روسیه: وظیفه ای برای گزارش دهی به ناتو نداریم

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، لئونید اسلاتسکی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه، در پاسخ به ادعای ناتو مبنی بر اینکه دولت مسکو باید در خصوص رزمایش های نظامی خود در مرز مشترک این کشور با اعضای ناتو شفافیت بیشتری نشان دهد؛ گفت: همکاری مثل یک جاده دو طرفه است. پیمان آتلانتیک شمالی به طور یک جانبه، سطح رابطه خود با روسیه را تنزل داد. این انتخاب آنها است.

روسیه: وظیفه ای برای گزارش دهی به ناتو نداریم

وی اضافه نمود: روسیه هم اجباری نمی بیند به هرکس که این لحن (دستوری) را داشته باشد؛ گزارش بدهد به ویژه که سامانه های ضدموشک آمریکا هم در لهستان مستقر شده اند و نیروهای آمریکایی هم به طور دوره ای به کشورهایی اعزام شده اند که پیرامون مرزهای روسیه قرار دارند. با این حساب، جایی برای صحبت از دغدغه های اوکراین (در باب رزمایش های روسیه) باقی نمی ماند.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مدعی شده که مانورهای نظامی زاپاد که در پی آرایش نظامی روسیه در مرزهای اوکراین برگزار می گردد، خطر بروز یک برخورد یا خطای محاسباتی را که می تواند به بحران بینجامد، تشدید می نماید.

بنابر ارزیابی نشریه ناتو ریویو، روسیه در مانور زاپاد 2017 بین 60 تا 70 هزار نیروی نظامی را به کار گرفت، اما در گزارش خود رقم 12 هزار و 700 نیرو را بیان کرد.

در مقابل، روسیه که نیروهایش به نیروهای بلاروس خواهند پیوست، می گوید که برگزاری این رزمایش در داخل خاک خود جزء حقوق این کشور است و اینکه مسکو نسبت به اعلام تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش ها شفاف عمل نموده است.

مرحله اصلی رزمایش زاپاد 2021 قرار است روز دهم سپتامبر (19 شهریور) شروع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4445

به "روسیه: وظیفه ای برای گزارش دهی به ناتو نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: وظیفه ای برای گزارش دهی به ناتو نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید