داروی درمان روماتوئید آرتریت رونمایی شد

به گزارش یزد بلاگ، داروی تزریقی درمان روماتوئید آرتریت امروز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

داروی درمان روماتوئید آرتریت رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران، داروی بیوسیمیلار حاوی ماده فعال دارویی آناکینرا است که نوعی سیتوکین(عامل سرکوب نماینده ایمنی) به شمار می رود.

سیتوکین ها یا عامل سرکوب نماینده ایمنی، پروتئین هایی هستند که به وسیله بدن ساخته می شوند و هماهنگ نماینده ارتباطات بین سلولی هستند و به کنترل فعالیت های سلولی یاری می نمایند.

بدن انسان در برابر بیماری های روماتوئید آرتریت و سندرم وابسته به کرایوپیرین و بیماری های استیل، مقادیر زیاد سیتوکین به نام اینترلوکین-1 فراوری می نماید که موجب اثرات مضری همانند التهاب و بروز علائم بیماری می گردد.

به طور معمول بدن ما پروتئین هایی برای سرکوب اثرات مضر اینترلوکین-1 فراوری می نماید که آناکینرا ماده فعال استفاده از میکروارگانیزم ای کولای E-coli فراوری شده است.

این دارو در ترکیب با داروی (methortrexate) برای درمان نشانه ها و علائم بیماری روماتوئید آرتریت در بزرگسالان کاربرد دارد. این دارو برای بیمارانی تجویز می گردد که پاسخ آن ها به داروی (methortrexate) برای درمان روماتوئید آرتریت به مقدار کافی خوب نبوده است.

این دارو برای درمان نشانه ها و علائم التهاب مرتبط با بیماری های راش(ضایعه پوستی)، درد مفصلی، تب، سردرد، خستگی در بزرگسالان و بچه ها در رده سنی 8 ماه به بالا کاربرد دارد.

بعلاوه این دارو برای درمان بیماری التهابی با درگیری چند ارگان در دوره نوزادی که به آن سندرم عصبی پوستی مفصلی مزمن در شیرخواران گفته می گردد، کاربرد دارد.

این دارو در فرم تزریقی به فراوری رسیده است.

این دارو در یک شرکت دانش بنیان دارویی به فراوری رسید که علاوه بر دریافت مجوز از وزارت بهداشت، مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فراوری رسیده است و اکنون در داروخانه ها موجود است که امروز نیز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4617

به "داروی درمان روماتوئید آرتریت رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی درمان روماتوئید آرتریت رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید