جلسه شورای امنیت برای اولین بار غیر حضوری برگزار می گردد

به گزارش یزد بلاگ، شورای امنیت ملل متحد که از 12 مارس تا به امروز تشکیل جلسه نداده است، تصمیم گرفته که به دلیل شیوع کرونا، جلسه این ماه را به صورت مجازی برگزار کند.

جلسه شورای امنیت برای اولین بار غیر حضوری برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از آژانس خبری فرانسه، منابع دیپلماتیک اعلام نموده اند شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم دارد جلسه آینده خود را به دلیل بحران همه گیری ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار کند. جلسه شورای امنیت در این ماه به ریاست چین برگزار می گردد.

شورای امنیت از 12 مارس جلسه ای تشکیل نداده است. در حال حاضر بیشتر کارمندان سازمان ملل و دیپلمات ها برای جلوگیری از عفونت از خانه کار می نمایند، هرچند که دفتر مرکزی نیویورک باز است.

در حال حاضر رهبران دنیا در برابر این همه گیری دچار مسائل بسیاری هستند و در این بین باید دعوای لفظی چین و امریکا به خاطر اتحادی که احتیاج شرایط موجود است، متوقف گردد، چرا که خواسته جامعه بهداشت و درمان در حال حاضر، اقدامات واحد و هماهنگ است.

البته روسیه تا 10 روز با برگزاری جلسه غیرحضوری مخالفت کرد. منتقدان می گویند برگزاری جلسه حضور مستلزم گردهمایی دست کم 50 نفر است و یک دیپلمات مخالفت روسیه را احمقانه توصیف کرد.

اعضای شورای امنیت از کشورهای عضو می خواهند یاری های بشردوستانه خود را روانه مناطقی نمایند که بیشتر در معرض آسیب ناشی از شیوع ویروس قرار دارند، چرا که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی در این مقابله پیروز گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 862

به "جلسه شورای امنیت برای اولین بار غیر حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه شورای امنیت برای اولین بار غیر حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید