تشریح آخرین اقدامات مربوط به طرح نورپردازی ارگ بم

به گزارش یزد بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تشریح آخرین اقدامات مربوط به طرح نورپردازی ارگ بم صورت گرفت.

تشریح آخرین اقدامات مربوط به طرح نورپردازی ارگ بم

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان شرح داد: برای فاز نخست نورپردازی 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته و مقرر شده است نیمی از این مبلغ به وسیله مشخص های مالی استان تامین گردد که بزودی انجام می گیرد. وی اظهارداشت: بحث امنیت اولویت اول ما در موضوع نورپردازی بود که با نصب دوربین ها پایش تصویری ارگ قدیم بم در حال اجرا است. فعالی اضافه نمود: با تهیه طرح نورپردازی پیش بینی و منابع آن بحث نورپردازی سال جاری انجام خواهد شد.

آخرین خبرها از بازسازی ارگ بم

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان درباره شرایط بازسازی ارگ بم گفت: بازسازی و بازسازی کلاه فرنگی ارگ به اتمام رسیده و در سطح شهرستان طی 2 سال گذشته اقدامات بسیار خوبی اجرا شده است. وی گفت: براساس آمار ارائه شده به وسیله کارشناسان حدود 80 درصد از بناهای ارگ قدیم بم از لحاظ اصولی بازسازی و بازسازی شده است. به گفته فعالی، در ارگ قدیم بم با 12 کارگاه فعال و حدود 120 پرسنل بازسازیهای بسیار خوبی اجرا شده است.

سال جاری 3 میلیارد تومان اختصاص یافت

وی درخصوص تخصیص منابع برای بازسازی هم گفت: هر سال منابعی به ارگ قدیم بم اختصاص خواهد یافت و سال جاری هم مبلغ 3 میلیارد تومان هم اختصاص یافته است.

کرونا و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان درباره تاثیر کرونا بر گردشگری هم گفت: همه گیری ویروس کرونا در 2 سال گذشته بیشترین آسیب را به صنعت گردشگری وارد نموده است و فعالان این بخش مانند حمل و نقل، هتل ها و خانه های بومگردی در مرحله اول این آسیب دیدگی قرار دارند. فعالی اظهار امیدواری کرد با انتها یافتن کرونا شرایطی مهیا گردد تا تورهای مختلفی از ارگ قدیم بم بازدید بعمل آورند.

اقامت گردشگران در بناها

به گفته وی بخشی از بناهای تاریخی با کاربری مناسب به وسیله صندوق حفظ احیا بازسازی خواهند شد و بحث اقامت گردشگران هم در این بناها پیش بینی شده است. مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: زمانیکه یک بنای با ارزش تاریخی ثبت جهانی می گردد، ارزش و اعتباری برای منطقه بوجود می آورد. بطور مثال، ارزش و اعتباری که تخت جمشید به فارس و اعتباری که شهرستان بم بوجود آورد را نمیتوان نادیده گرفت و باید خدمات و تسهیلات ویژه ای برای این منطقه در نظر گرفت.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4307

به "تشریح آخرین اقدامات مربوط به طرح نورپردازی ارگ بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین اقدامات مربوط به طرح نورپردازی ارگ بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید