خبرنگاران عیدانه قوه قضاییه به زندانی بیگناه ایرانی در فرانسه

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران - همزمان با نخستین روز سال نو و عید نوروز سخنگوی قوه قضاییه با انتشار اطلاعیه ای از بازگشت هموطن بیگناه ایرانی در زندان های فرانسه با تدابیر و پیگیری قوه قضاییه به آغوش خانواده خبرداد.

خبرنگاران عیدانه قوه قضاییه به زندانی بیگناه ایرانی در فرانسه

به گزارش مرکز رسانه ای قوه قضاییه، متن اطلاعیه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه به توضیح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در نخستین روز سال نو و در آستانه فرخنده بعثت رسول عزت و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص) هموطن بی گناه ایرانی که با توطئه آفرینی عوامل امریکا در خاک فرانسه، مورد اتهامات واهی واقع و بدون تامین حق دفاع و رعایت موازین منصفانه دادرسی در یکی از زندان های فرانسه به حبس محکوم شده بود، در نتیجه پیگیری ها بین المللی و تدابیر قوه قضاییه و با مبادله یک زندانی فرانسوی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود، از زندان استکبار آزاد شده و به میهن عزیز اسلامی مان و آغوش عیدانه خانواده بازگشت.

شمول رافت اسلامی نسبت به مجرم فرانسوی و در مقابل، آزادی شهروند بی گناه ایرانی در حالی صورت گرفت که قوه قضاییه، نتیجه آنالیز نهادهای امنیتی ذیربط را مدنظر قرارداده و به موجب وظیفه شرعی و قانونی در حمایت از حقوق هم میهنان خارج از ایران و پیگیری آزادی زندانیان ایرانی در دیگر کشورها به این مهم مبادرت ورزید.

با توجه به همکاری قوه قضائیه برای آزادی یکی از زندانیان فرانسه با استفاده از تخفیف مجازات، دولت فرانسه در همکاری متقابل با تغییر تصمیم قبلی وی را آزاد کرد.

امید است این اقدام که بیانگر اقتدار امنیتی، رافت دینی و اهتمام جمهوری اسلامی به مقابله با تضییع حق شهروندان ایرانی در جای جای دنیا است، درسی برای مدعیان حقوق بشر آمریکایی و سرآغازی بر دستاوردهای ارزنده بین المللی در عرصه حقوق و قضای کشور در سال جدید باشد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 730

به "خبرنگاران عیدانه قوه قضاییه به زندانی بیگناه ایرانی در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عیدانه قوه قضاییه به زندانی بیگناه ایرانی در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید