جوانان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند

به گزارش یزد بلاگ، فرماندار عجب شیر پیشرفت جامعه را منوط به توجه به جوانان دانست وافزود: جوانان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند.

جوانان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند

به گزارش خبرنگار از،عادل اصغرپور فرماندار عجب شیر در جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان عجب شیر گفت: جوانان سرمایه ها و پتانسیل های بسیار خوب و ارزشمند جامعه ما هستند و نیازمند حمایت و توجه جدی مسئولان می باشند.

او در خصوص توجه به اوقات فراغت جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی شرح داد: اجرای برنامه های مختلف و با نشاط برای جوانان، فراهم کردن شرایط حضور آنان در جامعه و برنامه های تدارک دیده شده با موضوع جامعه جوان و توجه لازم به آنان به منظور شکوفایی استعداد های آن ها بایستی مد نظر باشد تا نقشی که این قشر می تواند در توسعه ایفا نماید پررنگ شود.

فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: جوان آینده سازان این مرز و بوم هستنند و آینده این مملکت را جوانان باید رقم بزنند و این ممکن نیست جز با هموار نمودن راه و مشارکت واقعی آنان در همه عرصه ها که باید این را برنامه ریزی کرد و از نیروی انسانی جوان بیشتر استفاده کرد.

او با اشاره برنامه های متنوعی توسط ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان و با همکاری خوب سازمان ها و نهاد های عضور این ستاد را خواستار شد وافزود: در ایام هفته ازدواج همزمان با سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با هماهنگی های دبیرخانه این ستاد در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده کلیه دستگاه ها با توجه به وظیفه ذاتی هردستگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین و به صورت منسجم اجرا شود.

او برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های مهم طرح نشاط اجتماعی است گفت: برنامه های شاد و مفرح فرهنگی هنری و مذهبی، برگزاری مسابقه و سرگرمی، درشهرستان توسط ستاد امور جوانان اجرا شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی و آمادگی دستگاه های متولی برای اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان، اظهار کرد: باید برنامه های اوقات فراغت در هر بخش اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و نظیر آن با موضوع همان اداره مربوطه برگزار شود.

اصغرپور اظهارداشت:در برنامه ریزی اوقات فراغت باید علاقمندی، نیاز سنجی و مشارکت خانواده ها در حوزه های مختلف را مد نظر داشته باشیم و از حداقل امکانات لازم که در اختیار داریم به نحو بسیار خوب و ارزنده ای استفاده کنیم.

او همکاری کلیه دستگاه ها را با اداره ورزش وجوانان که موضوع اصلی اوقات فراغت می باشد در بحث ارائه برنامه های خود به این اداره و جمع بندی فعالیت های خود در طول مدت اوقات فراغت وثبت اقدامات در پرتال اداره ورزش وجوانان برای ارزیابی اوقات فراغت و معرفی دستگاه برتر و همچنین اطلاع رسانی جامع در خصوص برگزاری برنامه های فوق در تابستان جاری را خواستار شد.

فرماندار عجب شیر بر لزوم مهارت آموزی قبل و بعد از ازدواج برای تداوم زندگی مشترک را از اعضای ستاد خواستار شد و افزود: آموزش های لازم نیز توسط مراکز مشاوره و یا ارگان های دولتی دیگر باید انجام شود تا عامل آگاهی جوانان شده و جلوی هرگونه اشتباه و شکست را بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1571

به "جوانان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید