ترامپ بیش از دیگر روسای جمهور آمریکا اعدام می کند

به گزارش یزد بلاگ، دونالد ترامپ احتمالا به تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل می شود که حتی در دورانی هم که فرصت چندانی تا پایان حضورش در کاخ سفید نمانده است، از اعدام های فدرالی دست نمی کشد.

ترامپ بیش از دیگر روسای جمهور آمریکا اعدام می کند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تا پیش از روی کار آمدن جو بایدن، سه زندانی دیگر در آمریکا به دست دولت فدرال اعدام می شوند؛ دونالد ترامپ همچنان به استقبال از مجازات اعدام به شکلی بی سابقه و مشتاقانه ادامه می دهد.

دونالد ترامپ در ژوئیه 2019 به از سرگیری اعدام های فدرالی دستور داد و سال جاری در تاریخ 14 ژوئیه، اولین زندانی اعدام شد تا به وقفه 17 ساله انتها دهد.

دولت ترامپ تا به امروز در سال جاری میلادی هفت تن را اعدام کرده و انتظار می رود سه زندانی دیگر تا پیش از کریسمس اعدام شوند و این بدین معناست که او بیش از دیگر روسای جمهور، طی یک سال، دست به اعدام می زند. علاوه بر این، پیش از او هیچ رئیس جمهوری در آمریکا در آخرین روزهای مانده از دولتش دست به چنین اقدامی نزده است.

رابرت دانهام، مدیر اجرایی مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام گفت: هیچ رئیس جمهوری در آمریکا تا این حد در سطح فدرال دست به مجازات اعدام نزده است. هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا، این همه اعدام در چنین بازه زمانی کوتاهی انجام نداده و هیچکس این کار را به گونه ای انجام نداده است که قانون نادیده گرفته شود.

مجازات اعدام فدرال در 50 ایالت و اراضی آمریکا می تواند به کار گرفته شود اما بسیار کم استفاده می شد. در 1972 دیوان عالی آمریکا طی حکمی مجازات اعدام را مغایر قانون اساسی دانست اما چهار سال بعد دوباره آن را به جریان انداخت و بیشتر ایالت ها هم اعدام ها را از سر گرفتند.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2695

به "ترامپ بیش از دیگر روسای جمهور آمریکا اعدام می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بیش از دیگر روسای جمهور آمریکا اعدام می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید