خبرنگاران سرمربی اسبق آبی پوشان: در آن جهان جلوی کسانی که نگذاشتند در استقلال بمانم را می گیرم

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- سرمربی اسبق استقلال گفت: من در آن جهان که پر از عدالت است، جلوی آنهایی که نگذاشتند در استقلال بمانم را گرفته و به خاطر کاری که با من کردند، گذشت نخواهم کرد.

خبرنگاران سرمربی اسبق آبی پوشان: در آن جهان جلوی کسانی که نگذاشتند در استقلال بمانم را می گیرم

شاید نسل جدید محمد صلاحی را نشناسد اما او سال ها پیش از این و در اوایل دهه 60 سرمربی استقلال بود.

صلاحی در دوران حضورش بر روی نیمکت آبی ها، رکوردی تاریخی را بر جای گذاشته است. او با استقلال بدون اینکه باختی داشته باشد، قهرمان ایران شد.

سرمربی سال های دور استقلال در مصاحبه با خبرنگار ورزشی خبرنگاران حرف های جالبی را بر زبان آورد که مشروح آن به توضیح زیر است:

شما رکوردی تاریخی در استقلال دارید که بعید است کسی بتواند آن را تکرار کند؟

من تنها مربی تاریخ باشگاه استقلال هستم که باختی در کارنامه ام ثبت نشده است و هیچ مربی دیگری نمی تواند این رکورد را تکرار کند.

چطور شد سرمربی استقلال شدید؟

من مربی جوانان استقلال بودم و با آن تیم چهار سال عنوان قهرمانی را به دست آوردم. بعد از اینکه آخرین قهرمانی ام با جوانان آبی پوشان همراه شد برای کار در فضایی دیگر به تیم پورا رفتم اما حضورم در این تیم فقط چهار ماه طول کشید.

چرا؟

اتفاقاتی در این چهار ماه رقم خورد که باب میل من نبود و دوست ندارم درباره اش حرف بزنم، برای همین خیلی راحت از پورا جدا شدم. اگر بخواهم درباره این ماجراها حرف بزنم ادامه خواهد داشت و این چیزی است که از آن دوری می کنم.

بعد از پورا به استقلال آمدید؟

یک روز برای دیدن منصور پورحیدری نزد وی رفته بودم که کامبیز جمالی زنگ زد، گفت آقای صلاحی کجا هستید؟ من 30 روز است دنبال شما هستم و همه جا را برای دیدنتان زیر پا گذاشته ام. به او گفتم چه کاری مهمی با من دارید؟ گفت حکم سرمربیگری استقلال برایتان صادر شده است و من مامور هستم آن را به دست شما برسانم.

چه کسی این حکم را صادر کرد؟

نیکویی رییس وقت سازمان تربیت بدنی که حکم ریاست هیات مدیره باشگاه استقلال را بر عهده داشت، این حکم را برای من صادر نموده بود. من رفتم حکم را گرفتم و به محل تمرین استقلال رفتم.

فقط 2 تساوی در کارنامه مربیگری تان دارید و همه بازی ها را با پیروزی پشت سر گذاشتید؟

آن 2 تساوی نیز در شرایط خاص رخ داد وگرنه همه بازی ها را باید با برد پشت سر می گذاشتیم. حکایت آن تساوی ها نیز جالب است.

چه طور؟

استقلال در ارومیه بازی داشت و 10 بازیکن ثابت تیم همراه ما به این شهر نیامدند. قرار بود با هواپیما به ارومیه برویم اما به خاطر شرایط جوی این سفر هوایی لغو شد و مجبور بودیم برای برگزاری مسابقه با اتوبوس برویم که آنها گفتند چون مسافت زیادی را باید طی کنیم ما در تهران می مانیم. تیم من با ذخیره های خود در ارومیه با حریف به تساوی یک بر یک رسید.

و تساوی دوم چگونه رقم خورد؟

در استادیوم شهید شیرودی با شاهین بازی داشتیم، جمیعت زیادی برای تماشای مسابقه به استادیوم آمده بودند و 10 هزار نفر خیابان های اطراف را احاطه نموده بودند، ما هر کاری می کردیم نمی توانستیم به استادیوم برویم، یک ساعت و نیم معطل شده بودیم و 40 دقیقه از زمان بازی گذشته بود که با یاری ماموران نیروی انتظامی به زور وارد رختکن شده و پس از عوض کردن لباس ها بلافاصله به زمین رفتیم، شرایط روحی و روانی بازیکنان کاملا به هم ریخته بود و خستگی شدیدی داشتند. با آن وضیعت غیر عادی مساوی شدیم.

چه طور شد از استقلال رفتید؟

من تیم را قهرمان کردم اما اتفاقاتی افتاد که باعث شد از استقلال رفته و فوتبال را برای همواره کنار بگذارم.

چرا؟

من 40 سال است سکوت اختیار نموده ام و در این باره حرف نزده ام و نمی خواهم بگویم چه کسانی باعث شدند تا این اتفاق رخ دهد.

این افراد چه کسانی بودند؟

من مخالف و دشمن در استقلال داشتم. آنها کاری کردند که من در تیمی که رکوردی تاریخی و ابدی بر جای گذاشته بودم و عنوان قهرمانی را کسب نموده بودم، نمانم و جدا شوم.

نمی خواهید بگویید این افراد چه کسانی بودند؟

فقط یک چیز می گویم.

چه چیزی؟

سه نفر بودند که یک نفر آنها فوت نموده است و 2 نفر دیگر زنده هستند. همه ما به خدا و جهان آخرت اعتقاد داریم. من در آن جهان که پر از عدالت است جلوی آنها را گرفته و به خاطر کاری که با من کردند، گذشت نخواهم کرد. روزی که از استقلال رفتم تلخ ترین روز عمرم بود، سر میز ناهار خوردی بدون اینکه با هیچ کس خداحافظی کنم، از تیم رفتم. آنها توقع داشتند هر کاری که می خواهند من انجام دهم اما آدمی نبودم که با هر قیمتی در جایی کار کنم. در زندگی یاد گرفته ام حق را زیر پا نگذارم. به عنوان مثال توقع داشتند بازیکنی که می خواهند در ترکیب ثابت بگذارم اما من می گفتم کسی در تیم من فیکس بازی می نماید که بهترین باشد. تیم من جای آماده ترین نفرات است نه بازیکنان ناآماده که سفارش می شوند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1485

به "خبرنگاران سرمربی اسبق آبی پوشان: در آن جهان جلوی کسانی که نگذاشتند در استقلال بمانم را می گیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمربی اسبق آبی پوشان: در آن جهان جلوی کسانی که نگذاشتند در استقلال بمانم را می گیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید