خبرنگاران کوبا خطاب به آمریکا: اجازه دخالت و ایجاد ناآرامی نمی دهیم

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزارت امور خارجه کوبا امروز با احضار کاردار آمریکا، تاکید نمود که به این دولت و به هیچ دولت دیگری اجازه دخالت در امور داخلی این کشور را نمی دهد.

خبرنگاران کوبا خطاب به آمریکا: اجازه دخالت و ایجاد ناآرامی نمی دهیم

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، براساس یک اطلاعیه مطبوعاتی، کارلوس فرناندز مدیرکل بخش آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا، تیموتی زونیگا براون کاردار واشنگتن را برای انتقال این پیغام احضار کرد.

این مقام کوبایی با اشاره به نقض جدی تعهدات دیپلماتیک از سوی زونیگا براون گفت: وی با علم به تحرکات سیاسی اجتماعی به وجود آمده در میان جنبش سن ایسیدرو، بارها با اعضای این جنبش ملاقات داشته و با چنین اقداماتی مرتکب نقض وظایف به عنوان یک رئیس هیأت نمایندگی آمریکا شده است.

چهارده هنرمند جنبش موسوم به سن ایسیدرو که خواهان حق آزادی بیان هستند، به مدت 10 روز در خانه ای در مرکز هاوانا پایتخت کوبا اعتراض کردند و خواهان آزادی یکی از همکارانشان یعنی دنیس سولیس، خواننده رپ شدند که 9 نوامبر بازداشت و به هشت ماه زندان به اتهام توهین به مقامات محکوم شد.

جنبش سن ایسیدرو که نام خود را از محله ای قدیمی در هاوانای قدیم و محل مقر جنبش گرفته است، در سال 2018 به منظور مخالفت با حکمی که به گفته جنبش، سانسور در بخش فرهنگی را افزایش داده بود، تشکیل شد.

فرناندز همچنین اظهار داشت که این مقام آمریکایی شخصاً انتقال و حمایت از ناقضان قوانین بهداشتی مقابله با همه گیری کووید 19 را دنبال نموده است.

بنابر اعلام وزارت خارجه کوبا، ا ین اقدام واشنگتن دخالتی آشکار و چالش برانگیز در امور سیاسی داخلی هاوانا و همچنین نقض غیرقابل انکار کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک به شمار می آید.

دیپلمات کوبایی تاکید نمود که این رفتار اصلاً پذیرفته نیست و هاوانا نه از سوی وی و نه سفارت واشتنگتن، چنین رفتارهای خلاف قوانین و مقررات و درجهت نقض تعهدات دیپلماتیک را تحمل نخواهد کرد.

مقام کوبایی همچنین توضیح داد که کشورش، از مشارکت دولت آمریکا در تأمین منابع اقتصادی و ترغیب گروه ها و افراد در کوبا برای به چالش کشیدن اقتدار دولت، با استفاده از روش های گوناگون مسالمت آمیز و خشن کاملاً مطلع است.

وی همچنین تاکید نمود که از کوشش های مصرّانه اما ناکام دولت واشنگتن در جهت جذب نمایندگان هنری، فرهنگی و روشنفکر این کشور به سوی چنین اهدافی مطلع است.

فرناندز یادآور شد که کوبا از فعالیت دستگاه های تبلیغاتی آمریکا در مدیریت شبکه های اجتماعی به منظور انتشار اطلاعات نادرست، ایجاد کینه و نفرت و شکاف بین ملت و فراخوانی به اقدامات غیرقانونی مطلع است. اما ملت کوبا، به سوابق دولت آمریکا در سرنگونی دولت های قانونی، راه اندازی کودتا و بی ثبات کردن جوامع به قیمت جان و رنج انسان ها مطلعی کامل دارد.

دولت آمریکا که به رغم قوانین بین المللی در معین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می داند، همیشه با سیاست های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2888

به "خبرنگاران کوبا خطاب به آمریکا: اجازه دخالت و ایجاد ناآرامی نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوبا خطاب به آمریکا: اجازه دخالت و ایجاد ناآرامی نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید