ترمیم بینی جراحی شده؛ چرا بینی شما نیاز به ترمیم دارد؟

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران: جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از پیچیده ترین و حساس ترین عمل های جراحی صورت است که نیاز به تبحر و تجربه زیاد جراح دارد. جراحی بینی، احتمال موفقیت بسیار بالایی در میان بیماران خود داشته و نتایج آن عموما بسیار ماندگار بوده و تا آخر عمر حفظ می شوند. اما افرادی هم هستند که تمایل به ترمیم بینی جراحی شده خود دارند و می خواهند ساختار بینی خود را دوباره فرم دهی کرده و اصلاح کنند.

ترمیم بینی جراحی شده؛ چرا بینی شما نیاز به ترمیم دارد؟

بیشتر جراحان پلاستیک عقیده دارند رینوپلاستی یا جراحی بینی به چند دلیل یکی از چالش برانگیزترین عمل های زیبایی است. بینی دارای ساختاری پیچیده است که موقعیتی بسیار چشمگیر در میان صورت فرد دارد. رینوپلاستی باید به صورتی انجام گردد که هم بدشکلی های بینی را اصلاح و برطرف کرده و همزمان بهترین عملکرد بینی حفظ گردد. شما نمی توانید بینی داشته باشید که بهترین ظاهر را داشته باشد، اما عملکرد حیاتی خود را به عنوان یکی از مهم ترین اعضای بدن خوب انجام ندهد.

ترمیم بینی جراحی شده می تواند دلایل زیادی داشته باشد که حتی به اندازه همان دلایلی باشند که منجر به عمل اولیه بینی می شوند، اما ترمیم بینی جراحی شده معمولا سه دلیل اصلی دارد.

1. ترمیم بینی جراحی شده به دلیل راضی نبودن از جراحی اولیه بینی

هر بیماری که تصمیم به جراحی زیبایی بینی می گیرد و پزشک جراحش برای رسیدن به بهترین نتیجه برنامه ریزی می کنند. اما باز هم ممکن است به دلیل شفاف سازی نشدن توقعات بیمار قبل از عمل، نتیجه جراحی بینی راضی کننده نباشد. اگر شما توقع داشتید تغییرات بزرگ تری بعد از عمل بینی ببینید که از نظر فیزیکی با ساختار بینی شما غیرممکن بوده است، پس احتمالا بعد از باز شدن پانسمان بینی تان، بینی که می بینید را دوست ندارید و شاید تصمیم به ترمیم بینی جراحی شده بگیرید. همچنین اگر شما و پزشک جراح تان نتوانید پیش از عمل، هدف و منظور و اطلاعات لازم را بین خود ردوبدل کنید، نتایجی که در ذهن خود دارید فاصله زیادی با آنچه در واقعیت خواهید دید متفاوت خواهد بود و شاید تصمیم به ترمیم بینی جراحی شده بگیرید.

در سایر موارد، پزشک جراح ممکن است دارای مهارت یا دانش لازم نباشد یا نداند چگونه بینی ایده آلی را که شما در ذهن دارید برای تان خلق کند و در این صورت هم شاید تصمیم به ترمیم بینی جراحی شده بگیرید. اشتباهات نیز هر چند نادرند، اما به هر حال ممکن است روی بدهند و نتایج عمل بینی سبب ناامیدی و نارضایتی شما شوند و در نتیجه نیاز به ترمیم بینی جراحی شده داشته باشید.

ترمیم بینی جراحی شده معمولا در شرایط گفته شده به عنوان فرصتی دوباره برای رسیدن به بهترین نتایج انجام می گردد. چنین بیمارانی عموما برای ترمیم بینی جراحی شده، سراغ جراح زیبایی دیگری می فرایند تا کاری که جراح اول نتوانسته انجام بدهد، جراح دوم انجام بدهد؛ بنابراین با دقت بیشتری، جراحی را انتخاب می کنند که میزان رضایتمندنی بیماران در زمینه ترمیم بینی جراحی شده از او بالا باشد.

2. ترمیم بینی جراحی شده به دلیل بروز عوارض

بینی یکی از حساس ترین و پیچیده ترین قسمت های بدن انسان است؛ بنابراین تنها باتجربه ترین و ماهرترین جراحان پلاستیک صورت برای انجام هر گونه عمل بینی باید انتخاب شوند. اگر چنین عمل مهمی توسط جراحی کم تجربه انجام گردد یا بدون برنامه ریزی درست صورت بگیرد، عوارض بعد از عمل ممکن است نیاز به ترمیم بینی جراحی شده را ایجاد کنند. برخی از این عوارض ناخواسته شامل موارد زیر می شوند:

  • برآمدگی یا فرورفتگی روی پل بینی
  • رشد زیاد بافت اسکار
  • کجی تیغه بینی
  • افتادگی دریچه بینی
  • مسائل تنفسی یا سینوسی

اگر عمل اولیه بینی بر عملکرد بینی اثر گذاشته باشد، باید ترمیم بینی جراحی شده صورت بگیرد تا آسیبِ به وجود آمده برطرف شده یا بافت اضافی ترمیم گردد. جراح بینی خود را بسیار هوشمندانه انتخاب کنید تا به شما کمک کند برای یک عمل بی خطر و موثر برنامه ریزی کرده و به بینی برسید که هم از جهت زیبایی ظاهر راضی کننده باشد و هم عملکرد طبیعی بینی تان از جهت سلامتی حفظ گردد.

3. ترمیم بینی جراحی شده به دلیل آسیب وارد شده به بینی بعد از عمل

حتی بهترین و کامل ترین نتایج رینوپلاستی هم می توانند با وارد شدن ضربه و آسیبی به بینی در یک چشم بهم زدن نابود شوند؛ بنابراین هر زمان که در ورزش های پُربرخورد شرکت دارید یا به فعالیت هایی می پردازید که احتمال آسیب به صورت وجود دارد، باید بسیار احتیاط کنید و مراقب باشید. تعداد مراجعات به دلیل آسیب های وارد شده به بینی کم نیست و همین مسئله در مورد بینی ها جراحی شده نیز وجود دارد.

در چنین مواردی، مراجعه به اولین جراح پلاستیک تان می تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا او تجربه ترمیم بینی جراحی شده را نیز دارد و این اطمینان را به شما می دهد که این بار هم می توانید به نتیجه ای که قبلا از عمل بینی تان گرفته اید دست پیدا کنید. گاهی پیش می آید که یک بیمار نیاز به مراجعه به جراح پلاستیکی داشته باشد که تخصص بیشتری برای ترمیم آسیب وارد شده به بینی و ترمیم بینی جراحی شده دارد.

آیا به ترمیم بینی جراحی شده نیاز دارید؟

اگر تازه عمل زیبایی بینی انجام داده باشید، احتمالا نگران نتیجه هستید، حتی قبل از اینکه تورم بینی تان کاملا بخوابد. از سویی دیگر، شاید متوجه شوید بینی تان از جهت عملکرد لازم مثل قبل از عمل نیست. پس چه باید بکنید؟ در ادامه علائمی را می گوییم که نشان می دهند بینی تان دچار مسائلی شده که به مرور زمان و خود به خود برطرف نخواهند شد:

ترمیم بینی جراحی شده؛ ظاهر بینی تان را دوست ندارید

اگر از نتیجه به دست آمده از جراحی بینی تان راضی نیستید، پس رینوپلاستی که روی تان اجرا شده، کارش را نکرده است! یادتان باشد که خیلی مهم است که از بینی تان راضی باشید و به شما اعتماد بنفس بدهد. اگر اینچنین نیست پس احتمالا به ترمیم بینی جراحی شده تان نیاز دارید. اما پیش از اینکه اقدامی بکنید، باید مطمئن شوید که نارضایتی شما به این دلیل نیست که توقعات غیرواقعی از جراحی دارید. ترمیم بینی جراحی شده می تواند ظاهرتان را تغییر زیادی بدهد، اما نمی تواند طرز فکر و برداشتی که از خود دارید را تغییر بدهد!

ترمیم بینی جراحی شده؛ مشکل تنفسی دارید

حتی اگر شما ظاهر بینی عمل شده تان را دوست داشته باشید، عملکرد بینی نیز درست به اندازه زیبایی آن اهمیت دارد. مشکل در تنفس می تواند ناراحت کننده باشد، خواب را دچار اختلال کند و مسائل دیگری نیز ایجاد نماید. مشاوره با پزشک گوش و حلق و بینی می تواند کمک تان کند علت مشکل تنفسی تان را تعیین کرده و تصمیم بگیرید بهترین اقدام ممکن چیست.

ترمیم بینی جراحی شده؛ جابجایی، فرورفتگی و یا افتادگی غضروف و یا دیگر مسائل آشکار

اگر ایمپلنت یا غضروف پیوندی داشته باشید، این امکان وجود دارد که حرکت کند و سبب برآمدگی شده و ظاهری ناخوشایند ایجاد نماید. همچنین، فرورفتگی یا گودی و دیگر مسائل نیز دلایل واضحی برای ترمیم بینی جراحی شده اند. اگر در مورد بینی جراحی شده تان، چیزی درست به نظر نمی رسد، اول با پزشک جراح تان آن را مطرح کنید.

همه قسمت های بینی شما باید معاینه و بررسی گردد، زیرا نوک بینی با ارتباطی که با پل بینی یا دورسوم آن دارد تعریف می گردد. گاهی لازم است کار هایی روی دورسوم بینی انجام گردد تا نوک بینی بهتر به نظر برسد. گاهی نیز فقط اقداماتی روی نوک بینی لازم است.

نکته مهم اینکه برای ترمیم بینی جراحی شده عجله نکنید! یادتان باشد باید به بینی جراحی شده تان فرصت ترمیم و التیام بدهید. ضمناً خیلی مهم است که برای پیدا کردن جراح ترمیم بینی جراحی شده تان، به اندازه کافی وقت بگذارید. شاید وسوسه شوید به همان جراح قبلی تان مراجعه کنید، اما این کار را نکنید مگر اینکه مطمئن باشید او می تواند مشکل به وجود آمده را برطرف کند. در غیر اینصورت برای ترمیم بینی جراحی شده تان، به جراح باتجربه دیگری مراجعه نمایید. عمل ترمیم بینی جراحی شده بینهایت عمل پیچیده ای است، زیرا به دلیل اسکار و تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی، عمل ترمیم بینی جراحی شده نیاز به دست هایی باتجربه و متبحر دارد.

ترمیم بینی جراحی شده، چه کاری نمی تواند انجام دهد؟

درست مانند هر عمل زیبایی دیگری، توقع شما باید از ترمیم بینی جراحی شده واقع بینانه باشد. انتظار نداشته باشید بعد از عمل ترمیم بینی جراحی شده، یک تحول کامل روی بدهد. ترمیم بینی جراحی شده، مشکل زیبایی موجود را تغییر می دهد یا عملکردی را که دچار اختلال شده اصلاح می کند. ترمیم بینی جراحی شده، ظاهر بینی را تا حدودی بهبود می دهد و در خیلی از موارد کمک می کند احساس بهتری نسبت به خودتان و ظاهرتان داشته باشید. اما هر چند ممکن است بهبود های زیادی ببینید، تغییرات ایجاد شده معمولا به چشم دیگران نمی آیند.

چه شرایطی ترمیم بینی جراحی شده را سخت می کند؟

  • افرادی ک علاوه بر بد فرمی های ایجاد شده در بینی، پوستی با جنس بسیار نازک یا بسیار ضخیم دارند
  • در بینی یا صورت بیمار انحراف وجود داشته باشد
  • در پوست، بخصوص در قسمت سوراخ های بینی و پره ها، برش های زیادی ایجاد شده باشد
  • پوست فرد کوچک و آسیب دیده باشد

بیشتر بیمارانی که تحت جراحی ترمیم بینی حراجی شده قرار می گیرند، علاوه بر اینکه بینی شان بسیار کوچک می گردد، پوست بینی آن ها نیز سفت و کوچک می گردد. ماساژ پوست برای این نوع بیماران باعث می گردد تا پوست، خاصیت شلی و نرمی قابل قبولی بیابد و بتوان پیوند غضروف های مورد نیاز را انجام داد و بینی را متناسب نمود.

منابع: rhinoplastyrevisions ، plasticsurgery

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: برترین ها
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1871

به "ترمیم بینی جراحی شده؛ چرا بینی شما نیاز به ترمیم دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم بینی جراحی شده؛ چرا بینی شما نیاز به ترمیم دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید