خبرنگاران دانش آموزان عشایر و روستایی از آموزش محروم نیستند

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر که بخاطر شیوع کرونا آموزش دانش آموزان، الکترونیکی شده است، هیچ یک از دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی از آموزش محروم نیستند.

خبرنگاران دانش آموزان عشایر و روستایی از آموزش محروم نیستند

محمدرضا سیفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران افزود: در مجموع 185 هزار دانش آموز عشایری در کشور وجود دارد که 150 هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی تحصیل می کنند و تلاش می شود افرادی که به شبکه آموزش یا اینترنت دسترسی ندارند برای آموزش آنها از شیوه های دیگر استفاده کنیم.

وی گفت: براساس برنامه ریزی اجرا شده برای دانش آموزانی که در مناطق عشایری و روستایی فاقد اینترنت و تلویزیون باشند، به 23 اداره آموزش و پرورش عشایری کشور دستورالعمل ارسال شده است که شرایط تداوم آموزش دانش آموزان را فراهم کنند و تاکید شده است که هیچ دانش آموزی نباید از دسترسی به آموزش محروم باشند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر شرح داد: یکی از راهکارهای ما استفاده از طرح رسانه، خانه، مدرسه و دانش آموز است تا با استفاده از این چهار مقوله فرصت جبران آموزش دانش آموزان را در برنامه کاری داشته باشیم.

سیفی ادامه داد: معتقدیم فراهم کردن فرصت برابر برای دانش آموزان عین عدالت آموزشی است و دفتر توسعه عدالت آموزشی همین موضوع را مهمترین رسالت خود قرار داده است تا شرایط برای همه دانش آموزانی که دسترسی به تلویزیون یا اینترنت ندارند، یکسان باشد و آموزش های لازم به این افراد داده شود.

وی اعلام کرد: برای دانش آموزانی که نمی توانند از شبکه سراسری استفاده کنند از ظرفیت شبکه محلی برای آموزش دانش آموزان استفاده می شود. به عنوان نمونه در استان خراسان شمالی از ظرفیت رادیویی برای آموزش بهره برده ایم و برنامه های درسی از طریق صوت پخش می شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: حتی برای آموزش دانش آموزان در برخی دیگر از مناطق عشایری و روستایی با رعایت تمام جوانب بهداشتی بسته های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه به این دانش آموزان ارائه شده است. در برخی از مناطق نیز از دستگاه پخش خانگی برای آموزش استفاده می شود.

وی تاکید کرد: اعزام رهبران آموزشی با رعایت نکات بهداشتی و با استفاده از موتور برق تلویزیون و دی وی دی های آموزشی به مناطق سخت گذر و عشایری از دیگر برنامه ها است. چون در برخی از این مناطق پوشش سراسری تلویزیون وجود ندارد و از این طریق کلاس های درسی آموزش داده می شود.

سیفی افزود: در استان فارس در مناطق عشایری و روستایی هزینه تلفن معلمان عشایری را پرداخت می کنیم و از طریق تلفن درس جدید به دانش آموزان ارائه می شود. این مساله پل ارتباطی بین معلم و دانش آموز ایجاد کرده است و عقب ماندگی درسی دانش آموزان نیز جبران می شود.

وی اعلام کرد: در استان چهارمحال و بختیاری درسنامه به دانش آموزان داده شده است و تکالیف را به شکلی ساده و رایگان و مثال های روان به دانش آموزان ارائه می کنند.

سیفی گفت: امید است با این شیوه های آموزشی درس های عقب افتاده دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی جبران شود.

به گفته وی، اکنون 185 هزار دانش آموز در 6132 مدرسه تحت پوشش این اداره کل است که از این تعداد مدرسه، 1698 مدرسه سیار و نیمه سیار است، یعنی کلاس درس دانش آموزان در چادر و کانکس برگزار می شود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1034

به "خبرنگاران دانش آموزان عشایر و روستایی از آموزش محروم نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموزان عشایر و روستایی از آموزش محروم نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید