روایتی از سیاه ترین روز کرونایی تهران

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران : امروز 459 نفر بخاطر کرونا در کشور کشته شدند اما به نظر می رسد خبری از تعطیلی نیست.

روایتی از سیاه ترین روز کرونایی تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، در حالی که امروز ایران با سیاه ترین روز کرونایی خود روبرو شد، مسئولان اظهار داشتند که خبری از تعطیلی نیست موضوعی که منجر به نگرانی بسیاری از کارشناسان و پزشکان شد.

ظهر امروز وزارت بهداشت ایران اظهار داشت که از دیروز تا امروز 18 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 9 هزار و 236 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 712 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 682 هزار و 486 نفر رسید. همچنین متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 459 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 38 هزار و 291 نفر رسید. خوشبختانه تا کنون 520 هزار و 329 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سیاه ترین روز کرونایی ایران

این اعداد نشان می دهند که ایران با سیاه ترین روز کرونایی خود روبرو شده است و رکورد مرگ ومیر کرونا در کشور برای چندمین بار در هفته های گذشته رکورد شد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، در این رابطه گفته بود: متاسفانه امروز بالاترین آمار مرگ و میر قطعی ویروس کرونا را از ابتدای اپیدمی تا الان اظهار داشتیم و بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر بیماری در کشور متاثر از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی در هفته های گذشته است.

او اضافه نمود: در واقع ما در جنگ تمام عیار با ویروس کرونا هستیم، هر یک از ما اعم از مردم و مسئولین دستگاه های اجرایی کشور باید خود را به عنوان سربازهای این نبرد سهمگین قلمداد نمایند، گسترش بیماری و افزایش جان باختگان در کل جهان رو به شتاب است و مدیریت آن بیش از هر چیز دیگری نیازمند وحدت و همدلی ملی است و امیدواریم با افزایش این همدلی و همکاری بین مردم و مسئولین شاهد توقف این بیماری باشیم.

اعداد کرونا در ایران

این شرایط بحرانی در تهران به اوج خودش رسیده است، ظهر امروز آمار شرایط پایتخت توسط وزارت بهداشت منتشر شد اعدادی که این موضوع را تایید می نماید.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در تهران نیز شرایط آمارهای صعودی را در ابتلا، بستری و متاسفانه فوت ناشی از کرونا به ویژه در هفته اخیر شاهد بوده ایم. باید توجه کرد که از ابتدای سال 1399 تا 16 آبان ماه، تعداد موارد بستری مبتلا به کووید-19 در استان تهران 44391 نفر بوده است. در عین حال میزان بستری مبتلایان به کرونا در هفته اخیر منتهی به 16 آبان ماه، در تهران 3106 نفر بوده است. این درحالیست که در هفته قبل از آن، 1771 نفر در بیمارستان های تهران به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند.

همچنین تعداد موارد فوت ناشی از کرونا در تهران از ابتدای سال 1399 تا 16 آبان ماه، 5672 نفر بوده است. در عین حال میزان موارد فوتی ناشی از کرونا در پایتخت در هفته اخیر منتهی به 16 آبان ماه، 386 نفر بوده است. درحالیکه در هفته قبل از آن 288 نفر در تهران به دلیل کرونا فوت شدند.

شورای شهر تهران: دو هفته تعطیل کنید/ استانداری: تعطیلی منتفی است

به همین دلیل برای چندمین بار امروز مسئولان در شورای شهر تهران خواهان تعطیلی شهر شدند، موضوعی که البته در هفته های گذشته کارشناسان زیادی درخواست نموده بودند.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در این رابطه در جلسه شورای شهر گفت: متأسفانه ستاد ملی مقابله با کرونا پاسخ مثبتی به صحبت های کارشناسی شورای شهر که حتی به تأیید مجمع نمایندگان تهران رسیده، نداده است و تعطیلی حداقل 14 روزه تهران محقق نشده است که باز هم تقاضا داریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد و تهران حداقل دو هفته تعطیل گردد.

اما امروز استاندار تهران در گفت وگویی اظهار داشت که چنین چیزی ممکن نیست.

محسنی بندپی با بیان اینکه تعطیلی کامل دو هفته ای تهران فعلا منتفی است، گفت: شناوری ساعات کاری بحثی است که مطرح شده، اما در مراکزی که ارباب رجوع دارند نمی توان این طرح را اجرا کرد. این طرح خیلی اثر بخشی ندارد و این گونه بحث ها آنالیز شده است و نکات مثبت آن ها کمتر از نکات منفی در کنترل شیوع ویروس کرونا است.

حتی در میان این خبرهایی منتشر شده است که نشان می دهد بعضی از مشاغل قصد دارند بعد از ساعت 18 به فعالیت بپردازند، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی امروز گفته بود که از روز گذشته و امروز به دنبال افزایش ساعت فعالیت تئاتر هستند زیرا فعالیت و اجراهای نمایشی از ساعت 18 به بعد تازه آغاز می گردد.

بیمارستان ها جا ندارند، مریض ها بلاتکلیف ماندند

صحبت های استاندار با مخالفت کارشناسان زیادی روبرو شد و دکتر پیغام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در این رابطه گفت: تا دیروز همه می گفتند که ضروری است این اتفاق رخ بدهد، حتی خود آقای استاندار می گفتند باید تعطیل بگردد ولی احتمالا یک ملاحظاتی وجود داشته که این اتفاق رخ نداده است.

او اضافه نمود: وضع الان خیلی بد است، در بدترین شرایط هستیم. معمولا در 8 هفته اوج گیری کرونا تمام می شد اما این بار این اتفاق رخ نداد و ویروس از موج خودش هم بیشتر رفته است. هرچه هوا هم سردتر گردد بدتر می گردد، انشالله که متوقف گردد، اما به نظر نمی رسد این اتفاق رخ بدهد و فعلا باید شاهد بالا رفتن آمار باشیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. نظر وزیر بهداشت این است که جا در بیمارستان ها وجود دارد، اما چیزی که می بینیم این است که جا نیست. به همین دلیل مجبوریم، بعضی بیمارستان ها را بستری نکنیم و بعضی را به خانه بفرستیم. در بیمارستان دولتی دیگر هیچ بیماری دیگری وجود ندارد و فقط کووید-19 بستری می گردد، چاره ای هم ندارند و مجبور هستند تخت خالی نمایند و مبتلا به کرونا بستری نمایند، این هم کیفیت کار را پایین می آورد و هم این که مریض های دیگر بلاتکلیف می مانند.

خبر خوب تحقیقات درباره کرونا

البته امروز دانشمندان مطالعه ای منتشر کردند که به نظر می رسد خبر خوبی در راه جلوگیری از شیوع کروناویروس است. محققان علوم پزشکی با دستیابی به شواهدی قوی تر در یک مطالعه تازه دریافتند افرادی که پس از ابتلا به ویروس کرونا بهبود می یابند در صورت مواجهه مجدد با این ویروس، دفاع سریع تر و موثرتری دارند.

روزنامه گاردین در گزارش جدیدی در این باره آورده است، متخصصان دانشگاه راکفلر در شهر نیویورک اظهار داشتند که سیستم ایمنی بدن نه تنها ویروس را به خاطر می آورد بلکه پس از بهبودی نیز پادتن های با کیفیتی فراوری می نماید. بر اساس این مطالعه، سیستم ایمنی بدن، خود را برای آغاز یک حمله سریع و قدرتمند در پاسخ به ویروس جدید آماده می نماید.

مایکل نوسنویگ، رئیس ایمونولوژی مولکولی و محقق ارشد این دانشگاه معتقد است که این خبر بسیار خوبی است.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2662

به "روایتی از سیاه ترین روز کرونایی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از سیاه ترین روز کرونایی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید