شرط عجیب دستیار ایرانی کی روش برای تیم ملی

به گزارش یزد بلاگ، بازی ملوان و فولاد که لغو شد شایعه ای در شهر پیچید و گفتند، چون باشگاه فولاد جواد نکونام را به تیم ملی نداده است با لغو این بازی خواستند تیم فولاد را تحت فشار قرار دهند. البته موضوع کمی عجیب بود.

شرط عجیب دستیار ایرانی کی روش برای تیم ملی

پشت پرده مخالفت فولاد با جدایی نکونام

چه موضوعی پشت پرده مخالفت باشگاه فولاد با جدایی جواد نکونام و پیوستن به تیم ملی است که این شایعات از پس آن بروز می نماید. وقتی پیگیر ماجرا می شویم شایعه عجیب تری از پس این اتفاق به گوش مان می رسد. بعضی در این باره چیز هایی می گویند که هم شنیدنی است و هم عجیب. اینکه توافق در این بین حاصل شده و جریاناتی وجود دارد که به زودی نکونام را به تیم ملی ملحق می نماید.

شنیدیم هرچند در ظاهر مسئولان باشگاه فولاد گفتند با جدایی جواد نکونام از تیم فولاد و انتقال او به تیم ملی مخالفند، اما این ادعا برای آرام کردن جو در بین طرفداران فولاد است.

سکوت نکو برخلاف موضع گیری درباره استقلال

جالب است که فدراسیون فوتبال نه تن ها نکونام را به عنوان دستیار کی روش انتخاب کرد که او را گزینه بعدی سرمربیگری تیم ملی بیان کرد.

این طور به نظر می رسد که به زودی باشگاه فولاد از موضع خود کوتاه آمده و با بهانه هایی همیشگی همانند مصلحت ملی و این قبیل مسائل با جدایی نکونام موافقت کند. پیش از این نکونام دستیاری کی روش را تجربه نموده است و تیم موفقی با هم بودند از این رو بعید است که این مربی همکاری مجدد را نپذیرد. مخصوصا حالا که موضع سکوت در پیش گرفته است.

از این رو است که می گویند دو هفته مانده به جام جهانی نکونام به تیم ملی ملحق می شود تا هم در کنار کی روش باشد و هم به تعهدش به تیم فولاد عمل نموده باشد!

کی روش با نکونام در ارتباط است

کشمکش باشگاه فولاد و فدراسیون فوتبال اینجا تمام نمی شود؛ چراکه بعد از بیانیه باشگاه فولاد و مخالفت با جدایی این مربی فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی نشان نداد و به شکلی که انگار نه خانی رفته و نه خانی آمده پیگیر امور خود شد. این موضوع وقتی جذابتر می شود که می فهمیم کی روش با نکونام در ارتباط است و فهرست نو تیم ملی با مشورت او اعلام شده است. اتفاقا به واقعیت خیلی هم نزدیک است؛ چراکه فهرست نو بسیار هوشمندانه و از دل لیگ بیرون آمده و ظرافتی دارد که به سلیقه نکونام نزدیک است.

از این رو وقتی صحبت از قرارداد 3 ماه کی روش با تیم ملی به میان می آید این ذهنت قوی ایجاد می شود که نکونام با وجود همه تعهدی که به تیم فولاد دارد روند جاه طلبانه تری را می تواند با تیم ملی در جام ملت های آسیا تجربه کند و این شاید به علت همان وجهه خوبی که در فوتبال بین المللی دارد برایش سکوی پرتاب خوبی باشد و او را به آرزویش که سرمربیگری تیم فوتبال ایران است برساند.

دستیاری کی روش برگشت به عقب است

خبردار شدیم باشگاه فولاد قبل از اینکه با جدایی جواد نکونام از این باشگاه مخالفت کند با این مربی در این مورد صحبت کرد. در همان زمان نکونام به این باشگاه گفت که خود مدعی نفر اول نیمکت تیم ملی است و با همه ارادتی که به کی روش دارد نمی خواهد بار دیگر دستیار او شود. نکونام به فدراسیون گفت دستیاری کی روش برای او بازگشت به عقب است؛ چراکه چند سال قبل این جایگاه را تجربه نموده و اگر قرار باشد به تیم ملی برشود به عنوان نفر اول بر می شود.

نکونام گفته است در صورتی که در جام ملت های آسیا خواستار همکاری با او باشند و وی را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی نمایند نمی تواند از این پیشنهاد چشم پوشی کند و فولاد هم نباید مانعش شود. به این ترتیب و با توجه به اینکه پیشتر نیز گفته شده بود قرار است بعد از جام جهانی تیم ملی را به نکونام بسپارند، باشگاه فولاد باید به فکر جانشین این مربی جوان باشد.

این اتفاق درصورتی رخ می دهد که کی روش قراردادش را بعد از جام جهانی تمدید نکند و فرصت برای سرمربیگری جواد نکونام وجود داشته باشد. با این مخالفت ممکن است جایگاه نکونام در بین اهالی فدراسیون متزلزل شده و دیگر تمایلی به همکاری با او نداشته باشند؛ چراکه وی دعوت به دستیاری کی روش را نپذیرفت و همین موضوع فدراسیون نشین ها را نسبت به وی خشمگین کرد. با این حال وقتی می شنویم در ادامه قرار است نکونام سرمربی باشد و کی روش مدیر فنی، می بینیم که پازل ها از قبل چیده شده و معادلات درست از آب درمی آید. اینجاست که معنی سکوت فدراسیون فوتبال شفاف تر می شود.

نکونام قطعا سرمربیگری تیم ملی را می خواهد، حالا چه سال جاری چه در آینده. او می داند نیمکت تیم ملی بالاخره از آن او خواهد شد.

فرهیختگان

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4883

به "شرط عجیب دستیار ایرانی کی روش برای تیم ملی" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرط عجیب دستیار ایرانی کی روش برای تیم ملی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط عجیب دستیار ایرانی کی روش برای تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید