تله کابین توچال ، تفریح در دل زمستان

به گزارش یزد بلاگ، قیمت بلیت تله کابین توچال متفاوت است از ایستگاه یک به دو قیمتی حدود 20 هزار تومان دارد اما از ایستگاه یک به پنج شما باید مبلغی در حدود 40 هزار تومان بپردازید. اگر هم مستقیم از ایستگاه یک به هفت بخواهید بروید، حدود 60 هزار تومان برایتان هزینه دارد.

تله کابین توچال ، تفریح در دل زمستان

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برای ما که کوهنورد نیستیم (چه رسد به اینکه کوهنورد حرفه ای باشیم) رفتن به قله ای مثل توچال آرزوست. اینکه بینیم آن بالا چه خبر است. از کوه و برف و سرما و آن همه زیبایی اش با خبر شویم. اینکه بدانیم نمایی که زیر پایمان قرار می گیرد به چه شکل خواهد بود. این ها همواره و همواره جای سوال دارد. خوب این خبر بدی است. اما خبر خوبی هم هست، اینکه با نعمت وجود تله کابین توچال می توانیم ما هم مثل کوه پیمایان به نقطه 3850 متری این کوه برسیم. و همه آنچه برایتان شمردیم را تجربه کنیم. باور کردنی نیست که چه لذتی دارد. امروز با صفحه گردشگری به تله کابین توچال سر زدیم تا این تجربه را با شما در خبرنگاران شریک شویم.

توچال کجاست؟

توچال یکی از قله های رشته کوه های البرز است و قسمت جنوبی آن تفرجگاهی عالی برای تهرانی ها و مسافران شهرستانی است. رو به تهران است و طبیعت و زیبایی آن بی نظیر. کلمه توچال معروف هم یعنی آبگیر. چرا این اسم را روی آن گذاشتند؟ چون در کنار یک دریاچه واقع شده و علت این نام گذاری هم تقصیر آن است. تقریباً همه آن را با بامش می شناسند و تا حدودی با آن آشنایی دارند.

ابتدا اینجا پیست اسکی بود که در سال 1355 در فاصله 5 کیلومتری از میدان تجریش تهران همه توانستند اسکی را تجربه نمایند. تله کابین توچال هم با هفت ایستگاه در همان سال تا قله توچال رفت. همچنین این امکان را فراهم کرد که مردم بتوانند طبیعت را به طرز زیبایی تجربه نمایند. جایی فراتر از ابر ها که هیچ خبری از آلودگی و سر و صدای تهران نیست.

اینجا هرچه قدر دلتان بخواهد آسمان دارید. ابرها زیر گوشتان هستند. هوای سرد را تا بی نهایت می توانید ببلعید و چشمتان را به سپیدی بی نظیر رحمت خداوند بدوزید. بام تهران را هم قبل از رسیدن به توچال می توانید سر بزنید و از تفریحاتی نظیر بگ جامپینگ و زیپ لاین هم لذت ببرید.

تله کابین توچال

این تله کابین بی نظیر است. همانطور که گفتیم شما را در عرض حدود 1 ساعت به قله 3800 متری می برد. 7 ایستگاه دارد و دارای دو تله سیژ و یک تله اسکی است. یک هتل و دو رستوران هم آنجا هست. وقتی که برسید به یک پیست بین المللی پا گذاشته اید. جایی که تا به حال چندین دوره مسابقه بین المللی اسنو برد را به خود دیده است. نزدیک به مرکز شهر است و با تله کابین توچال، یک راستا ایمنی را تا پیست خواهید پیمود. خیالتان حسابی راحت باشد و از مناظر به شدت لذت ببرید.

خوب است بدانید هتل توچال بسیار زیبا و مجهز است. همان نام توچال را هم دارد. همچنین یک مدرسه اسکی هم آنجا وجود دارد که این روزها وقت ثبت نامش است. به علاوه یکی دیگر از امکانات تفریحی که در پیست اسکی توچال قرار گرفته است، اسنوموبیل رانی است که بسیار هم هیجان انگیز است.

اطلاعات تله کابین توچال

  • طولانی ترین تله کابین پیوسته دنیااست.
  • سه لاین تله کابین، سه لاین تله سیژ و سه لاین تله اسکی دارد.
  • طول اصلی خط تله کابین حدود 7500 متر است.
  • 600 نفر را در هر ساعت جابجا می نماید.
  • در ارتفاع 4000 متری یک هتل دارد.
  • در ایستگاه دوم تله سیژ چشمه، شما را به حوالی چشمه توچال می برد.
  • حتما باید تا قبل از ساعت دوازده آنجا باشید، پس از آن، بالا رفتن ممکن نیست و فقط بلیت برگشت فروخته می گردد.
  • ساعات کاری تله کابین توچال در روز های عادی از ساعت 8 و 30 دقیقه و در آخر هفته از ساعت 6 و 30 دقیقه شروع می گردد.
  • بلیت خریداری شده را تا پایانی راستا نگه دارید. در هر ایستگاه بلیت شما چک می گردد.
  • می توانید در ایستگاه اول با کارت شناسایی لوازم اسکی کرایه کنید.

چگونه به توچال برویم؟

آدرس: تهران- بزرگراه شهید چمران- خیابان یمن- پایانی خیابان ولنجک- بام تهران

اتوبوس: می توانید از اتوبوس خط 221 میدان ولنجک- پایانه شهید افشار شما را به جایی می برد که بگردد پیاده و یا با سواری های گذری به ورودی توچال بروید.

مترو: با مترو به ایستگاه تجریش بروید سپس تاکسی های بام تهران، شما را به ورودی مجموعه توچال می رساند.

خودرو شخصی: به سمت بام تهران بروید. باید خود را به ولنجک برسانید. وارد به خیابان ولنجک شده و تا پایان برانید تا به پارکینگ توچال برسید.

  • *نکته: از پارکینگ تا تله کابین را می توانید پیاده بپیمایید و یا اگر برای رفتن حدود 2 کیلومتر پیاده روی آمادگی ندارید می توانید با اتوبوس های مخصوص به سمت تله کابین توچال بروید.

قیمت بلیط تله کابین توچال

قیمت بلیت تله کابین توچال متفاوت است یعنی از ایستگاه یک به دو قیمتی حدود 20 هزار تومان دارد. اما از ایستگاه مثلاً یک به پنج شما باید مبلغی در حدود 40 هزار تومان بپردازید. اگر هم مستقیم از ایستگاه یک به هفت بخواهید بروید و یک اسکی حسابی داشته باشید، حدود 60 هزار تومان برایتان هزینه دارد. اما نکته مهم اینکه در تمام فصول می توانید توسط تماس با این تله کابین از تخفیف تله کابین توچال با خبر شوید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 398

به "تله کابین توچال ، تفریح در دل زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین توچال ، تفریح در دل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید