ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش روبرو ساخته است

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، فالح الخزعلی نماینده مجلس عراق به اقدامات ترکیه در خاک این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: متأسفانه ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش روبرو ساخته است.

ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش روبرو ساخته است

بر اساس این گزارش، نماینده مجلس عراق با تأکید بر لزوم خروج هرچه سریع تر نیروهای ترکیه از خاک این کشور، گفت: تمامی نیروهای خارجی باید از عراق خارج شوند. ترکیه نیز جزئی از همین نیروهای خارجی محسوب می گردد.

پیشتر محمد رضا آل حیدر رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفته بود: ترکیه باید به حضور نظامی خود در خاک عراق سرانجام دهد. ما این حضور نظامیان ترکیه را اشغالگری می دانیم. آنچه در شمال عراق اتفاق می افتد، اقدامات خطرناکی است.

چندی پیش دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام نموده بود: در حال حاضر شاهد تحولات نگران نماینده ای در شمال عراق هستیم؛ تحولاتی که هرچه سریع تر باید به آنها رسیدگی گردد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه مذکور آورده بود: حوادثی که طی روزهای اخیر در شمال عراق به وقوع پیوست، تأسف بار است. قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد که نیروهای بیگانه در خاک این کشور حضور داشته باشند.

در بیانیه دفتر مذکور تأکید شده بود: نیروهای ترکیه ای به منظور جلوگیری از تداوم نقض حاکمیت ملی عراق، باید هرچه سریع تر خاک این کشور را ترک نمایند و از موصل خارج شوند. ترکیه باید به اصلِ حسن همجواری پایبند باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4021

به "ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش روبرو ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش روبرو ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید