خبرنگاران وزیر راه: یک میلیون و 300 هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی در کشور شناسایی شده و فهرست آن در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفته است، سامانه ثبت املاک و اسکان را راهی برای تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن معرفی کرد.

خبرنگاران وزیر راه: یک میلیون و 300 هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمد اسلامی روز سه شنبه در حاشیه آیین عملیات احداث یک هزار و 800 واحد مسکونی در اسلامشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال مردم برای ورود به سامانه ثبت املاک و اسکان بیان داشت: در مقابل کوشش و تهاجمی که افرادی ناآگاهانه و متاثر از فعالیت ضد انقلاب و کسانی که به سوداگری، تلاطم و سفته بازی در بازار مسکن مشغول هستند، مردم استقبال خوبی از ثبت نام در سامانه ثبت املاک و اسکان داشتند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مهلت پیش بینی شده برای اجرای این طرح مناسب است و هم اینک برای تحمل سامانه از آخرین شماره کد ملی نوبت بندی نموده ایم.

اسلامی با بیان اینکه مردم باید بدانند که اجرای این طرح به نفع آن ها است و امتیازی برای دولت نیست، تاکید نمود: دولت و مجلس باید کاری می کردند تا جریان پولی بازار مسکن سامان دهی گردد و اجرای این طرح نقطه آغازی برای تحقق این مهم است.

وی با اشاره به اینکه منافع سرمایه گذاران بخش مسکن با اجرای این طرح به مخاطره نمی افتد، گفت: مهم این است که بتوانیم با ایجاد فرصت سرمایه گذاری و سیاست گذاری برای خارج کردن پول هایی که برای سوداگری است، بتوانیم بازار مسکن را آرام کنیم تا عرضه و تقاضا متعادل گردد.

به گزارش خبرنگاران، در راستای اجرای ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب پنجم آذرماه 99 مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از 19 فروردین 1400 با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت نمایند. مهلت قانونی تعین شده برای انجام خوداظهاری از زمان آغاز، 2 ماه است.

در ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم آمده است: واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره7 ماده 169مکرر این قانون) به عنوان واحد خالی شناسایی می شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به توضیح زیر خواهند شد.

سال دوم، معادل یک دوم مالیات متعلقه؛ سال سوم، معادل مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد، معادل یک و نیم (1.5) برابر مالیات متعلقه خواهد بود.

به موجب بند 12 ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات ­های مستقیم مصوب 31 تیرماه سال 1394، ماده(54 مکرر) به قانون الحاق شد.

وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد تسهیل خوداظهاری افراد در سامانه ملی املاک و اسکان، برنامه کاربردی سامانه https://amlak.mrud.ir/amlak.apk را در دسترس عموم قرارداد.

این وزارتخانه برای ایجاد سهولت در خوداظهاری افراد در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اپلیکیشن (برنامه کاربردی) این سامانه را به آدرس https://amlak.mrud.ir/amlak.apk برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید در دسترس عموم قرار داده است.

همچنین دارندگان سیستم عامل ios می توانند به وسیله مرورگر سافاری خود به سایت املاک و اسکان به نشانی https://amlak.mrud.ir/authenticate مراجعه و به وسیله گزینه Add to Homescreen نسخه وب اپلیکیشن سامانه را بر روی گوشی خود نصب کنید.

امروز همزمان با چهل و دومین سالگرد افتتاح حسابِ 100 امام خمینی(ره)، کلنگ احداث یک هزار و 800 واحد مسکونی توسط وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار تهران در واوان شهرستان اسلامشهر بر زمین زده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3760

به "خبرنگاران وزیر راه: یک میلیون و 300 هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر راه: یک میلیون و 300 هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید