مجموعه اتفاقات را در یک پازل عظیم تر باید ببینیم، آنهم رفتارهای سیاسی است که علیه ملت ایران است. این رفتار غیراخلاقی را هم در چارچوب همان پازل باید ببینیم، اما این بحث دلیل نمی گردد که موضوع را پیگیری نکنیم. در همین مدت کوتاه هم رئیس فدراسیون فوتبال با بنده، وزیر امور خارجه و وزیر ورزش صحبت نموده است و ما هم مطالب را منعکس نموده ایم.

صالحی امیری اظهار داشت: میزبانی بحرین حاصل تبانی بین AFC و فیفاست. باید بگویم که حمایت ما هم در گذشته از شیخ سلمان کار اشتباهی بود و نتیجه آن را الان می بینیم. هنوز روزنه هایی وجود دارد که این اتفاق کاملاً غیرعادلانه را دنبال کنیم. ما بنا داریم که مکاتبه ای را با توماس باخ داشته باشیم و به این رفتار ناعادلانه اعتراض کنیم. حتماً در هفته آینده جلسه مشترکی را با عزیزی خادم، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه خواهیم داشت و ابعاد این موضوع را آنالیز خواهیم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3705

به "صالحی امیری: میزبانی بحرین، حاصل تبانی AFC و فیفاست، حمایت فدراسیون فوتبال از شیخ سلمان اشتباه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: میزبانی بحرین، حاصل تبانی AFC و فیفاست، حمایت فدراسیون فوتبال از شیخ سلمان اشتباه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید