خبرنگاران کرونا باعث سقوط فراوری صنعتی چین شد

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- شیوع ویروس کرونا باعث سقوط فعالیت های مالی در تمام بخش های اقتصاد چین از سرمایه گذاری تا ساخت وساز شده است.

خبرنگاران کرونا باعث سقوط فراوری صنعتی چین شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین روز گذشته گزارش هایی از شرایط مالی خود در زمان شیوع ویروس کرونا منتشر کرد. این گزارش ها نشان می دهد که میزان خرده فروشی و فراوری صنعتی این کشور کاهش بسیار شدیدی داشته است.

گزارش مرکز ملی آمار چین، نشان می دهد که فراوری صنعتی این کشور در دو ماه ابتدایی سال میلادی، 13.5 درصد افت نموده است.

در بخش خرده فروشی نیز کاهش عظیم تری پیش آمده است. خرده فروشی چین، 20.5 درصد در دو ماه اول 2020 افت نموده است. فعالیت های ساخت وساز نیز در این کشور 24.5 درصد کاهش یافته است.

کاهش شدید فعالیت های مالی در بخش های مختلف، به دلیل قرنطینه گسترده و اقدامات فاصله گیری اجتماعی برای توقف شیوع ویروس کرونا رخ داده بود. در بیشتر روزهای ماه ژانویه و فوریه، کارخانه ها و کسب وکارها در سراسر چین تعطیل بودند.

پایگاه داده پردازی استاتیستا با تحلیل آمارهای مرکز ملی آمار چین می نویسد:چین با تعطیلی های گسترده پیروز به مهار سرعت انتشار ویروس کرونا شد و حالا به مثال پیروزی برای دیگر کشورها تبدیل شده است. با این وجود، تاثیر این اقدامات روی فراوری و اقتصاد چین نیز نمونه ای برای دیگر کشورهاست تا بدانند با ادامه سقوط بازارهای جهانی، چه پیش رویشان خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 707

به "خبرنگاران کرونا باعث سقوط فراوری صنعتی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا باعث سقوط فراوری صنعتی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید