خبرنگاران 2 بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی ترخیص شدند

به گزارش یزد بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: حال عمومی 2 بیمار مبتلا به کرونا در استان خوب است و از بیمارستان ترخیص شدند.

خبرنگاران 2 بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی ترخیص شدند

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: شرایط یکی از بیماران که با مشکل تنفسی روبرو بوده هنوز مقداری حاد است که از مردم می خواهیم برای سلامتی ایشان دعا نمایند.

وی همچنین گفت: آمار و اطلاعلات مربوط به بیماری کرونا هر روز بین ساعت 12 تا 13 به وسیله مرجع رسمی آن که مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت است، هم به دانشگاه ها و هم به روابط عمومی وزارتخانه اعلام می گردد و سخنگوی وزارت بهداشت هم رسما اعلام می نماید؛ ما هم معمولا همان ظهر دسترسی پیدا می کنیم و قرار نیست لحظه به لحظه این اطلاع رسانی انجام گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طبق روال هر روز این کار اجرا شده و امروز یک اختلاف آماری در فضای مجازی اطلاع رسانی شده به همین دلیل چندین نوبت آمار را با مرکز مدیریت بیماری ها و روابط عمومی وزارت بهداشت کنترل کردیم که این اختلاف ناشی از چیست و دقیقا تعیین نشد ولی روابط عمومی وزارت بهداشت هم تاکید داشت که آمار دقیق مربوط به مرکز مدیریت بیماری ها است.

وی توضیح داد: آنچه که مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ساعت 12 امروز به ما اعلام نمود از مجموع نمونه های ارسالی ما که 29 نمونه را در این مدت جواب دادند، 26 مورد نمونه منفی و سه مورد مثبت اعلام شده است یعنی دیروز برای 15 نفر پاسخ تست کرونا اعلام شد که 12 مورد منفی و سه مورد مثبت بود و امروز 14 مورد دیگر اعلام شده که همگی منفی بوده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: با توجه به شائبه تناقض آماری در رسانه ها (اعلام 6 مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا به امروز)، موضوع مورد آنالیز نهاده شد اما مرکز مدیریت بیماری ها تاکید داشت که آمار استان تا ساعت 12 امروز همان سه مورد مثبت بوده و طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد مثبت جدید کرونا گزارش نشده است.

وی بیان نمود: با توجه به اینکه معمول نیست جواب آزمایش نمونه های ارسالی امروز را زودتر اعلام نمایند ولی به دلیل پیگیری انجام شده تا این لحظه اعلام شده است که یک مورد جدید کرونا مثبت نیز در نمونه های ارسالی مشاهده شده است.

وی گفت: براساس اعلام مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، عصر امروز یک مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا که قرار بود فردا منتشر گردد نیز اعلام شد، همچنین تست اولیه دو مورد دیگر مشکوک بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در استان هم گفت: تجهیزات و فضای آزمایشگاه آماده بود و منتظر تامین کیت تشخیصی و پرایمر بودیم که ظهر امروز به استان رسید، چیدمان دستگاه ها در حال اجرا است و فردا باید راه اندازی و نتیجه به انستیتو پاستور ایران ارسال گردد که بعد از تایید، آزمایشگاه فعال می گردد.

وی ادامه داد: مقداری از لوازم مصرفی مورد احتیاج مراکز درمانی از قبیل بیمارستان ها وارد استان و بین مراکز توزیع شد که توانست بخشی از کمبودها را جبران کند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: خرید و توزیع انواع لوازم مصرفی از قبیل ماسک برای استفاده عموم مردم در سطح کشور ممنوع شده است و به صورت متمرکز توسط وزارت بهداشت یا سازمان صمت انجام می گردد.

وی اضافه نمود: وزارت بهداشت اعلام نمود به زودی این اقلام در سطح استان ها توزیع می گردد اما هنوز به استان محموله ای وارد نشده است.

وی گفت: مسوولان ارشد استان نیز پیگیر هستند تا احتیاجهای اولیه برای فراوری محلول ضدعفونی نماینده دست در یکی از کارخانه های بومی استان تامین گردد تا خط فراوری دچار اختلال نگردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای وارد کردن محلول و ژل ضدعفونی نماینده دست از سایر استان ها نیز پیگیری ها در حال اجرا است اما در ارتباط با ماسک سهیمه ای به استان اختصاص نیافته است تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اضافه نمود: امید است اقلام مصرفی مورد احتیاج مردم وارد استان گردد تا نگرانی مردم در این زمینه رفع گردد هرچند بارها تاکید نموده ایم افراد سالم احتیاج به استفاده از ماسک ندارند.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی (شنبه) دهم اسفند و 2 مورد مثبت دیگر دیروز اعلام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز یکشنبه گفت: آنالیز های اولیه ما نشان می دهد هر سه مورد مثبت در خراسان جنوبی از ویروس هایی است که در سایر استان ها وجود داشته و افراد به صورت مستقیم یا انتقالی مبتلا شدند و انتقال داخل استانی هنوز اثبات نشده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای دنیا سرایت نموده، تا به امروز 27 استان کشور را نیز درگیر نموده است.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 572

به "خبرنگاران 2 بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی ترخیص شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی ترخیص شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید