راهنمای سفر به جامائیکا

به گزارش یزد بلاگ، زندگی آرام، سواحل شنی طولانی، موسیقی های عالی و ...، همه و همه مواردی هستند که سفر به جامائیکا را دل انگیز می نمایند. این جزیره که در کارائیب واقع شده است، انواع متنوعی از سرگرمی ها را در اختیار گردشگران قرار می دهد. سواحل زیبای این منطقه در کنار آب های شفاف و مناظر دیدنی، باعث می گردد که در طول سفر خود به جامائیکا خاطرات بسیار خوبی را در ذهن ثبت کنید. در این مقاله از خبرنگاران، با هزینه های متداول سفر به جامائیکا آشنا خواهید شد و روش هایی را خواهید آموخت تا این هزینه ها را کاهش دهید.

راهنمای سفر به جامائیکا

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

باوجوداینکه در طول سفر مذکور دل کندن از این سواحل زیبا بسیار کار سختی است، اما سعی کنید در این سفر به تماشای موسیقی های محلی و فرهنگ راستافار (Rastafarian) نیز بپردازید. البته بهتر است اگر قصد سفر به جامائیکا دارید، در طول تعطیلات نوروزی این کار را انجام ندهید؛ زیرا ازدحام جمعیت در این منطقه رخ می دهد و به همین دلیل قیمت ها نیز به صورت نجومی افزایش می یابند.

هزینه اسکان

سکونت در یک هتل عمومی در جامائیکا هر شب برای شما حدود 1750 JMD (واحد پول این کشور) هزینه خواهد داشت و سکونت در یک یا دو اتاق نیز باعث می گردد که شما هر شب 2335 تا 5850 دلار هزینه کنید. (توجه داشته باشید که تمام این اعداد، بر حسب دلار جامائیکا محاسبه شده اند). هتل های عادی این شهر نیز هزینه ای معادل 3500 دلار خواهند داشت.

هزینه غذا

هزینه ناهار و میان وعده ها در جامائیکا حدود 585 دلار خواهد بود. البته هزینه شام ممکن است به 1400 دلار نیز برسد.

هزینه حمل ونقل

در جامائیکا، سفر با اتوبوس بسیار ارزان است و تنها با 120 دلار می توانید سفر های درون شهری خود را انجام دهید. اما در سمت دیگر ماجرا، استفاده از تاکسی هزینه زیادی برای شما خواهد داشت و برای هر 16 کیلومتر، باید 2340 دلار بپردازید.

هزینه گردش

همان طور که می دانید، جامائیکا بخش های متنوع زیادی برای گردش دارد که طبعا برای استفاده از آ ن ها نیز باید هزینه ای را پرداخت کنید. به طور میانگین هزینه 1 تا 2 ساعت غواصی در این شهر حدود 4675 تا 9355 دلار است و برای بازدید از موزه Bob Marley نیز می بایست 2340 دلار هزینه کنید.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

از فروشگاه های اطراف شهر خرید کنید

به عنوان مثال اگر شما قصد غواصی دارید، بهتر است تجهیزات مورد احتیاج خود را از فروشگاه های اطراف شهر خریداری کنید و این بسیار کم هزینه تر از خرید وسایل از سواحل خواهد بود.

از تاکسی های عمومی بهره ببرید

در حقیقت تاکسی های عمومی نیز در اغلب جهت ها وجود دارند و مردم عادی نیز از آن ها استفاده می نمایند. پس با این اوصاف استفاده از تاکسی های عمومی باعث می گردد که هزینه کمتری نسبت به تاکسی های اختصاصی بپردازید.

در تعطیلات نوروزی سفر نکنید

تعطیلات بهاری در جامائیکا (ماه مارس) باعث می گردد افراد بسیار زیادی به این منطقه سفر نمایند و هزینه ها نیز تا 25 درصد افزایش می یابند. پس بهتر است در این دوره زمانی به جامائیکا سفر نکنید تا هزینه های پایین تری داشته باشید.

بهترین کار هایی که باید در جامائیکا انجام دهید

قایق سواری

در جامائیکا اگر می خواهید به تماشای غار ها، آبشار ها و آب های شفاف بپردازید، بهترین راه استفاده از قایق هایی است که از چوب بامبو ساخته شده اند و این کار باعث می گردد که هم قایق سواری کنید و هم به تماشای مناطق دیدنی بپردازید.

موزه Bob Marley

بدون شک موزه Bob Marley یکی از منابع درآمدی جامائیکا به حساب می آید که در بازدید از آن می توانید با فرقه Rastafarian بیشتر آشنا شوید. بعد از بازدید از این موزه نیز بهتر است به کافه Bob Marley بروید و در آن کباب فیله میل کنید که طعم بسیار لذیذی دارد.

غواصی

در سفر خود به جامائیکا می بایست کرم ضد آفتاب بزنید و به یک گردش دریایی بروید. برای این سفر دریایی، سواحل شمالی انتخاب بهتری هستند. زیرا در این سواحل، زندگی دریایی بسیار زیبایی در جریان است و در آن می توانید به تماشای صخره های مرجانی، اسفنج ها و غار ها بپردازید.

Rom

Rom یکی دیگر از مناطق جذاب جامائیکا است که گردشگران در این منطقه می توانند به بازدید از مزارع شکر Appleron و کارخانه Appleton Rum بپردازند.

غارنوردی

جامائیکا دارای غار های بسیار زیادی است . گفته می گردد که بیش از هزار غار در این کشور وجود دارد و گردشگران ماجراجو می توانند در کنار گروه های غارنوردی این کار را انجام دهند. برای آغاز ، غار Green Grotto که در سواحل شمالی واقع شده است، انتخاب مناسب تری است.

مزارع

بازدید از مزارع دره Sun که در Ocho Rios واقع شده است، می تواند برای گردشگران جالب باشد. این منطقه در گذشته مستعمره بوده و در آن برده داری انجام می شد. گردشگران همچنین می توانند به کنار رودخانه Crescent بروند و هرچه بیشتر با مزارع این منطقه آشنا شوند.

Montego Bay

شاید بتوان گفت Montego Bay یکی از اصلی ترین مناطق گردشگری این کشور است. در این بخش شما می توانید خرید کنید و برای دوستان خود سوغاتی بخرید. در بازدید از میدان اصلی شهر و فروشگاه اصلی Crafts Market نیز می توانید کالاهای بسیار مناسبی خریداری کنید.

Kingstone

Kingstone نام شهری در جامائیکا است که در آن می توانید به بازدید از بنا های تاریخی بسیار زیادی بپردازید. در این بین می توان به خانه Devon، خانه شاه و وزرای حکومت اشاره نمود. در بازدید از مراکز خرید این شهر نیز می توانید بهترین قهوه دنیا را بخرید و یا کالاهای لوکسی که به اروپا و آمریکا صادر می شوند ،خریداری کنید.

آبشار رودخانه Dunn

رودخانه Dunn که در Ocho Rios واقع شده، دارای یک آبشار است که 182 متر ارتفاع دارد و واقعا خیره نماینده است. گردشگرانی که بسیار ماجراجو هستند، می توانند از این آبشار بالا بروند و یک رویداد خاطره انگیز در ذهن خود ثبت نمایند. افراد عادی نیز می توانند از تماشای زیبایی های این آبشار لذت ببرند.

Cockpit Country

در بخش جنوبی Montego Bay منطقه ای وجود دارد که با پرندگانش شناخته می گردد. این منطقه زیستگاه بیش از 70 نوع پرنده است که مناظر بسیار جالبی به وجود می آورند. علاوه بر زیبایی پرندگان، گردشگران در این منطقه می توانند به تماشای رودخانه هایی که بستری از سنگ آهک دارند نیز بپردازند.

کافه Rick

کافه Rick یک مکان دوست داشتنی برای گردشگران و حتی افراد محلی به حساب می آید. در این مکان صخره های بزرگی وجود دارد که مردم می توانند از روی آن ها در آب شیرجه بزنند. البته ارتفاع بعضی از آ ن ها بیش از 10 متر است. پس اگر جرئت پرش از این ارتفاع را ندارید، تماشای منظره و نشاط مردم نیز بسیار لذت بخش است.

بندر سلطنتی

این بندر در قرن های گذشته به عنوان یک مرکز تجاری مهم در دریای کارائیب به حساب می آمد. گردشگران در بازدید از این منطقه می توانند به قلعه چارلز، کلیسای پِتر و قبرستان نیروی دریایی بروند. مهم تر از همه این است که منطقه مذکور امکان توسعه بسیار بالایی دارد و می توان در این منطقه پارک، موزه و موارد مشابه ایجاد کرد.

ابر ها

پارک ملی Holywell که در کوه Blue (آبی) قرار گرفته است جایی است که گردشگران در آن می توانند در بین ابرها قدم بزنند. میمون ها و پرندگان نیز بدون شک میزبان های خوبی در این منطقه برای گردشگران خواهند بود. با یک رانندگی کوتاه از Kingston، می توانید در یک بعدازظهر، بازدیدی خاطره انگیز و رؤیایی از این پارک ملی داشته باشید. جامائیکا مکان های دیدنی بسیاری دارد که می توانند برای هر گردشگری جالب باشند. البته گردشگران باید نکات موجود در این مقاله را در طول سفر خود رعایت نمایند تا هزینه کمتری متحمل شوند و بازدید مکان های جالب این کشور را نیز فراموش ننمایند. منبع: Nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 342

به "راهنمای سفر به جامائیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جامائیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید